Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.

miracle

Anbefalte innlegg

HURRA, i går fikk jeg endelig trent!!! Var å danset i vel 2 timer, med noen pauser da... Føltes godt! (Bare synd de skal skifte treningsdag, så det blir vanskeligere for meg og være med.... :-? Men, skal begynne og ta noen situps hver kveld, magen trenger virkelig oppstramning! 50 stk. hver kveld til å begynne med, er da noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har lest i tråden siden den startet, og tenkte at det er på tide jeg gir lyd fra meg. Får jeg også være med?

Er 166 cm høy og veier 60,5 kg. Målet mitt er å veie under 58 kg.

Velkommen med i gjengen! Du har omtrent samme utgangspunkt og mål som meg! :) Jeg er 165 og 60kommanoe/61 og vil ned til 58 i første omgang, helt ideelt til 56, men skal være kjempefornøyd om jeg klarer å komme meg til 58 og BLI der!!!

I dag skal jeg forresten OMSIDER ut og trimme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ferskennam og Leviin - jeg er også 166 og ønsker meg en vekt under 58. Egentlig burde jeg veie 55, men det nok noen år siden jeg egentlig var der - tror nok at jeg i mange år bare innbilte meg at jeg veide 55......

Vel, uansett. Jeg er 42, så jeg har hatt noen år på å gå opp disse kiloene. I forrige uke toppet det seg helt - da veide jeg 65, og det er all time high. Ikke særlig fornøyd med det. Nå har jeg kuttet ut sukker helt, og er nå på dag 5 uten noe sukker. Det betyr også at jeg ikke spiser chilinøtter, siden det er sukker i coatingen, så dette er ganske grusomt. Dag 5 er egentlig revolusjon, det er antagelig tredje gangen siden jeg var 13 år at jeg har vært så mange dager uten sjokolade :oops:

Så jeg har masse symptomer på sukkerabstinens - ikke helt til å være i hus med om dagen. Det var verst igår - idag har jeg stekt grove rundstykker og spist dem med makrell i tomat, nydelig!

Fordelen med denne sukker-stoppen kommer her: Jeg har gått ned 2,5 kg siden torsdag :kul: Det er en veldig flott motivasjon til å holde ut! Selve sukkeravhengigheten skal visstnok gå over på 14 dager - gleder meg til det!

Beklager hvis dette høres "råttent" ut - det er jo ikke akkurat noe stort overvektsproblem jeg har, og det er litt dårlig gjort å få så stor vektreduksjon så raskt. Skjønner om dere reagerer, dere som sliter med flere kilo.

Men hvorfor teller dere kalorier? Det spiller jo ingen rolle om olivenolje har masse kalorier, når den faktisk hjelper kroppen til å forbrenne lagret fett! Jeg har veldig tro på Fedon-prinsippene. Man må spise mat som hjelper kroppen med forbrenninga.

Jeg spiser masse nøtter, både peanøtter, valnøtter og mandler (det går ihvertfall en pose hver ettermiddag!)

Ellers så skal visst gerilja kardio være den ideelle treningsformen for å forbrenne fett. Jeg har ikke orket å prøve enda, men det ser jo egentlig ganske overkommelig ut:

8 intervaller med 20 sekunder maks puls og 10 sekunder hvile, dvs at hele økta er unnagjort på 4 minutter + oppvarming. Spurt, sykling, tredemølle kan brukes for å få makspuls.

Lykke til, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

I dag har jeg avtalt å gå på spinning med Sniglå, så juhuuu, i dag slipper ikke fettet mitt unna! Nå skal jeg snart møte henne i byen for en liten lunsj, namnam.

Skal ikke sprekke i snop-veien i dag, kjenner at jeg fikk nok i går ;)

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kuttet ut sukker helt, og er nå på dag 5 uten noe sukker. Det betyr også at jeg ikke spiser chilinøtter, siden det er sukker i coatingen, så dette er ganske grusomt. Dag 5 er egentlig revolusjon, det er antagelig tredje gangen siden jeg var 13 år at jeg har vært så mange dager uten sjokolade :oops:

Så jeg har masse symptomer på sukkerabstinens - ikke helt til å være i hus med om dagen.

Så flink du er!!!!!! Kjempebra! Selv har jeg kuttet ut sjokolade og annet godteri, og det går helt fint! Men sukker bruker jeg enda .... i form av fruktose, som skal være sunnere enn vanlig glukose - bruker det på havregrøten til frokost..... Prøver å bruke lite da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Heisann!

Så greit at du har samme utgangspunkt som meg, Leviin.

Gårsdagens måltider ble sånn:

To epler og en kiwi

En minipizza fra helsekosten(størrelsen var tilsvarende to vanligepizzastykker)

To mangoer

To glass drikkeyoughurt

(drikker normalt bare vann, men i går skulle jeg spise youghurt, men hadde mer lyst på drikkeyoughurt. Dessuten var det mindre kalorier i den enn i den valige youghurten)

Prøvde forresten rugbrød i morges. Fysj og fy. Falt ikke helt i smak.

I morges stoppa vekta på 60. Da er jeg tilbake til vekta jeg hadde sist fredag. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Veier meg en gang i måneden, nemlig uka etter mensen. Av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg er lettest da...

Det stemmer nok det! :-) Jeg tror kroppen lagrer ekstra med veske før menstruasjonen eller noe. Jeg går iallefall alltid opp 1 kilo før mensen. :-?

Gårsdagens måltider ble sånn:

To epler og en kiwi

En minipizza fra helsekosten(størrelsen var tilsvarende to vanligepizzastykker)

To mangoer

To glass drikkeyoughurt

(drikker normalt bare vann, men i går skulle jeg spise youghurt, men hadde mer lyst på drikkeyoughurt. Dessuten var det mindre kalorier i den enn i den valige youghurten)

For meg ser det ut som om du spiser altfor lite! Det er heller ikke bra å bare spise frukt og grønt... hva med noen former for brød/knekkebrød/havregrøt? Blir du ikke veldig fort sulten etter en frokost med bare frukt? Hvis du skal se på kalorier er det iallefall ikke sunt med så mye frukt og youghurt.. Disse tingene inneholder masse kalorier!

Ikke glem at du trenger masse fiber og proteiner...

:)

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg vet at det ble litt lite. Det jeg spiste i går er ikke representativt for hva jeg pleier å spise. Selv om jeg elsker frukt spiser jeg en del brød også. :)

Måltidene dine fra i går så balanserte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men, skal begynne og ta noen situps hver kveld,

Du skal ikke trene samme muskelgruppe to dager på rad. Da får de ikke tid til å restituere seg og resultatet kommer langt saktere enn om du bare gjør det annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hmmm...nå tror jeg at jeg KANSKJE har blitt bittebittebittelitt smalere :sjarmor:

Det føles sånn på buksene i allefall.

Har ikke veid meg for vekta er litt halveis ødelagt. Men jeg trooor kanskje jeg er litt lettere altså :tunge1:

Har gått til innkjøp av masse sund mat i dag i allefall.

Fruktose, gulrøtter, appelsiner, bananer, GROVTbrød, knekkebrød...ja masse fint :)

Dette er jo nesten (ja nesten) litt gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke turt å veie meg ennå jeg.. Men så har jeg ikke trent på en uke eller da. Og helga ble som vanlig 3døgn lang :oops:

Har bestemt meg for å ikke veie meg før jeg SER tydelig at jeg har gått ned. Pleier alltid å inbille meg at "åh, ser ikke midjen min LITT smalere ut nå?" for så å hoppe på vekta og få det samme stygge tallet mitt i trynet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har hørt at dette ikke gjelder magemusklene, at de restituerer seg så raskt at man kan ta situps hver dag? Jeg gjør det... :roll:

Forøvrig så synes jeg også at buksene føles litt romsligere i livet, men dette må bare være innbildning... Men jeg føler at jeg greier å holde inn magen mye mer nå enn det jeg greide før jeg begynte å ta situps... selv om jeg har gjort det bare i en uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm... mulig det. Jeg har ihvertfall ikke hørt det. (men skal ikke si noe sikkert ;) )

Jeg hadde ihvertfall holdt meg til annenhver dag, bare for sikkerhets skyld. Hvile-delen er minst like viktig som anstrengelsens-delen når man skal bygge opp muskler og kondis...

I dag sykla vi 15 min. på ergometersykkel, for så å trene styrke på bryst, triceps ,mage og lår... Hater den rumpe-trenemaskinen så jeg får vel ty til frivektene og ta noen knebøy neste gang.

Under oppvarminga ga jeg nesten opp, halsen snøra seg sammen og lungene verka noe jæv*** , måtte ta en pause etter syklinga for å få lungene istand til å fungere igjen. Ekkelt :-?

Avslutta med 20minuter på sånn "ski-maskin" ting... hvor man både bruker armer og bein.. første gang jeg prøver en sånn ting! Holdt på å ramle av :P Men det var MYE bedre enn å jogge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei igjen alle sammen..

her går det for fult;) jeg må nok si at i dag har vært den tyngste dagen etter jeg starta det hele.. har sittet hjemme idag syk så har jeg synes litt synd på meg selv og mange ganger tittet i skapene etter noe godt... men jeg harstyrt unna.. dog har jeg spist litt mer mat enn vanlig, men det var hvertfall ikke noe brus eller godteri.. det hjelper å tenke slik;)

imorgen håper jeg å få meldt meg inn på trening så neste uke er det full fart! har sittet å studert kroppen litt og jeg synes ikke jeg ser noen forandring.. blir nesten kvalm jeg av å se på mitt eget fett... og da mister man litt motet.. men jeg kan vel ikke gi opp enda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Tror ikke sit-ups er noe farlig å ta hver dag. Hvis du derimot trener magemusklene på studio, og stadig legger mer vekter på, DA skal man ha restitusjonsdager. Ta pilates-trening for eksempel, det går så og si utelukkende på mage/rygg, og det anbefales å trene 20 min hver dag. Og det er HARDE øvelser.

Så tren i vei du, men ikke glem ryggen!

I dag ble det altså 45 minutter med spinning, og 30 minutter på en mage/rygg øvelse. Tok meg ikke for mye ut i dag, så jeg følte meg deilig frisk og opplagt etterpå!! Er kjempefornøyd med egen innsats i dag, og har vært kjempeflink å spise sunt også. Spiste litt vindummi hos Sniglå, men det var bare 4-5 små "ting" :)

Gleder meg til å se resultatene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Miracle:

Uff da ikke bra å være syk. Men da har man lov til å ta litt ekstra vare på seg selv synes nå jeg. Du er jo kjempeflink som holder deg unna snopet!

Jeg må bare si hvor stolt jeg er av meg selv!!! :-) :-)

I går var jeg så trøtt og sliten (hadde bare sovet 4 timer). Jeg hadde bestemt meg for å trene, men utover ettermiddagen og kvelden ble øynene og kroppen bare tyngre og tyngre... Så ca 22.30 bestemte jeg meg for å hoppe over treninga... :oops: Men så gikk det fem minutter så stod jeg på tredemølla iført treningstøy! :kul:

Jeg gjennomførte 40 min intervalltrening på mølla istedet for de 25 planlagte minuttene. Da var jeg sliten da! (som jeg har nevnt tidligere er mølla vår ekstra krevende fordi den står alltid i oppoverbakke og er uten motor) Rød i trynet og nydusjet kunne jeg krype under dyna. Det var deilig det! :-)

Og vet dere hva? I dag hadde faktisk vekta bevegd seg 0.5 kilo nedover!!! Og den som har stått stille på samme grammet i snart 4 uker!

Jeg har forresten byttet ut knekkebrødet med et skikkelig rugbrød (Ingers rugbrød tror jeg det heter...)og det har virkelig satt igang magen! Godt er det også!

:-) Pam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest 0

Er det forresten noen som vet om man MÅ spise etter trening? Jeg har nemlig hørt at hvis man ikke spiser innen 1 time etter trening er hele økta bortkastet...

Jeg spiser ikke når jeg trener sent på kvelden.. :-?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Er det forresten noen som vet om man MÅ spise etter trening? Jeg har nemlig hørt at hvis man ikke spiser innen 1 time etter trening er hele økta bortkastet...

Jeg spiser ikke når jeg trener sent på kvelden.. :-?

Pam

Ja man burde i hvertfall få i seg et glass melk eller en banan etter trening.

Grunnen til det er at hvis du ikke spiser kan det tære på musklene i stedet for fettet (mener jeg det var).

Jeg gjør i allefall det. Alltid en banan etter trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Tror du kan ha godt av en halv banan iallefall! Men vet ikke om det gjør treningen bortkastet om du ikke spiser...

Håper du fikk sove i natt da, siden du trente så sent på kvelden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Håper du fikk sove i natt da, siden du trente så sent på kvelden!!

Jeg sov som en stein! :-)

Var nok utslitt... hehe

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...