Gå til innhold

Sykmelding for kjærlighetssorg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få sykmelding for kjærlighetssorg? Overdriver ikke når jeg sier at jeg har grått i hele dag. Er rett og slett helt utmattet av det, og i tillegg er jeg ikke til mye nytte om jeg bare skal grine hele dagen. Brøt sammen i dag og greide ikke å dra på jobb. Det som er greia er at jeg er sommervikar og må ha sykmelding for å få betalt om jeg er borte. Er det sannsynlig at jeg får det, eller blir det for "dumt"?

Anonymkode: 14301...ab3

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingenting2
Skrevet

Ja. Psykisk ubalanse. Det skjedde meg for en del år tilbake. Jeg var psykisk og fysisk ute av stand til å gjøre noe som helst. :icon_frown:

Ta vare på deg selv :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Ting som går så hardt inn på deg psykisk kan man få sykemelding for ja. Nå kommer sikkert halve kg med "skjerp deg" kommentarer, men ignorer dem. En sterk kjærlighetssorg er ikke noe man får gjort så mye med i starten. 

Anonymkode: eacfb...6b5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, er det nok å bare ringe legekontoret tror dere? Eller må jeg møte opp?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, er det nok å bare ringe legekontoret tror dere? Eller må jeg møte opp?

Ring og hør, kan hende du må møte opp. 

Anonymkode: b57dd...f34

AnonymBruker
Skrevet

Du må møte opp, men sykemld får du:-)

Anonymkode: dc63c...f2f

• Liker 2
Skrevet

Prøv å dra på jobb, da får du tankene over på noe annet. Det hjelper faktisk ikke å sitte hjemme å gråte. Vi har alle vært der en gang:) Blir det for vanskelig på jobb, dra hjem igjen. Informer arbeidsgiver, og mest sannsynlig vil han/hun være forståelsesfull. Lykke til videre😊

• Liker 7
Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Møt opp.

Skrevet

Møt opp på legekontoret i morgen. Selvfølgelig får du sykemelding når du er i psykisk ubalanse 

Kjærlighetssorg gjør vondt, ta den tiden du trenger :klem:

Skrevet

Klart du kan. Du er jo i en slags krise/sorg akkurat nå. Be om sykemelding og hent deg inn igjen:hug:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Elebeger skrev:

Prøv å dra på jobb, da får du tankene over på noe annet. Det hjelper faktisk ikke å sitte hjemme å gråte. Vi har alle vært der en gang:) Blir det for vanskelig på jobb, dra hjem igjen. Informer arbeidsgiver, og mest sannsynlig vil han/hun være forståelsesfull. Lykke til videre😊

Føler meg så lite komfortabel med å snakke med de jeg jobber med om det. Jobber i kommunen og sjefen har ferie, og han er egentlig den eneste jeg hadde følt meg komfortabel med å snakke om det. Jeg er 20, de jeg jobber med er to menn på 40 og 50. Har sendt de melding og sagt at jeg er syk. Jeg hadde rett og slett brutt sammen igjen om jeg skulle pratet med de om det, og det er noe jeg aller helst vil unngå. Vet jo at det lureste er å møte opp på jobb for å få tankene over på noe annet, men vet 100% sikkert at jeg hadde brutt sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sykemelding i 1 uke engang, grunnet kjærlighetssorg. Møtte opp hos legen, og fikk det uten noe problem. Da fikk jeg virkelig grått ut den uken, så klarte jeg jobb etter det, var jo fortsatt tøft, men da knakk jeg ikke sammen. Kunne heller bare gå på do, og tørke en tåre.

Anonymkode: 4ffb4...880

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått på jobb hvis jeg var deg. Fortell sjefen at du har det vondt psykisk og har grått mye, og at du kanskje ikke greier å yte optimalt de neste dagene, men at du prøver så godt du kan. Det er dessuten bedre for deg enn å grave seg ned hjemme.

Anonymkode: 026f4...c4b

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg hadde hard kjærlighetssorg. Og på jobben lagde vi bryllupskake. Fyfader det var vondt. Å forbedre bryllupp når jeg hadde det helt for jævlig  (unnskyld uttrykket). Men jeg kom meg gjennom,og ble jo sterkere av det. Vet ikke om det er helt lurt å sykmelde seg jeg? Livet er tøft som f.... iblant. Men en må liksom gå på. Tror det er veldig viktig jeg da.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde min første kjærlighetssorg nå, klart jeg har vært trist før å, men jeg har aldri opplevd forelskelse sånn som jeg gjorde nå sist, å jeg gråt kontinuerlig. Prøvde finne på noe med venner for å tenke på noe annet, men var helt nedbrutt. Gikk på jobb, prøvde "ta meg sammen", men gråt og gråt. Da sa kollegene mine at jeg skulle gå hjem, slappe av å komme tilbake når jeg følte ting var lettere. Jeg ba sjefen skrive meg opp på feriedag, men han insisterte på at dette var på lik linje med å være fysisk syk. 

Anonymkode: feff9...9ac

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg så lite komfortabel med å snakke med de jeg jobber med om det. Jobber i kommunen og sjefen har ferie, og han er egentlig den eneste jeg hadde følt meg komfortabel med å snakke om det. Jeg er 20, de jeg jobber med er to menn på 40 og 50. Har sendt de melding og sagt at jeg er syk. Jeg hadde rett og slett brutt sammen igjen om jeg skulle pratet med de om det, og det er noe jeg aller helst vil unngå. Vet jo at det lureste er å møte opp på jobb for å få tankene over på noe annet, men vet 100% sikkert at jeg hadde brutt sammen.

Prøv å møt opp i morgen og se hvordan det går? Sånn for å få tankene over på noe annet og "ta deg sammen" (misforstå meg rett) Trenger jo ikke å fortelle kollegene at kjærlighetssorg er grunnen hvis du evt skulle bryte sammen

• Liker 1
Gjest Epiphany
Skrevet (endret)

Kjærlighetssorg drev meg til depresjon, så det er ikke bare-bare det! Selvfølgelig kan du få sykemelding om du er utav stand til å jobbe. Tiden leger alle sår, sender gode klemmer. :klem:

Endret av lillesky
AnonymBruker
Skrevet

Det er legen som sykemelder deg, ikke du. Og ja du MÅ møte opp. Ikke alle leger sykemelder for slike ting. Du er strengt tatt ikke syk. 

Anonymkode: b34ac...e4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Fikk det selv i 10 dager før jul i fjor! Møtte opp hos legen og før jeg rakk å si hva som var galt bare grein jeg som f'en. Stakkar studenten legen hadde inne, fikk tårer i øynene hun også. Håper du har vare på deg selv! Klem, i Know the feeling... 

Anonymkode: fc600...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er legen som sykemelder deg, ikke du. Og ja du MÅ møte opp. Ikke alle leger sykemelder for slike ting. Du er strengt tatt ikke syk. 

Anonymkode: b34ac...e4b

Det er man ikke heller om noen rundt deg dør heller, men du kan få sykemelding fordeom! Alternativt kan man være ærlig med sjefen og be om permisjon noen dager. 

Anonymkode: fc600...e93

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...