Leviin Skrevet 17. januar 2005 #121 Del Skrevet 17. januar 2005 Uff! I dag var det veiedag igjen (selv om jeg veier meg mye oftere) Bare lurte på (kanskje det står ett eller annet sted i tråden, men) hvor ofte du veier deg (offisielle veiedager)? Jeg går ofte på vekta, men tar det ikke så tungt (hehe) med de tallene, siden jeg er så ofte... men har jo tenkt at jeg burde ha faste dager da jeg noterer vekt.... er en gang i uka passe, eller er det for ofte det også, kanskje...? Tror jeg ville trives med det.... hva gjør dere andre? Var på vekta nå og da var jeg 60 komma noe igjen. Det var jeg sist jeg noterte det her også, men jeg har jo vært mer i mellom. Med andre ord, egentlig helt uforandret status - men fra og med i morgen SKAL jeg trimme!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. januar 2005 #122 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg må bare skryte litt av meg selv... :-) Jeg gikk 20 min på tredemølla i stad, i svak oppoverbakke! Jeg tenkte det kunne være lurt å varme opp muskelen jeg strakk i stad, og nå er den mye bedre! Jeg må innrømme at litt av motivasjonen for "gåturern" var at jeg ikke klarte å stå imot sjokolademonsteret i stad. Jeg tok meg fire biter av en sjokoladepose... :oops: Men nå har jeg iallefall gått de kaloriene av meg! :-) Nå skal jeg gå på den tredemølla minst 20 min hver eneste dag! (skal iallefall prøve ) Og så tenkte jeg å gjøre fredager til svømmedager, og trene styrke tre ganger i uka. Da må jeg vel snart se noen resultater??? :-? Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. januar 2005 #123 Del Skrevet 17. januar 2005 Bare lurte på (kanskje det står ett eller annet sted i tråden, men) hvor ofte du veier deg (offisielle veiedager)? Jeg går ofte på vekta, men tar det ikke så tungt (hehe) med de tallene, siden jeg er så ofte... men har jo tenkt at jeg burde ha faste dager da jeg noterer vekt.... er en gang i uka passe, eller er det for ofte det også, kanskje...? Tror jeg ville trives med det.... hva gjør dere andre? Jeg har en fast veiedag (mandager). Da måler jeg meg med målebånd og skriver opp alle resultatene i en bok. Men jeg veier meg nesten hver dag også for jeg er altfor nysgjerrig til å vente Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #124 Del Skrevet 17. januar 2005 men pam har du gått ned noe da? hvor lenge har du holdt på? hvordan legger du det opp? miracle ikke innlogget igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 17. januar 2005 #125 Del Skrevet 17. januar 2005 Takk for kjapt svar, Pam! Nå har jeg akkurat registrert meg på slankenett, så får vi se hvordan dette går da. Da blir det nok mandager som veiedag for meg også, for nå har jeg jo det som utgangspunkt der. En gang i uka får holde..... og i morgen skal jeg som sagt starte mitt nye og sunnere liv med å gå en lang tur! Kjenner jeg faktisk har LYST til det - og DET er fremgang!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. januar 2005 #126 Del Skrevet 17. januar 2005 men pam har du gått ned noe da? hvor lenge har du holdt på? hvordan legger du det opp? Nei... :-( Jeg har holdt på i 3 uker... Jeg spiser 4 måltider om dagen, holder meg mellom 800-1200 kcal og beveger meg mye mer enn før. Men dette hjelper jo ikke. Men jeg føler meg mye bedre da! :-) Nå skal jeg skjerpe rutinene, bevege meg mye mer og følge bedre med på hva jeg spiser... det er store muligheter for at jeg ikke trener nok kardiovaskulær trening (eller hva det nå heter...) Det blir ofte mest styrketrening og litt gåturer. Men uansett så har jeg gjort en endring i hele livsstilen min! Rart det tar så innmari lang tid før det skjer noe :-? Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #127 Del Skrevet 17. januar 2005 ok godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter... jeg føler heller ikke at det har hjulpet noe særlig, og da mister man motivasjonen på en måte. synes det er litt snålt at man ikke merker noe til vekttap ettersom man kutter ut alt godteri brus ol. det må jo legge seg et sted når man spiser, og når man ikke spiser burde det jo merkes..... men vi får holde ut og ikke gi opp... vi er jo også flere om det;) nattinatt miracle ikke innlogget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. januar 2005 #128 Del Skrevet 18. januar 2005 I forhold til min vekt og det aktivitetsnivået jeg har, trenger jeg ca 3500 kcal per dag for ikke å gå ned eller opp. Når jeg ser at f.eks Pamella får i seg 800-1200 kcal per dag, trener og spiser ofte, og likevel ikke går ned, tenker jeg følgende: 1. Hun veier 30 kg og får derfor i seg akkurat nok til å holde vekta, eller 2. Hun får i seg mer enn 800-1200 kcal per dag, eller 3. Hun spiser ALTFOR lite. Kroppen hennes tviholder på hver eneste lille fettcelle fordi den er livredd at den rett og slett skal dø med så lite energi-inntak i løpet av en hel dag!! Les om det på nett, hvor som helst! Skal man trene og gå på diett, MÅ dietten være sammensatt slik at musklene får det de trenger for å vokse, slik at de kan yte bedre og øke forbrenningen. Får de ikke det, vokser de ikke, og forbrenningen stanser opp. Da hjelper det ikke uansett hvor lite man putter i munnen. Vekten står dønn stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 18. januar 2005 #129 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg tenkte det samme som Leyla: det er ingen vits å spise mindre enn 1000 kcal pr. dag. 1200-1400 er fint i slankeperioder. Hvis man trener mye, bør man spise enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #130 Del Skrevet 18. januar 2005 Nei... :-( Jeg har holdt på i 3 uker... Jeg spiser 4 måltider om dagen, holder meg mellom 800-1200 kcal og beveger meg mye mer enn før. Men dette hjelper jo ikke. Men jeg føler meg mye bedre da! :-) Nå skal jeg skjerpe rutinene, bevege meg mye mer og følge bedre med på hva jeg spiser... det er store muligheter for at jeg ikke trener nok kardiovaskulær trening (eller hva det nå heter...) Det blir ofte mest styrketrening og litt gåturer. Men uansett så har jeg gjort en endring i hele livsstilen min! Rart det tar så innmari lang tid før det skjer noe :-? Pam Du spiser for lite og trener for lite kondisjon (i forhold til at vekttap er målet ditt). Men selv om du ikke ser forskjellen på vekten ennå, så er det nok forandringer i kroppen din som du gjerne har sett deg blind på. Ikke glem at det kan se ut som du ikke har mistet fett, når det som egentlig har skjedd er at fettet har blitt til (tyngre) muskler! Spis litt mer proteiner, la de siste 200kcalsom du mangler i døgnet komme fra kjøtt, fisk og egg (for jeg tipper du spiser nok pasta og slike ting). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miracle Skrevet 18. januar 2005 Forfatter #131 Del Skrevet 18. januar 2005 hei og god morgen alle sammen... atter en ny dag med nye muligheter... jeg har allerede gått til jobben og før den tid idag tok jeg en god del situps, rart men sant etter det føltes det så utrolig godt! men uff så slitsomt.. vi får styre unna alt det usunne idag også og trene de som kan. selv skal jeg holde meg unna vekta til mandag tenkte jeg, kanskje det vil hjelpe litt. men jeg føler som mange andre her at jeg føler meg litt bedre med meg selv... magen er lissom ikke like oppblåst og den føles letterepå en måte, om dere kan forstår?!";) ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #132 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg glemte jo å fortelle om meg selv! Jeg spiste litt mye til middag i går, men det får bare være. Det resulterte i at vekten gjorde et lite hopp i dag, men som flere andre her inne så driter jeg i det. Veier meg hver dag, men det er bare søndagen som "gjelder" for meg Startet dagen med en halvrask tur med hunden på 30min, er kjempefornøyd med meg selv! Skal også få til en runde på treningssenteret i dag, så jeg er fornøyd med dagens start Yehey! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 18. januar 2005 #133 Del Skrevet 18. januar 2005 Tenkte jeg skulle fortelle litt om mine rutiner; Hva jeg spiser: 2 skiver til frokost 2 skiver til lunsj Av og til 1 skive før jeg går hjem fra jobb Middag, ca 1/4 kjøtt/fisk, 1/4 potet/ris/pasta, mye grønnt 2 skiver til kvelds + 1-3 frukt I helgene, skeier jeg ut litt mer, ikke så nøye på hva jeg spiser, og unner meg både alkohol og litt godt. Veier og måler meg fast hver mandag. Begynte 3. januar og er nå begynt på min 3. uke. Har gått ned nesten 4 kg, er SUPERFORNØYD og syns jeg spiser masse! Målet mitt er 20 kg til sommeren, i første omgang. Men har nok 10 kg til etter det, så - 30kg før 2005 er over, tror jeg er fullt mulig uten og 'slanke' meg, men bare endre litt livsstil! Og nå skal jeg begynne og trimme mer og!!! GRIP DAGEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. januar 2005 #134 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er det som er problemet! jeg er rimelig sikker på at jeg spiser nok! Det er godt mulig jeg ligger på grensa 800 kcal innimellom, men jeg har gåttt på grethe roede før og "kan" dette med å veie og måle kaloriinnhold i maten... :-? Jeg spiser til og med en sjokkisbit nå og da (ikke hver dag da.. :oops: )Jeg tror nok problemet ligger i at jeg ikke får nok kondisjonstrening.. . Men som sagt tidligere.. jeg skal se nøyere på hele opplegget fremover... :-) Noen som vet om det er bedre å ha olivenolje på salat enn dressing? Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 18. januar 2005 #135 Del Skrevet 18. januar 2005 Olivenolje har sunne fettsyrer, men det er fett. Så hvis det er kalorier du tenker på, er det nok ikke så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 18. januar 2005 #136 Del Skrevet 18. januar 2005 Ja, men jeg er ikke sikker på hvor mye kalorier det er i den typen fett... noen som har tips til hva man kan ha på salaten i stedet for olje eller dressing? Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. januar 2005 #137 Del Skrevet 18. januar 2005 Det ble ikke noe trening på meg i går kveld :oops: Var kjempesliten og hadde vondt i hodet når sambo hentet meg på jobb kl. 23, og det var altfor fristende å stupe rett i seng sammen med ham... Men i formiddag har jeg ligget på gulvet og tatt øvelsene mine, så jeg føler meg rimelig flink likevel. Nå idag kjenner jeg at jeg har veeeeldig lyst på en sjokoladebit eller tre... sukk... Men jeg holder ut foreløpig. Mitt matinntak ser omtrent sånn ut: Frokost: 2 brødskiver. Lunsj: 3 brødskiver eller baguett e.l. fra matautomaten på jobb. Middag: Varierer veldig, men stort sett alt for mye... Spiser vanligvis sen middag, men har nå bestemt meg for å bli flinkere til å legge inn små mellom-måltid, sånn at jeg spiser omtrent hver 3. time. Lavkalori yoghurt, frukt, grovt knekkebrød e.l. Skulle forresten gjerne likt å vite hva favoritt-tingen min i matautomaten på jobb inneholder av kalorier... Kanskje noen som vet: Det er en sånn stor, flat bollelignende sak (litt søtt, mykt, fin brød alla hamburgerbrød) med ost, skinke, remulade og rå løk inni. Man før kjøpt lignende på 7 Eleven og bensinsatsjoner også. Det er bare SÅÅÅÅ godt!!! Tenker at jeg må kutte ut dette nå, men MÅ jeg egentlig det..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 18. januar 2005 #138 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg er kcal-orakelet!! Skal vi seee...olivenolje, 899kcal per 100ml! Og det gjelder alle oljer ser jeg. Og det har 99.9 % fett. Til sammenligning har tomater 17kcal per 100gr.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. januar 2005 #139 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er det som er problemet! jeg er rimelig sikker på at jeg spiser nok! Det er godt mulig jeg ligger på grensa 800 kcal innimellom, men jeg har gåttt på grethe roede før og "kan" dette med å veie og måle kaloriinnhold i maten... :-? Jeg spiser til og med en sjokkisbit nå og da (ikke hver dag da.. :oops: )Jeg tror nok problemet ligger i at jeg ikke får nok kondisjonstrening.. . Men som sagt tidligere.. jeg skal se nøyere på hele opplegget fremover... :-) Noen som vet om det er bedre å ha olivenolje på salat enn dressing? Pam Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Hvis du ikke vil si det, kan du jo skrive BMI'en din? Syns uansett at du spiser altfor lite, og driver du med styrketrening trenger du mer for at kroppen skal klare å orke å jobbe!! Tips til å ha på salaten: Lime! Godt og friskt! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 18. januar 2005 #140 Del Skrevet 18. januar 2005 Ja, men jeg er ikke sikker på hvor mye kalorier det er i den typen fett... noen som har tips til hva man kan ha på salaten i stedet for olje eller dressing? Det er masse kalorier i olje! Det jeg bruker av dressing, er ei flaske som heter fransk dressing, den er uten fett. Så har det kommet i butikkene dressinger som det står 5% på, både tousand island, it. dressing.... Jeg bruker endel krydder på salaten og da føler jeg at jeg ikke trenger så mye... (Nå er jeg ei skikkelig salt-pike, -ikke så veldig sunt.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå