Gå til innhold

Hva skjer med øret mitt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I November så hadde jeg en episode der jeg sprutet inn enromt mye vann i venstre øret, kunne ikke høre på flere uker bla, før jeg kunne høre igjen. Men idag så føler jeg nesten at noe vann er der ennå? Dette merker jeg når jeg tygger på knekkebrød eller når jeg skriker veldig høyt. Da kommer det sånn "inn-ut vann lyd"..

Tips til hva det kan være?

Anonymkode: d3fe4...fc6

Videoannonse
Annonse
Gjest RIFF/LIFE
Skrevet (endret)

💀

Endret av RIFF/LIFE
.
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, RIFF/LIFE skrev:

På apoteket får man kjøpt ballonger, som er for å fjerne vann i for eksempel øret. Har du prøvd å ligge på siden å tatt håndflaten inntil øret å gni og holde på øret, som en vakuum effekt på en måte? Det gjør jeg, da kommer vannet fra dusjen/badinga ut, Er det vondt? Har du prøvd å holde for nesen, mens du blåser ut? 

Altså, det må ha vært i øret i godt over et halvt år nå. Har ikke gjort det nei, men ser ikke hvordan det kan hjelpe? Det er ikke sånn at det er smerter, bare ubehag når jeg tygger på knekkebrød/skriker/når noen hamrer løs. Da kjenner jeg det kommer enn vann-lyd i venstre øre, som når du dunker deg selv i pannen etter å ha fått vann i øret ved en dukkert..

Gjest RIFF/LIFE
Skrevet (endret)

💀

Endret av RIFF/LIFE
.
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I November så hadde jeg en episode der jeg sprutet inn enromt mye vann i venstre øret, kunne ikke høre på flere uker bla, før jeg kunne høre igjen. Men idag så føler jeg nesten at noe vann er der ennå? Dette merker jeg når jeg tygger på knekkebrød eller når jeg skriker veldig høyt. Da kommer det sånn "inn-ut vann lyd"..

Det er sannsynligvis pga at du sprutet enormt mye vann inn i øret.

Anonymkode: c5a34...65e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sannsynligvis pga at du sprutet enormt mye vann inn i øret.

Jupp kan hende. Dro til legen med engang da, fikk betennelse. Han så inn i øret og.

Men hvorfor kjenner jeg det ennå? Hmm.. 

Kanskje nesespray kan funke?

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til legen. Øret ditt kan være tett pga voks

Anonymkode: 5f716...f5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur til legen. Øret ditt kan være tett pga voks

Det er bare ubehag i det ene øret, tilfeldigvis akkurat det øret jeg sprayet inn mye vann i..

AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt lege sjekke dette og også fått henvisning til øre nese hals på sykehus da du kan ha skadet trommehinnen.

Anonymkode: 6f7f1...f32

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bedt lege sjekke dette og også fått henvisning til øre nese hals på sykehus da du kan ha skadet trommehinnen.

Anonymkode: 6f7f1...f32

Men der er vel smerte symptomet igjen. Er vel sånn at man tydelig har symptomer?

Det er nok noe med den vannhendelsen. Fordi jeg hører like bra på øret..

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på høy tid at du tar ørene dine med til lege.  Å drive på å sprute vann og all verdens saker og snus inn i ørene er særdeles uheldig. Om du bare har øregangsproblemer eller om du og har skade på trommehinnen er noe legen må se inn i øret ditt for å finne ut av. Husk på at infeksjon i ørene kan lett spre seg til tinningsbeinet og da er du ille ute. 

En annen sak, er at eiere av ører og andre ukyndige på ører aldri skal putte noe mindre enn sin egen albue inn i sitt eget øre, i følge øre- nese- halsspesialister. (Ellers blir det lett selvforskyldt trøbbel i ørene.)

Anonymkode: 91c46...a63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på høy tid at du tar ørene dine med til lege.  Å drive på å sprute vann og all verdens saker og snus inn i ørene er særdeles uheldig. Om du bare har øregangsproblemer eller om du og har skade på trommehinnen er noe legen må se inn i øret ditt for å finne ut av. Husk på at infeksjon i ørene kan lett spre seg til tinningsbeinet og da er du ille ute. 

En annen sak, er at eiere av ører og andre ukyndige på ører aldri skal putte noe mindre enn sin egen albue inn i sitt eget øre, i følge øre- nese- halsspesialister. (Ellers blir det lett selvforskyldt trøbbel i ørene.)

Jeg var hos legen, senest i februar. Og da så han inn der, bare en liten betennelse.

Infeksjon? I øret? Hørt om betennelse, men infeksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos legen, senest i februar. Og da så han inn der, bare en liten betennelse.

Smerte er hovedsymptomet ved en akutt øregangsinfeksjon, og den kan bli ganske kraftig

Og nedsatt hørsel leser jeg. Har absolutt ingen av de to symptomene..

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke TS sa noe om snus i ørene?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sprutet inn noe i øre siden da. Denne følelsen har vært der i litt over et halvt år, og hadde det vært en infeksjon så hadde det vært nærliggende å tro at det hadde gitt noen små symptomer..

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri hørt om ord og uttrykk? 

Betennelse ogminefksjon er to ord for samme sak. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ett øre er tiden fra februar med liten betennelse til august med symptomer laaaang tid. 

Gå gjerne med ørene dine dine og plagene dine du inntil du innser at du må ha legehjelp slik flere har gitt deg råd om her. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri hørt om ord og uttrykk? 

Betennelse ogminefksjon er to ord for samme sak. 

For ett øre er tiden fra februar med liten betennelse til august med symptomer laaaang tid. 

Gå gjerne med ørene dine dine og plagene dine du inntil du innser at du må ha legehjelp slik flere har gitt deg råd om her. 

Jeg har verken nedsatt hørsel eller smerter. Å ha øreinfeksjon som er seriøs, uten noen av disse symptomene er vel nærmest umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Men vanlig nesespray, funker ikke det? Det er jo kobling mellom nese og øre?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betennelse og infeksjon er det samme.

Gå nå til legen da

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sprutet inn noe i øre siden da. Denne følelsen har vært der i litt over et halvt år, og hadde det vært en infeksjon så hadde det vært nærliggende å tro at det hadde gitt noen små symptomer..

Hvis du sprutet vann inn med stor kraft, kan du ha fått en skade på trommehinnen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...