Gå til innhold

Gave på besøk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Pleier dere å ta med gaver første gangen dere er på besøk til noen?

I så tilfele hva?

Jeg pleier å ha med en blomst...

Men har selv fått både blomster og vaser og engang et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vanligvis ikke. Er jeg invitert på middag hos noen jeg ikke kjenner så godt kan jeg godt ta med en flaske vin eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Jeg pleier nesten alltid å ta med en liten ting når jeg går på besøk til noen - en flaske vin, en blomsterbukett, konfekt e.l. Hvis det er første gang jeg besøker noen etter at de har fått ny bolig, tar jeg gjerne med en gave til huset - kjøkkenutstyr e.l. Helst noe jeg vet de trenger eller ønsker seg. Eller i det minste noe de kan bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er invitert til middag el. synes jeg det er rimelig å ta med noe - enten det er blomster, servietter og lys litt sjokolade, et litt spesielt kjøkkenredskap (har nemlig en del venner som setter stor pris på det eller en flaske vin (som mitt bidrag til middagen).

Er det første gang man er i et "nytt" hjem - er det vanlig å ha med en innflytingspresang - men det skal ikke være noe som MÅ stå fremme pynteting/bilder etc. - så sant det ikke er et uttrykt ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang man er på besøk hos noen er det en grei skikk å ha med seg en liten ting. Blomster er jo fint å gi og få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg pleier som regel å ta med blomster eller en plante, men det kan også være en flaske vin hvis jeg er bedt¨på middag. Synes det er en hyggelig skikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ofte med meg en liten ting når jeg besøker noen, blomster, sjokolade etc. Altså hvis jeg er invitert på mat og spesielt hvis det er noen jeg ikke ser så ofte. Tar jo ikke med blomster hver gang jeg ser en venninde. Ellers er det også vanlig blandt mine venner at de som kommer til middag, tar med vin til maten. Eller på andre måter bidrar til utgiftene, tar med desert eller noe.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "innflyttnings-gave" bruker jeg å ta med, når jeg besøker noen som nettopp har flyttet inn i nytt hjem.

Det kan være "alt mulig", fra blomst/konfekt til pynteting/bruksting.

Kommer an på om de er nyetablert (deres første bolig) eller bare har flyttet fra ett sted til et annet.

Ellers bruker jeg å ta med "vertinnegave" når vi er innvitert (kanskje i en "spesiell" anledning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med noe første gangen, enten en "innflyttingspresang", en blomst, vin, konfekt...

Pleier i tillegg alltid ha med noe ellers også jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...