Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #1 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg er så langt nede nå. Etter nærmere ett år fikk jeg napp på intervju, drømmejobben, og jeg gledet meg sånn at jeg tenkte ikke en gang på at jeg kanskje ikke ville få den! Fikk svar i dag, negativt. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Fortsette å søke, ja, men motivasjonen er ikke-eksisterende! Jeg ville ha jobben, virkelig ville, men gjorde desverre et dårlig intervju. ER det så rart når man har ventet i ett år og så har en halv time på å gjøre et godt inntrykk..? ÅÅÅÅÅhh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #2 Del Skrevet 11. januar 2005 Hvis du snur problemet til å bli positivt. Tenk på det at du faktisk var aktuell til drømmejobben din! Ikke dårlig det! Jeg vet av erfaring at det er vanskelig å finne motivasjon i en slik situasjon, men du blir bare nødt til å slutte å tenke på denne jobben, og reise deg og begynne på nytt. Tenk at nå skal du jammen vise dem! Kanskje den jobben ikke var drømmejobben likevel. Uansett så nytter det ikke å grine over spilt melk (eller hva det nå heter :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 11. januar 2005 #3 Del Skrevet 11. januar 2005 Ta det som intervjutrening! Neste gang er du mye mer forberedt, og da skal du se at det går bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fast bruker - gjest nå Skrevet 11. januar 2005 #4 Del Skrevet 11. januar 2005 Kjære deg, ikke gi opp! Jeg har vært akkurat der du beskriver - faktisk flere ganger, og fått den brutale virkelighet slengt i trynet! Det er hardt, det er tøft - jeg vet alt om det. Være så nær, vite at denne jobben er deg 110 % og at du VIL, VIL, VIL ha den... Tror vi må innse at av som regel er det flere som dette er drømmejobben til, og ikke ta avslaget personlig... Du må bare børste avslaget av deg, bite tenna sammen, rette deg opp i ryggen og gå videre i livet. Hiv deg gjerne over mer jobbsøking med det samme selv om det er tungt, så fokuserer du fremover. Lykke til!!! Klem fra også en frustrert jobbsøker som ikke gir opp håpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #5 Del Skrevet 11. januar 2005 du må ikke tro at du automatisk får jobben, selv om du er kvalifisert! det er faktisk andre som ble intervjuet også..... men du må bare fortsette å søke på jobber, så mange som mulig på en gang! og hvorfor gjorde du et dårlig intervju? du kan låne deg ei bok om å være i jobbinervju, eller ringe bedriften og spørre hvorfor du gjorde et dårlig intervju? du vil gjerne lære av dine feil, kan du si..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulle7 Skrevet 11. januar 2005 #6 Del Skrevet 11. januar 2005 Det er ikke nødvendigvis det at DU har gjort et DÅRLIG intervju, men noen andre kan ha gjort et BEDRE intervju, eller det har vært bedre kjemi med andre! Prøv å ike ta det personlig - ofte kan det være en spesiell mennesketype bedriften er ute etter, vel så mye som formelle kvalifikasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 11. januar 2005 #7 Del Skrevet 11. januar 2005 Kjipt! Jeg synes du skal tillate deg en dag eller to på å gremme deg litt over dette - og så starter du på ny frisk igjen. Drømmejobben finnes der ute, det er bare å stå på så blir den din en dag! Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2005 #8 Del Skrevet 11. januar 2005 Skjønner godt følelsen du har. Dèn drømmejobben, du får komme til intervju også får du den ikke. Det bygges automatisk opp endel forventninger så jeg forstår skuffelsen din. Men - ta det som intervjutrening. Du sier jo selv at intevjuet i seg selv ikke gikk spesielt bra. Sett deg ned og evaluer deg selv så går det sikkert bedre neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 11. januar 2005 #9 Del Skrevet 11. januar 2005 Been there, done that. Det er så fryktelig ergelig og vondt og deprimerende! MEN - til slutt var det meg som kom seirende ut av intervjurunden til drømmejobben, og her jeg er idag er jeg glad for at jeg ikke fikk noen av de andre jobbene for jeg er så innmari fornøyd med den jeg endte opp med. Og neste gang er det DU som blir valgt til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #10 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg føler med deg akkurat nå.. Jeg har selv tatt tre intervjuer de to siste dagene - men det er jeg som er intervjueren. Alle tre har gjort fine intervjuer, men jeg ser etter den som egner seg best inn hos oss akkurat nå. Alle tre ville sikkert gjort en fantastisk jobb, men den ene av dem vil trolig passe bedre med personligheten til flere av de andre på arbeidsplassen enn de andre. Jeg har i bakhodet at den jeg ansetter skal trives sammen med oss. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå