Ephemera Skrevet 16. januar 2005 #101 Del Skrevet 16. januar 2005 Neida, jeg skal ikke gi opp... og jeg er blid igjen nå Sambo har kommet hjem med ferskfanget fisk og vi skal kose oss "Utbruddet" mitt før idag kom vel av en kombinasjon av frustrasjon, at jeg savnet sambo og at jeg er litt premenstruell... (merkelig forresten: etter at jeg begynte med hormonspiral har jeg omtrent ikke mensen, men jeg blir likevel premenstruell....). Ha en fin kveld, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2005 #102 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg også!! Kjæresten sier at det er skikkelig frustrerende, fordi jeg plutselig er helt merkelig i humøret, men det er ingen mens å forklare det med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. januar 2005 #103 Del Skrevet 16. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 16. januar 2005 #104 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg kjøpte boka "sukkerbomben" og fikk noen aha-oplevelser, ja :oops: Har vært motivert til å gjøre noe lenge, men ikke helt hatt gjennomføringsevne. Har alltid vært slank, trodde jeg. Så spurte sønnen min "mamma, har du vært tynn?" Hmmm.....skummelt med det gamle selvbildet, ja. Så jeg begynte med mine 14 dager uten sukker - og det på en lørdag! Har gått fint så langt, litt grinete i ettermiddag, har så innmari lyst på noe søtt! Spiste nøtter til søndagsfilmen og drakk vann. Helt ok, faktisk Tenk å starte mandag morgen med å være ordentlig igang, istedet for å være stinn etter helga! Blir spennende å gå på vekta i morra. Siden jeg var syk i forrige uke, stappet jeg i meg så mye snop at jeg så 65-tallet på vekta. Det har jeg ikke sett siden jeg fødte eldstemann - dagen etter at han kom ut, altså :oops: Jeg har aldri gått mer enn 6 dager uten sjokolade, så dette kan bli tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #105 Del Skrevet 17. januar 2005 Enda en treningsøkt gjennomført. Puh...nå er jeg litt utmolmodig faktisk. For jeg startet med slankinga og treninga for snart 2 mnd siden, og jeg ser ikke NOE resultat. Hadde gått ned 1 kilo, men den har tydeligvis kommet seg på plass igjen. Så NÅ har jeg funnet ut at jeg må spise enda mindre. Er på min 3. ganske harde dag her, og føler meg som en superslanker. Er svimmel og gretten også :-? Nei, jeg skal klare dette her. Er ikke så mange kilo...det må gå... Tror jeg skal slutte å klage så mye også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #106 Del Skrevet 17. januar 2005 oi dere er sååå flinke... og her sitter jeg og har ikke kommet meg i noen form enda..... skal ut idag men tenkte å kjøre for å gjøre det lettest.. mennår jeg leser her tror jeg at jeg skal gå istedenfor! nå er det akku7rat en uke idag siden jeg begynte å tenke på dette med slanking og jeg startet. men jeg trodde kiloene skulle rase av ettersom jeg har kuttet ut alt det usunne.. men den gang ei.. begynner å bli litt frustrert men prøver å holde motet oppe.. miracle..ikke innlogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #107 Del Skrevet 17. januar 2005 oi dere er sååå flinke... og her sitter jeg og har ikke kommet meg i noen form enda..... skal ut idag men tenkte å kjøre for å gjøre det lettest.. mennår jeg leser her tror jeg at jeg skal gå istedenfor! nå er det akku7rat en uke idag siden jeg begynte å tenke på dette med slanking og jeg startet. men jeg trodde kiloene skulle rase av ettersom jeg har kuttet ut alt det usunne.. men den gang ei.. begynner å bli litt frustrert men prøver å holde motet oppe.. miracle..ikke innlogget Flink du også. En gang må man jo begynne. Nå har jeg sikkert spist litt feil...sikkert derfor jeg ikke har gått ned ett gram :-? Men 1 uke er kanskje litt tidlig å se resultater. Det kommer nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. januar 2005 #108 Del Skrevet 17. januar 2005 Til alle dere som ikke ser de resultatene dere ønsker!! Dersom dere har begynt å trene i tillegg til å spise færre kalorier, er det faktisk meget mulig at dere ikke spiser nok! Når kroppen merker at den ikke får nok til å opprettholde "driften", stanser den fullstendig opp med vekttapet. Den nekter å gi fra seg så mye som en liten halvkilo engang. Kroppen går rett og slett i streik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. januar 2005 #109 Del Skrevet 17. januar 2005 Leyla: Fikk du svaret på PM'en du sendte meg? Jeg vet ikke om jeg gjorde riktig når jeg trykket på svar og så OK. Den ligger nå i utboksen min... kom den da frem til deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. januar 2005 #110 Del Skrevet 17. januar 2005 Enda en treningsøkt gjennomført. Puh...nå er jeg litt utmolmodig faktisk. For jeg startet med slankinga og treninga for snart 2 mnd siden, og jeg ser ikke NOE resultat. Hadde gått ned 1 kilo, men den har tydeligvis kommet seg på plass igjen. Så NÅ har jeg funnet ut at jeg må spise enda mindre. Er på min 3. ganske harde dag her, og føler meg som en superslanker. Er svimmel og gretten også :-? Nei, jeg skal klare dette her. Er ikke så mange kilo...det må gå... Tror jeg skal slutte å klage så mye også Pass på dette som Leyla skriver: Det kan hende du spiser for lite! Finn ut det før du begynner å spise enda mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 17. januar 2005 #111 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja ikke tenk at du skal være sulten! Tenk heller at du SKAL spise, bare spis de rette tingene, det vil si grønt, fiber og proteiner. Og ikke hopp over frokosten, spis en god frokost som holder deg gående hele dagen (at du føler at du bare trenger å etterfylle mat-behovet, ikke spise et måltid liksom). Da settes forbrenningen i gang, og all småspisingen av grønt gjennom dagen gjør at kroppen slipper litt og litt av fra de fettreservene du helst vil ha bort. En frokost som har gjort at motivasjonen min holdes oppe og som tydeligvis gjør underverker for forbrenningen min er følgende: 1 skive rugbrød (sånn HELT grovt, ikke mel nesten, bare masse mørke korn). Smør et tynt lag mager leverpostei på istedenfor smør, og ha noen teskjeer cottage cheese oppå. Kvern pepper oppå, og litt sitronpepper. Kutt en hel haug med purreløk og ha over. 1 egg pisket ut med vann, tilsett pepper og salt og lag eggerøre i microen. Tar bare 1 minutt! Lag det i en kopp for lite søl. Ha en kopp frosne grønsaker i microen, tilsett salt og pepper og ha alt på en frokosttallerken. Spis med kniv og gaffel. At man spiser med kniv og gaffel gir psyken signaler om at man spiser mye, pluss at det tar tid sånn at man kjenner en god metthetsfølelse. Å bruke en liten tallerken til så mye mat gir en følelse av "overflod", man føler ikke at man gir slipp på mat selv om man slanker seg, snarere at man unner seg masse godt. Spis gulrøtter og brokkoli og salater med masse godt oppi resten av dagen, og til middag kan man ha masse god salat, proteiner i form av fisk eller kylling eller annet magert kjøtt du måtte ha på lager Krydre godt! Pepper på salaten er en spennende avveksling! Drikker du mye vann i tillegg, kan jeg love deg at kroppen takknemlig forandrer seg etterhvert som ukene går!! Jeg får ikke tid til å trene i dag, men jeg skal gå en god tur med hunden i det minste. Og så skal jeg gjøre en del husarbeid, og det er jo litt trening det også! Ha en superduper dag jenter!! Vi er kjempeflinke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miracle Skrevet 17. januar 2005 Forfatter #112 Del Skrevet 17. januar 2005 hm... nå må jeg nesten få lov tilå komme med et spm jeg, for jeg ble litt i tvil. det skal sies at jeg enda ikke har begynt å trene men det kommer det kommer (så fort lønninga kommer) men før spiste jeg veldig veldig mye mellom måltider,drakk minst et glass brus hver dag og masse godteri og potetgull. frokosten bestod ellers av to skiver loff, så kom det usunne mellommåltidene, til middag lesset jeg innpå og til kveld endte jeg som regel opp med to skiver loff.. den dagen idag har jeg kuttet ut alt av brud og godteri potetgull.. spiser kun en skive grovt til frokost ( blir faktisk mett av dette den dag idag, noe kroppen min sikkert har vendt seg til) så hvis jeg spiser lunsj er det en skive til eller en yoghurt. middag så senere men veldig lite mat. og ikke noe mer den dagen. det er jo å ha kuttet veldig mye ned, men selv etter en uke så ser jeg ingen forandringer på vekta eller meg selv. jeg føler også at jeg ikke er så sulten, og drikker mye vann ved siden av, så mye at det nesten renner over;) blir litt deppa, men jeg forventer kanskje altfor fort resultater? måtte bare komme med det spm, ettersom dere satt inne med så mye god kunnskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 17. januar 2005 #113 Del Skrevet 17. januar 2005 Let me break the news for you, Miracle: Du spiser ALT for lite!!! Fyll i det minste opp tiden mellom måltidene med grønt, helst i form av grønnsaker. Og ikke tro på alt kroppen din forteller deg om sult, det med at du klarer deg på bare en skive. Noen klarer seg i tre dager på en kjeks, det går på viljestyrke og hva magesekken venner seg til (eller sykdom(anoreksia)). Du kan jo selvsagt fortsette sånn du gjør nå, og en eller annen gang vil du nok miste noen kilo. Men du vil miste muskler, og ikke fett. Muskler du trenger for å faktisk kunne forbenne fettet i det hele tatt! Så når du føler at du veier det du vil, og begynner å spise litt mer, vil fettet komme tilbake fordi du ikke har nok muskler til