Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.

miracle

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Bare så dere vet det, så er jeg dritflink og trener hjemme i dag! Er helt svett, men kjenner jeg har mer å gå på, så nå hopper jeg videre!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja man burde i hvertfall få i seg et glass melk eller en banan etter trening.

Grunnen til det er at hvis du ikke spiser kan det tære på musklene i stedet for fettet (mener jeg det var).

Jeg gjør i allefall det. Alltid en banan etter trening :)

En HALV banan???? ok. Den mentaliteten er glimrende for et meget uheldig forhold til mat. Det er også flott å spise for lite om man vil at kroppen skal bygge opp et krisedepot når man spiser vanlig igjen. Kroppen vil nemlig overleve sult. ... Jeg blir veldig bekymret når jeg ser at folk teller kalorier, spiser for lite og stresser med hele maten jeg. Men vet det kan gå bra også. ...

Etter trening må man spise om man vil at restitusjnen skal gå sin gang. Uten restitusjon sitter man bare med det nedbrytende av treningen..... Uten mat innen to timer (maks) tar restitusjonen tre ganger så lang tid, og man tærer på muskler også ja.

Etter et "vanlig" økt trenger man masser av karbo og proteiner. Ja, man kan rett etter trening drikke en brusk og spise sjokolade faktisk, fordi det går rett i energiomsetning.... Det man selvfølgelig gjør, er å spise en banan eller to pluss to-tre skiver grovt brød med godt med pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage og ryggstrekkere kan trenes hver dag. Også når en bruker vekter til belastning. Men mage og rygg burde jo trenes utholdende (15-30 rep) så hvorfor bruke belasting? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

En HALV banan???? .

Tror det var meg du prøvte å sitere her, for det var jeg som sa en halv banan. Jeg forstår poenget ditt, men jeg svarte dette til ei som mente at hun ikke ville spise etter trening når hun trente så sent på kvelden. Og "halv banan" var nå ment til å tolkes med et smil og litt sånn "jajja, få i deg noe iallefall" ;)

Bedre med en halv banan enn ingenting sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Etter trening må man spise om man vil at restitusjnen skal gå sin gang. Uten restitusjon sitter man bare med det nedbrytende av treningen..... Uten mat innen to timer (maks) tar restitusjonen tre ganger så lang tid, og man tærer på muskler også ja.  

Etter et "vanlig" økt trenger man masser av karbo og proteiner. Ja, man kan rett etter trening drikke en brusk og spise sjokolade faktisk, fordi det går rett i energiomsetning.... Det man selvfølgelig gjør, er å spise en banan eller to pluss to-tre skiver grovt brød med godt med pålegg.

Så egentlig er det "bortkastet" å trene hvis man ikke skal spise etterpå? :o Ødelegger jeg bare kroppen hvis jeg ikke spiser? For hvis jeg skulle spist så sent på kvelden blir jo det mat i tillegg til det jeg egentlig skulle spise den dagen... Og jeg som "leker" Grethe Roede har jo en grense for antall kcal jeg kan ha i meg om dagen.. hmmm... Da burde jeg egentlig legge all trening før et måltid da? :klø:

Jeg synes nemlig det er ganske deilig å trene så sent på kvelden... Da må jeg i tilfelle "gjemme" noen kalorier så jeg har til treningsmat...

Kan dere utdype dette for en forvirret Pam??? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

En ting til...

Kan jeg spise en sjokolade etter trening uten å ødelegge hele opplegget mitt da? jeg tror jeg må telle med det i kalorimengden min...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Mens jeg likevel er her og er forvirret... :wink:

Jeg vet at man ikke skal trene samme muskelgruppe uten hvile, men gjelder dette når man går turer/jogger? For man blir jo ikke like støl i musklene av dette... Kan man trene alle former for kondisjonstrening hver dag for eksempel??

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Så lenge du ikke tar deg ut, er regelen at du kan gjøre det hver dag. Så hvis du går deg støl og sliten, så ta en dag pause eller to. Men hvis kroppen din fikser det, og bare blir sterkere og bedre for hver dag som går, så... tren ivei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg likevel er her og er forvirret...  :wink:  

Jeg vet at man ikke skal trene samme muskelgruppe uten hvile, men gjelder dette når man går turer/jogger? For man blir jo ikke like støl i musklene av dette... Kan man trene alle former for kondisjonstrening hver dag for eksempel??  

Pam

Man skal ikke trene tung styrke (noe 2% av damene gjør vi jeg tro) på samme muskler to dager etter hverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig er det "bortkastet" å trene hvis man ikke skal spise etterpå? :o  Ødelegger jeg bare kroppen hvis jeg ikke spiser? For hvis jeg skulle spist så sent på kvelden blir jo det mat i tillegg til det jeg egentlig skulle spise den dagen... Og jeg som "leker" Grethe Roede har jo en grense for antall kcal jeg kan ha i meg om dagen.. hmmm... Da burde jeg egentlig legge all trening før et måltid da?  :klø:  

Jeg synes nemlig det er ganske deilig å trene så sent på kvelden... Da må jeg i tilfelle "gjemme" noen kalorier så jeg har til treningsmat...

Kan dere utdype dette for en forvirret Pam??? :oops:

Du har regnet ut kcal du forbrenner når du har lagt opp hva du skal ha i deg håper jeg.................. Om ikke får du i deg for lite.

Man restituerer senere når man trener sent. Kroppen holder jo på å sette seg i dvalemodus. Biokjemien går på lavgir.

Ja, du burde trene før mat.

Vil man bli i bedre form er det bortkastet å trene og ikke spise ja. Effekt av trening er 70% kosthold!

Karboen du spiser går til å erstatte det sukkeret som var lagret i muskulaturen, så hvorfor regne med det?

Slanking (dvs knipe inn på kcal ) og trening uten å spise er usunt og å drive rovdrift på kroppen. OG: Det du mister tar den igjen med renter!.......... Kroppen vil suge til seg et fettdepot for å mestre en slik "sulteperiode" bedre.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan har du da tenkt at det går an å gå ned i vekt og komme i bedre form?

ehe? Ser toppidrettsutøvere tykke ut? De spiser jo en haug jo! Man legger altså ikke automatisk på seg av å spise... Det er mao ord ingen motsetninger her.

Å slanke seg er å forbrenne mer enn man spiser. Samtidig skal man spise godt og riktig etter en treningsøkt. Dvs at man trener før man skal spise middag gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Unnskyld men nå ble jeg enda mer forvirret!

:klø:

Først sier du at jeg må ta med de kcal jeg forbrenner i regnskapet, så sier du at poenget er å forbrenne mer enn jeg spiser!

Det er likesom det siste jeg har fulgt da... Derfor burde det ikke ha noe å si hvor mye jeg trener så lenge jeg får i meg den kcal mengden som Grethe Roede sier man bør spise hver dag. (8 -1200 kcal) Jeg ligger nok over 1000 kcal hver dag iallefall...

Eller mener du at grethe roede ikke er et bra slankeopplegg??? Det har jo funket på så mange også på meg...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias...
Jajja... Jeg ser poenget ditt, men det ble litt mye fy fy i en stakkars slanke-gjengs tråd.

Nei, det er DIn tolkning. Jeg prøver bare hjelpe.... Du vil vel ha det beste utkommet av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er likesom det siste jeg har fulgt da... Derfor burde det ikke ha noe å si hvor mye jeg trener så lenge jeg får i meg den kcal mengden som Grethe Roede sier man bør spise hver dag. (8 -1200 kcal) Jeg ligger nok over 1000 kcal hver dag iallefall...

Eller mener du at grethe roede ikke er et bra slankeopplegg??? Det har jo funket på så mange også på meg...

Pam

Kcal - bregeningen må jo ha utgangspunkt i hvor mye du forbrenner. Når man trener forbrenner man mer. dersom man trener mye og hardt forbrenner man så mye at 1200 kan bli for lite. Det kommer jo an på...

Jeg og de som har hatt spiseproblemer er veldig veldig skeptiske til å telle kalorier. Det kan føre til et stressende og uheldig forhold til mat. men ellers er det bedre enn mye ja. MEN, de som skal ta av fra 63 til 60 kilo (noe de sikkert ikke trenger) burde nok ikke følge dette opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en flott morgen det er i dag!! :-) Klarte ikke å unngå og gå på vekta i dag, etter at noen skrev at man kanskje var lettest rett etter mensen, noe jeg var ferdig med igår..... :oops: Vekta viste da -5kg på ikke fulle 3 uker!!! :danse: Dette går jo GLIMRENDE!! Og nå er det helg og jeg skal koooose meg! God helg alle sammen, og husk at man skal leve og! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Titti!

Jeg er stolt av meg selv jeg også nå - og det er fordi jeg endelig kom meg ut på tur i går! Jeg har ikke gått en eneste skikkelig tur siden I FJOR! Det har sin sammenheng med en vanvittig hektisk periode på jobb, men LIKEVEL! Jeg er kjempeglad. Det er alltid verst å komme seg i gang, så blir det lettere etter hvert. SKAL på tur i dag også jeg, og nå gleder jeg meg!

En annen ting jeg er stolt over er at jeg endelig har begynt å drikke rent vann. Har vært utrolig sløv på det, men det ble så mye lettere å gjøre det etter at jeg registrerte meg på slankenett, føler meg mer forpliktet da, syns jeg. Skriver jo inn alt jeg spiser + vannet jeg drikker, og da vil jeg jo helst at det skal ta seg bra ut :hoho:

Hvem andre er det som er på slankenett forresten?

(sånn at jeg slipper å bla gjennom alle 13 sidene her)

Hadde vært gøy å finne dere igjen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Hei og hopp!

Ja jeg er på slankenett, heter ninakanin der også :) Åh herregud, er så støl i magemusklene i dag at det gjør vondt å nyse... Var jo på mage/rygg time i forrigårs, og så trente jeg ennå mer på mage i går, hehe. Jajaaaaaa, blir nok så fin at.

Tror jeg begynner å bevege meg nedover i vekt, har ikke svinget opp på et par dager nå, så jeg regner meg det går litt ned til i morgen :)

Dette er gøy, vi er jo så flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!  

Ja jeg er på slankenett, heter ninakanin der også :)

Har funnet deg :) Jeg er Leviin der også.

Hvem flere er der??? Meld dere da!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...