Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
47 minutter siden, Kong Triton skrev:

For min del vil jeg kalle vedkommende uføretrygdet, det er bare at ordet pensjon/pensjonist forbinder jeg med en gammel person.

Pensjonist =  Retiree (a person who has retired from employment).  Retired (having left one's job and ceased to work).

Så egentlig blir det ikke galt å kalle en som er uføre som 21 år pensjonist.

hvorfor kan du ikke kalle noen som mottar pensjon for pensjonist? 

om noen spør meg om mitt yrke så er svaret "jeg er pensjonist" og det svaret er selvfølgelig helt korrekt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mhm

Anonymkode: faa6e...f8b

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

Mynona, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, WubWub skrev:

hvorfor kan du ikke kalle noen som mottar pensjon for pensjonist? 

om noen spør meg om mitt yrke så er svaret "jeg er pensjonist" og det svaret er selvfølgelig helt korrekt. 

Det blir galt. Som forklart opptil flere ganger, f.o.m. 01.01.15 heter det uføretrygd.

Anonymkode: 8d2c7...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, @WubWub. Igår ble du sur fordi noen prøvde å hjelpe deg med et ord du brukte helt feil. Det var liksom "pirk". Så vil du plutselig diskutere semantikk likevel. Hva er galt med deg? 

Anonymkode: 80f01...6ca

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, WubWub skrev:

Kall deg heller statspensjonær, så forstår folk at du ikke er helt A4-pensjonist.

Skrevet
23 timer siden, WubWub skrev:

Uenig. Ord betyr det ordboken sier de skal bety.

Det er først og fremst bruken av ordet som avgjør hva ordet til enhver tid betyr. Ordbøkene forsøker bare å oppsummere gjengs bruk og kan eventuelt også ta med hva som er offisiell standard for bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier "en honnør" på bussen, oppstår lite forvirring da. :)

Anonymkode: 5a79b...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...