å forbrenne kcal med. Tenk at det skal ikke gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, det være seg mellommåltider som en gulrot eller to, eller middagen og slike store måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #114 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei NinaKanin. Masse gode tips fra deg! Men er litt usikker på om jeg spiser for lite. Kan kanskje være at jeg spiser uregelmessig? Uansett så burde jeg ikke gå sulten. Det blir litt feil og slitsomt ikke minst! Men det har bare vært i de 3 siste dager jeg har vært såpass "striks". *Hamstre masse grønnsaker og sunne gode ting som metter magen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 17. januar 2005 #115 Del Skrevet 17. januar 2005 Pass på dette som Leyla skriver: Det kan hende du spiser for lite! Finn ut det før du begynner å spise enda mindre... Jepp...prøver å passe på det også Er først de 3 siste dagene jeg har kutta ned en del på maten så jeg tror ikke det har vært et problem før (håper jeg). Uansett så skal det kjøres inn med grønnsaker her! Og plenty med vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 17. januar 2005 #116 Del Skrevet 17. januar 2005 I tillegg til det Leyla sier: Husk at muskler er tyngre enn fett, for de som bare kikker på vekta! Tvang sambo med på jogging i går kveld, tok det rolig, men synes det er viktig å få til en kontinuitet og vane, har så lett for å gi meg dersom bare en dag skjærer seg! Ellers måtte jeg tvinge meg gjennom et par sjokoladehunger-lyster igår, men endte opp med å klare å spise en kiwi Rart med det, en halvspist rull med center-sjokolade har ligget på hylla under stuebordet i ukesvis, men det er først igår den har blitt interessant igjen... Imorges hadde jeg heller ingen antydning til støle muskler etter jogging, dette lover bra! Spis heller for mye sunn mat enn minimale mengder usunt, får være dagens motto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. januar 2005 #117 Del Skrevet 17. januar 2005 Uff! I dag var det veiedag igjen (selv om jeg veier meg mye oftere) Men jeg har ikke gått ned et eneste gram!!! Og nå har jeg spist sunt i 3 uker og trent og bevegd meg mer enn før (ikke mye men...) Så øynet jeg et lite håp og fant frem målebåndet og tabellen der jeg har skrevet ned målene mine.. Men tror dere jeg har mistet så mye som en centimeter???? Åneida.... :evil: Men nå skal det sies at jeg synes kroppen min ser litt bedre ut, og jeg føler meg bedre fordi jeg aldri spiser meg stappmett lenger. (bortsett fra denne helga :oops: ). I dag tidlig så jeg på "the biggest loser" som jeg tok opp i går, og det programmet motiverer meg utrolig mye! Selv om jeg aldri kan gå ned så mye som dem blir jeg vanvittig motivert av å se at de klarer det! :-) Så da programmet var ferdig dro jeg frem treningsklær og vekter og trente i en halvtime. Grunnen til at det ikke ble lenger enn 30 min er at jeg strakk en lårmuskel nesten med en gang (skjønner ikke hvordan jeg klarte det!), og jeg skulle egentlig gå til skolen... men nå klarer jeg ikke gå og får holde meg hjemme i dag :-? Jeg skeiet ut litt i helga for venninna mi spanderte middag og kake på Deli de Luca... Og den er såååååååå god! Men nå skal jeg stramme inn med både mat og trening! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 17. januar 2005 #118 Del Skrevet 17. januar 2005 Blei litt utskeiinger i helga, men ikke på langt nær som vanlig.... Nå ny uke, nytt mot... MEN.... sliter fortsatt i å komme igang med trening.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. januar 2005 #119 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvis du sliter med å komme i gang med treninga: Bare gjør det! Ta tre armhevinger og tre situps, så har du trent. Si til deg selv at det er det eneste du skal gjøre, og når du først har kommet i gang, får du sikkert lyst til å gjøre mer. Kle godt på deg, husk refleks, og lov deg selv at du bare trenger å gå en ti minutters tur, og så hjem igjen. Når du først har kommet ut, blir turen sikkert lenger. Ti minutter kan hvem som helst orke/klare/gidde/ha tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. januar 2005 #120 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei jenter! Jeg jobber kveld denne uka (15-23) og da er det så hektisk på jobb, så jeg vil nok mest være her inne på formiddagene. Idag har jeg vært kjempeflink og spist litt hver 3. time ca. Gikk til jobb og var innom et par butikker også = en time i bevegelse Sambo henter meg når jeg slutter så sent, så jeg får ikke med meg gåturen hjem (heldigvis ). Men når jeg kommer hjem, skal jeg ta øvelsene mine på gulvet selv om jeg har mest lyst til å stupe i seng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå