Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.

miracle

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Skulle forresten gjerne likt å vite hva favoritt-tingen min i matautomaten på jobb inneholder av kalorier... Kanskje noen som vet: Det er en sånn stor, flat bollelignende sak (litt søtt, mykt, fin brød alla hamburgerbrød) med ost, skinke, remulade og rå løk inni. Man før kjøpt lignende på 7 Eleven og bensinsatsjoner også. Det er bare SÅÅÅÅ godt!!! Tenker at jeg må kutte ut dette nå, men MÅ jeg egentlig det..?

Hmm det kommer litt ann på!

Ser du på kcal kan den inneholde ganske mye pga brødmengden, ost og ikke minst remuladen...

Et wasa sport knekkebrød inneholder 44 kcal, og da kan det være store muligheter for at det blir mange kalorier i den runde tingen... ost og remulade er også fine "kaloribomber".

Lunsj bør bestå av ca 230 kcal om dagen hvis du følger et grethe roede opplegg (avhenger selvfølgelig av aktivitetsnivået). Så det kan nok hende det er lurt å kutte ut denne deilige tingen desverre... :-(

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jeg er 160 høy og veier 72 kilo :oops: Men jeg synes ikke jeg er så overvektig som det kan virke. Jeg vil ned max 10 kilo, men ifølge BMI'en kan jeg jo gå ned 20 kilo... Da blir jeg nok beinmager... Jeg har veid 10 kilo mindre før og da var jeg kjempefin! Så jeg skal ned max 10 kilo, men først og fremst vil jeg ned 5-6 kilo.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er ikke sikker på hvor mye kalorier det er i den typen fett...

Det er like mye kcal i alle typer fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg gjorde ett eller annet rart med en muskel langt inni låret (den man bruker mest når man reiser seg opp fra å stå på huk på ett kne) på treninga igår :( Åssen skal jeg få fortsatt og jogga nå uten at jeg belaster den muskelen...? Nå som jeg var så godt igang!

Vi kom seint hjem fra treninga igår, så det ble en liten lettvint-utskeiing med frossen pizza igår kveld :-? Pytt-pytt...

Får pønske ut noe jeg kan trene på uten å trene beina. Hjemme. Vekter, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, tar sit-ups, push-ups, push-ups for triceps og "planken" regelmessig. Tenkte mer på noe som man blir kondis-sliten av :)

Kanskje jeg kan luftbokse med manualer? Kom akkurat på at jeg gikk på bokse-aerobic før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

luftboksing må jo funke? Høres morro ut og det hvis man bruker litt bra musikk ved siden av...

Min lårmuskel (som jeg strakk i går) ble bedre utover dagen og enda bedre da jeg gikk på tredemølla.. Har du tigerbalsam? Det lå jeg med i hele natt og jeg har nesten ikke vondt lenger! :-)

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hei!

Har lest i tråden siden den startet, og tenkte at det er på tide jeg gir lyd fra meg. Får jeg også være med?

Er 166 cm høy og veier 60,5 kg. Målet mitt er å veie under 58 kg.

Jeg sykler frem og tilbake fra Universitetet hver dag. Det tar 20 min hver vei. Det har jeg gjort i 1,5 år.

Tenkte hovedsakelig å legge om kostholdet, men tenker også på å ta en treningsøkt i uka.

I løpet av de siste 10 dagene har jeg praktisert følgende:

* Kun snop, potetgull ol. på fredager.

* Ingen annen drikke enn vann på hverdager. Light brus er lov på fred. Vin og øl fred og lørd.

* Frukt hver dag. Jeg spiser mango, kiwi, eple, banan, appelsin, klementin og papaya.

* Ikke noe mat etter kl. 20 på kvelden.

* Salat til hver middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei og velkommen!

Det ser ganske bra ut det der! Men siden kroppen din er vant til syklingen kan det hende du må legge inn mer enn en treningsøkt ekstra i uka. Kostholdsendringene avhenger også av hva kroppen din er vant til!

Lykke til!

:-) Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Hei og velkommen!

Det ser ganske bra ut det der! Men siden kroppen din er vant til syklingen kan det hende du må legge inn mer enn en treningsøkt ekstra i uka. Kostholdsendringene avhenger også av hva kroppen din er vant til!

Lykke til!

Ja, det er klart. Jeg spiser realtivt sundt fra før, men har kuttet ut juice og brus nå. Tror jeg må begynne å spise mindre porsjoner.

Takk. Og lykke til du også! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

hjertelig velkommen til slankegjengen, fersken!

Haha, dobbelbetydning :kul:

Eh, i dag er jeg ikke flink i det hele tatt. Har spist 70gr chips (ca 400kcal), to cream eggs (174 kcal per egg), drukket en haug med melk.. Og pizza...

Og jeg har ikke trent, som jeg egentlig hadde planlagt.

Så i dag sprakk kaninen altså. Håper bare jeg er bedre i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og jeg som trodde jeg var den eneste som hadde sprukket idag... Jeg bare MÅTTE ta en bit Troika (dere vet, sånn nyyyyyyyyyyyyyyyyydelige Trokia i biter, i pose... :wow: ) før jeg gikk på jobb idag. Men jeg fant ut at det ikke var så ille:

Sjokolade = 550 kcal per 100 gr.

1 bit Trokia = 15 gr. = 82,5 kcal :ler: Og da var jeg blid og fornøyd etterpå :)

(Skulle tro jeg var helt gal... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er nok ikke så flink til å logge meg inn.. men det er mircle igjen;)

velkommen til den nye ja;) her er dte bare å henge seg på, vi er ivrige brukere og trenger flere til å støtte oss opp om hverandre

noen kalorier har jeg faktisk ikke begynt å telle, men det er mange her inne som teller og dere er super flinke! ingen trening har jeg satt igang enda heller. pg jeg har sittet og lest gjennom alle innleggene her og skjønt at det må nok legges inn litt trening for min del ettersom kiloene aldri raser av.

jeg spiser nok ikke så mye heller, men jeg føler meg heller ikke sulten.. imorgen skal jeg løpe i butikken og kjøpe inn ny forsyning av frukt og grønt... gleder meg til en deilig salat til middag imorgen. et veldig godt eksempel forresten... masse salat med tunfisk, kylling, eple, appelsin, ananas ol.... det er kjempe godt;)

nå tar miracle natten nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gleder meg til i morgen! Da skal jeg trene! Har ikke fått trena på en uke nå :oops: *Skamme seg*

Dagen i dag har vært slik: Frokost-GodDagkornblanding + rismelk. Lunsj:To skiver kneip med syltetøy. Lunsj2:Sånn riskrem greie med saus (sånn liten risifrutti eller hva det heter) og makadamianøtter Middag/kvelds: to skiver kneip og to gordon bleu

Ikke så bra... burde vært mindre brød og mer grønnsaker og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei igjen!

Nå skal vi se om jeg har fått i meg nok kcal i dag:

Frokost:

2 stk wasa sport knekkebrød m/kokt skinke og tomat

ca 150 kcal

Lunsj:

En stor salat med litt ris og pasta, kylling og dressing :oops:

ca 300 kcal (?)

Mat mellom lunsj og middag:

2 stk wasa sport m/kokt skinke og salat

ca 150 kcal

Middag:

Grethe roede fiskegryte m/1 potet

ca 250 kcal

Kveldsmat:

Litt puffet ris med 1 dl skummet melk

ca 130 kcal

Totalt 980 kcal

I tillegg har jeg spist en liten smaksprøve på en minikjeks.. :wink: Så da tipper jeg at jeg kommer over 1000 kcal. Mulig det var mer kalorier i salaten også... litt vanskelig å regne ut når jeg ikke får veid tingene!

Det ser da greit ut det her eller? Jeg har ikke trent i det hele tatt i dag. Har hatt vondt i låret etter i går, og sovna på soffan i stedet for å trene... men så trente jeg en del i går da! :-)

Håper jeg får trent litt i morgen da selv om det blir en lang dag med både skole og jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen nyingen!

Muskelen min funker bra når jeg bare går, har ikke langa ut idag, akkurat, men jeg slipper å halte i alle fall.

Tigerbalsam, ja, tror jeg har en liggende noe sted...

Ble to konfektbiter etter middag, men whatthehell. Når jeg ser Pamellas meny og kaloriregning, slår det meg at menyen min ser slett ikke så annerledes ut, sånn i mengde/type mat. Kanskje jeg får i meg litt mer, siden jeg har mer brød enn knekkebrød. (Jeg simpelthen elsker det som kommer ut av brødbakermaskinen min!!!)

Nei, natta, folket, atter en ny dag imorra med plass til sunn mat og gode treningsvaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Siden jeg ikke teller kalorier, husker jeg knapt hva jeg spiste i går.

Det var nok noe brød og noe greier. Til middag hadde vi kyllingkjøttdeig med tortillas og salat. Sånn taco-greier, bare uten skjell og tubs. Det var faktisk veldig godt! :)

På kvelden ble jeg så innmari sjokoladesugen, og skulle EGENTLIG trene Pilates siden det var tirsdag. For hvert minutt som gikk, økte sjokoladelysten proporsjonalt med at lysten på å trene ble mindre.

Som et kompromiss tok jeg med meg hunden og skulle gå til butikken for å kjøpe Kvikk Lunsj (3,5 km), og så skulle samboer komme og hente oss (kaldt og vind). Da vi var kommet ti meter fra butikken ombestemte jeg meg med tanke på sjokoladen, og gikk hjem igjen (fremdeles 3,5 km). Brukte halvannen time (hund måtte bæsje og tisse og sånt også), bare for å slippe å trene Pilates akkurat i går... Jaja, hva gjør man ikke når man har sluttet å røyke?

Veier meg en gang i måneden, nemlig uka etter mensen. Av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg er lettest da... :oops: Neste veiedag håper jeg at røykekutten ikke har dratt meg altfor langt oppover. Jeg regner meg at det blir noe, men tar det ikke som noen krise. Det jevner seg ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuperella, ikke innlogget

Det går utrolig tregt med meg, skal på vekten i morgen så da får jeg se resultatet.

Jeg teller ikke kalorier men vet hva og hvor mye jeg kan spise. Spiste sjokolade i helgen, men ikke samme mengder som før.

Jeg sliter, men holder ut........ :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ikke flink i det hele tatt. Mannen hadde bursdag, nemlig... Så masse fett i middagsmaten, og opptil flere stykker sjokoladekake på kvelden. Ikke tid til å ut på tur heller.

Men skjerpings i dag! Har spist et rundstykke til frokost, og nettopp spist en yoghurt naturell som mellommåltid. Blir sikkert en appelsin snart også, før lunsj om to timer. I dag skal det spises lite og ofte! Og har tur-date med en kompis i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...