vanskapning Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Har ferie snart og ingen venner jeg vil reise med har ferie samtidig. Er så rastløs og har veldig lyst til å reise og se litt! Problemet er at jeg er ganske pynglete og vet ikke om jeg tør å reise alene Har noen av dere reist alene til Paris? Jeg syns den byen virker så fin, og der har jeg noen bekjente som jeg kan møte slik at jeg ikke må være hele tiden. Tenker i så fall og reise i fem dager, høres det passe ut? Tenker også å gjerne reise med bare håndbaggasje slik at det blir lettest mulig på fly osv. Tips til å pakke best mulig for en slik reise? Har sett på hotell blant annet i Gare du nord til en relativt rimelig pris. Noen som vet noe om denne bydelen (?), eller har tips til andre bra, trygge og billige steder i Paris? Og er det vanskelig å komme seg fra flyplassene til byen? eventuelt andre gode tips?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Flyplassene er noenlunne sentrale, men Orly synes jeg er best ( stoppe ved invalides ) ca 15 mi fra eifeltårnet. Gare du nord virket mer utrygt ( en del uteliggere og tiggere ) i det området.. Passy er en trygg og noenlunne sentral bydel( sjekk hotellet hut d passy ) det er ikke vanskelig å komme seg fra flyplass til sentrum av paris, går busser Anonymkode: 3d15a...bf2
Gjest Overrasket Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 (endret) Paris er en helt flott destinasjon for alene-reiser. Hvis du skal følge ett råd fra denne reiseseksjonen så vær så snill og følg dette: Ikke bo som enslig kvinne rundt Gare du Nord. Endret 5. august 2017 av Overrasket
T-Rex Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Skal du til Paris nå i august (noe jeg fraråder), så velg et hotell med airconditioning. Det er en grunn til at pariserne rømmer til kysten om sommeren. De beste restaurantene (som ikke er turistfeller) er stengt på denne tiden.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 19 timer siden, vanskapning skrev: Har noen av dere reist alene til Paris? Jeg syns den byen virker så fin, og der har jeg noen bekjente som jeg kan møte slik at jeg ikke må være hele tiden. Tenker i så fall og reise i fem dager, høres det passe ut? Reiste alene til Paris i 5 dager for noen år siden. Beste ferien jeg har hatt noensinne! Koste meg med mat, vin og sightseeing. Dra! Anonymkode: d0c87...9f3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Reiste til Paris alene da jeg var 18. Var ikke der så veldig lenge, så er ikke kjent nok til å kunne anbefale bydeler. Storkoste meg da jeg var der, pariserne virker veldig hyggelige - og jeg følte meg aldri utrygg:) Anonymkode: 124d9...ee7
annebanane Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 (endret) . Endret 15. oktober 2022 av annebanane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå