Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg ny mobil.En av markedets beste kamera på den, og jeg tar en del bilder. Så jeg har opprettet en instagramkonto.

Har plukket ut noen bilder jeg var heldig med. Teknisk gode. Jeg er ikke så inne på alt med instagramkonto.  Oppdager at du kan legge bilder i visse emneknagger .sider du får et "merke" på bildet. Plukket ut to bilder og la inn på en plass.Etterpå forsvinner de bare. De er ikke på siden til emneknagger.  Er det noe jeg gjør feil? Alle dukker opp på min konto.

Anonymkode: 0cb73...29f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke sider la du de inn på? Mener du slike andre instagramkontoer der du kan tagge dine bilder og delta for å bli valgt ut til å bli postet på disse kontoene?

Ps ignorer bruker over her.

Anonymkode: fc9fa...7e8

• Liker 1
Skrevet

alle "forsvinner" etterhvert- husk det er millioner av foto og det kommer nye hele tiden. Men hvis tag er feks "Beach" så vil jo de som søker på ordet få bildet opp. Men...det er jo millioner av bilder som er tagget med Beach:edie:Samtidig er det jo mange som søker på populære tags...eh som Beach. Bildet vil alltid være på din konto. Håper dette var litt oppklarende:P

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke sider la du de inn på? Mener du slike andre instagramkontoer der du kan tagge dine bilder og delta for å bli valgt ut til å bli postet på disse kontoene?

Ps ignorer bruker over her.

Ja. Hvordan tagger jeg? Bare å beklage,men er helt ny på instagramkonto. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

PS.  Takk for at du svarte

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

#beach i tekst under bildet gjør at bildet vil komme opp når andre søker på den taggen. Men så er det mulig å skrive feks enkelte ord som #monochrome og feks en brukerkonto med navn @monochrome på insta. Da får brukerkonto med dette navnet beskjed om at du har tagget h#n på et bilde i instaposten din. Du kan også trykke på bilde for å legge til andre brukerkontoer som har slike dagens bilde av feks monochromebilder. Da kommer du opp på en egen side hos disse. Dvs så lenge du ikke har privat profil. Eller andre som følger deg eller andre du følger.

Kontoen din må være åpen for alle, dersom du feks tagger #oslo #bybilde og deltar i nrk eller en oslo avis med sommerens instagrambilder. Er kontoen din privat og lukket er det ikke vits i å tagge hverken ord eller andre kontoer. Det samme ved tagging av egne bilder til store instakontoer som poster andres bilder mot å kreditere og linke til instaprofiler.

Hvis kontoen er privat er det kun de som følger deg, og om du tagger disse, som da vil få beskjed om å ha blitt tagga. 

Håper du skjønte dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at konto må være åpen ved tagging er at når du velger privat (lukket) profil, så stenger du automatisk for at ingen andre enn de som følger deg kan se det du poster. 

Mange har lukket profil og bruker # tegnet uten å være klar over at det er bortkastet å bruke i lukkede profiler. Ingen kan se bildene og ingen vil finne de, så lenge profilen er lukket. 

Derfor må du velge hvordan du ønsker å bruke instagramkontoen. Vær og klar over at det stjeles bilder over lav sko på instagram. Spesielt når kontoer er åpne. Bilder blir tatt og presentert av andre som egne bilder uten å tagge eller kreditere fotograf. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

#beach i tekst under bildet gjør at bildet vil komme opp når andre søker på den taggen. Men så er det mulig å skrive feks enkelte ord som #monochrome og feks en brukerkonto med navn @monochrome på insta. Da får brukerkonto med dette navnet beskjed om at du har tagget h#n på et bilde i instaposten din. Du kan også trykke på bilde for å legge til andre brukerkontoer som har slike dagens bilde av feks monochromebilder. Da kommer du opp på en egen side hos disse. Dvs så lenge du ikke har privat profil. Eller andre som følger deg eller andre du følger.

Kontoen din må være åpen for alle, dersom du feks tagger #oslo #bybilde og deltar i nrk eller en oslo avis med sommerens instagrambilder. Er kontoen din privat og lukket er det ikke vits i å tagge hverken ord eller andre kontoer. Det samme ved tagging av egne bilder til store instakontoer som poster andres bilder mot å kreditere og linke til instaprofiler.

Hvis kontoen er privat er det kun de som følger deg, og om du tagger disse, som da vil få beskjed om å ha blitt tagga. 

Håper du skjønte dette :)

Jeg har åpen profil på instagram.

Ser eks world_bestsunset er en stor konto. Holder det å skrive #world_bestsunset? Så finner folk bilde?

Jeg høres sikkert helt dum ut, men det er første gang for alt. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har åpen profil på instagram.

Ser eks world_bestsunset er en stor konto. Holder det å skrive #world_bestsunset? Så finner folk bilde?

Jeg høres sikkert helt dum ut, men det er første gang for alt. 

Hvis du går inn på den kontoen du nevner, og klikker på symbolet til høyre med figur inni, da skal du komme til kontoens taggeside. Alle bildene der har tagget bilde med @world_bestsunset . Det er det som må til for å komme opp slik hos den instakontoen. Tagger du #world_bestsunset kommer du opp i søkeliste for alle som søker etter den taggen. Da ruller bilder fort nedover for som noen nevne er det stor trafikk på populære tagger. 

Jeg antar at den brukerkontoen henter bilder h#n poster og krediterer fra sin tag side på egen konto. Da jeg tidligere deltok i slike bilde"konkurranser" var det @brukerkonto som måtte benyttes for å bli "sett".  Men hos nrk feks med #nrksommer er det hashtaggen som vanligvis brukes når de henter bilder til bruk på nettside med #nrksommer tema. Feks. 

Noen ganger er det feil i appen og enkelte slike tagger kan forsvinne ved posting. 

Bare ta deg tid og se hva andre har tagget under og på bilder så finner du ut av det :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at du vil hjelpe. Føler meg helt grønn på dette.😁

Prøvde å trykke på det du sa, men nei...

Jeg får prøve å se hva andre har gjort.

Takk skal du iallefall ha.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du vil hjelpe. Føler meg helt grønn på dette.😁

Prøvde å trykke på det du sa, men nei...

Jeg får prøve å se hva andre har gjort.

Takk skal du iallefall ha.

Trykket du på symbolet langs linja? Det er først en med prikker, så linjer, deretter stjerne og sist en figur inni en "rute".

Å tagge bilder gjør du ved å poste og evt redigere bilde. Da trykker du på bilde for å tagge. Ville vært enklere å vise deg i real life :)

Det finnes også bruker instruksjon på instagram.com sin nettside og på youtube.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trykket du på symbolet langs linja? Det er først en med prikker, så linjer, deretter stjerne og sist en figur inni en "rute".

Å tagge bilder gjør du ved å poste og evt redigere bilde. Da trykker du på bilde for å tagge. Ville vært enklere å vise deg i real life :)

Det finnes også bruker instruksjon på instagram.com sin nettside og på youtube.

Det er vel her du mener? 

IMG_0363.PNG

Anonymkode: 98d46...b57

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel her du mener? 

IMG_0363.PNG

Anonymkode: 98d46...b57

Ja :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja :)

Prøvde å trykke på denne, og da kom det opp: vil du slutte å følge .........side?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å trykke på denne, og da kom det opp: vil du slutte å følge .........side?

Da må du ha vært borti det blå/hvite området ovenfor.  For det markerte tegnet skal kun lede deg til en side som viser hvem som har tagget den bruker kontoen. Om du sjekker på din egen profil vil det vise kun de som har tagget deg, og om ingen har tagget deg enda skal den siden være helt tom. 

Har du venner der du er, som har instagram, og kan vise deg hvordan instagram fungerer i praksis? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal til en venn i kveld. Ante meg at "gresk" er vanskelig.

Ha en fin kveld alle sammen

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts, jeg ser det er ryddet for brukerdebatt og kanskje du innimellom kranglingen her har fått svar på alt du lurer på.

@World_bestsunset er en hub der instabrukere konkurrerer om å få en feature. Feature betyr at @World_bestsunset velger å gjengi ditt bilde blant alle bildene som er tagget med #world_bestsunset. For at de skal se at du har tagget bildet ditt med #world_bestsunset, må du passe på at instagramkontoen din ikke er satt til "privat" slik at bildene er hemmelige for alle andre enn de som følger deg.

Hvis @World_bestsunset gjengir bildet ditt i galleriet sitt, vil de også tagge deg i bildet de reposter. Da vil featurebildet dukke opp på din kontoside, men ikke i selve bildegalleriet ditt. Det legger seg på en side som kommer frem når du klikker på tegnet helt til høyre over bildegalleriet ditt. (Det samme tegnet som en bruker over her har satt sirkel rundt på huben (kontoen) til @World_bestsunset.) Når du klikker på dette tegnet, kommer du altså inn på siden der alle dine features samles. Hvis en venn tagger deg i et bilde i sitt galleri, vil også det bildet havne her. Uten features eller tagger av deg som andre brukere har lagt inn på sine bilder er det tomt der inne.

Når du tagger bilder #hvasomhelst vil bildet ditt alltid offentliggjøres under taggen, men under populære tagger som inneholder sunset, clouds, fog eller taggen til hubber som gir features ( f.eks #world_bestsunset, #tv_clouds #rsa_fog) er det så mange bilder at ditt bilde fort forsvinner laangt nedover. Hvis du ikke tror at taggingen din fungerer, kan du jo bare teste med å tagge noe intetsigende som #tjohei eller #tatat.

Jeg regner med at du vet at for å spore opp et bilde du selv har tagget, må du søke på taggen (#tjohei"). For ordens skyld: Søk gjør du ved bruk av forstørrelsesglasset. Du velger om du vil søke etter @bruker eller #tag

Anonymkode: 30c76...bcd

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts, jeg ser det er ryddet for brukerdebatt og kanskje du innimellom kranglingen her har fått svar på alt du lurer på.

@World_bestsunset er en hub der instabrukere konkurrerer om å få en feature. Feature betyr at @World_bestsunset velger å gjengi ditt bilde blant alle bildene som er tagget med #world_bestsunset. For at de skal se at du har tagget bildet ditt med #world_bestsunset, må du passe på at instagramkontoen din ikke er satt til "privat" slik at bildene er hemmelige for alle andre enn de som følger deg.

Hvis @World_bestsunset gjengir bildet ditt i galleriet sitt, vil de også tagge deg i bildet de reposter. Da vil featurebildet dukke opp på din kontoside, men ikke i selve bildegalleriet ditt. Det legger seg på en side som kommer frem når du klikker på tegnet helt til høyre over bildegalleriet ditt. (Det samme tegnet som en bruker over her har satt sirkel rundt på huben (kontoen) til @World_bestsunset.) Når du klikker på dette tegnet, kommer du altså inn på siden der alle dine features samles. Hvis en venn tagger deg i et bilde i sitt galleri, vil også det bildet havne her. Uten features eller tagger av deg som andre brukere har lagt inn på sine bilder er det tomt der inne.

Når du tagger bilder #hvasomhelst vil bildet ditt alltid offentliggjøres under taggen, men under populære tagger som inneholder sunset, clouds, fog eller taggen til hubber som gir features ( f.eks #world_bestsunset, #tv_clouds #rsa_fog) er det så mange bilder at ditt bilde fort forsvinner laangt nedover. Hvis du ikke tror at taggingen din fungerer, kan du jo bare teste med å tagge noe intetsigende som #tjohei eller #tatat.

Jeg regner med at du vet at for å spore opp et bilde du selv har tagget, må du søke på taggen (#tjohei"). For ordens skyld: Søk gjør du ved bruk av forstørrelsesglasset. Du velger om du vil søke etter @bruker eller #tag

Anonymkode: 30c76...bcd

Det var bare ett innlegg fra en annen bruker Og det er absolutt ingen som har krangla her inne. Så du fokuserte på noe som ikke engang var tilfelle her. Bare sånn til opplysning.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...