Gå til innhold

Strikkehjelp søkes - Striper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg strikker enkle striper, uten at det blir "hopp" i begynnelsen og slutten på en omgang. Har sett flere videoer, men de tar bare for seg striper som skal strikkes i flere omganger

Anonymkode: 9c2be...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste "stripper" og ble skuffet over at du ikke ville ha en stripper til å hjelpe deg med å strikke.

Bare bytt tråd ofte hvis du vil ha striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg leste "stripper" og ble skuffet over at du ikke ville ha en stripper til å hjelpe deg med å strikke.

Bare bytt tråd ofte hvis du vil ha striper.

Tusen takk for tilbudet, men jeg må nok takke nei. Skulle en stripper hjulpet meg med strikkingen, hadde det ikke blitt noen strikking:skratte:

Anonymkode: 9c2be...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Youtube etter "jogless stripes".

Anonymkode: 5b2be...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på Youtube etter "jogless stripes".

Anonymkode: 5b2be...0b1

Har gjort det, men de jeg har funnet, beskriver bare hvordan en strikke striper over flere omganger med samme farge

Anonymkode: 9c2be...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: d445f...609

Takk for tipset, men det var ikke dette jeg var ute etter

Anonymkode: 9c2be...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du strikker rundt i ring, slik jeg har skjønt det? 

Anonymkode: fdd66...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis stripene bare er én omgang tykke, så tror jeg ikke det finnes noen god løsning på det. Husk at når du strikker med rundpinne, så strikker du en spiral, og ikke «en og en ring oppå hverandre» (av mangel på bedre måter å uttrykke det på).

Anonymkode: 6e81c...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, August 04, 2017 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg strikker enkle striper, uten at det blir "hopp" i begynnelsen og slutten på en omgang. Har sett flere videoer, men de tar bare for seg striper som skal strikkes i flere omganger

Anonymkode: 9c2be...caa

Det er en kunst å få det fint på slutten og begynnelsen enten du strikker striper eller mønster med flere farger. Strikker du noen få rader av hver farge, så kan du "slepe" tråden med deg i stedenfor å klippe av. Da må du passe på å stramme passe mye/lite før du begynner på nye omganger med nye farger. Det er og mulig å tvinne trådene, men det er ikke lett å forklare skriftlig hvordan du gjør dette. 

Synes du ikke du får det fint når du sleper tråden, så kutter du den og få mye arbeid med trådfesting etterpå. Koftegruppa på facebook er og grei med mye anbefalinger på ulike løsninger. Skikkert andre ok struikkegrupper der inne. 

Anonymkode: ffa4a...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkepiken skrev nylig om det i sin blogg.

Anonymkode: 0bd4b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...