Gå til innhold

lønn helsefagarbeider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei. noen som vet hva en helsefagarbeider har utbetalt i mnd? som jobber turnus. type fra 1-5 års ansinitet. 

Anonymkode: ec8e0...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...

Mye mindre enn meg som er ufaglært, men har full ansiennitet i hvert fall. Selv om jeg akkurat har begynt å jobbe i helsevesenet.

Anonymkode: 16c57...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev:

hei. noen som vet hva en helsefagarbeider har utbetalt i mnd? som jobber turnus. type fra 1-5 års ansinitet. 

Anonymkode: ec8e0...d82

446 400 kr i snitt i året iflg. denne siden:

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider

 

Hva hver enkelt har utbetalt i måneden får du ikke noe eksakt svar på. Det kommer jo an på hvilken skatt man har (den varierer fra person til person) og hvilke fradrag man har. Men jeg vil tippe at man kan ha utbetalt rundt 25.000, cirka, om man går ut fra den snittlønna som er nevnt ovenfor. Men det er bare cirka og et omtrentelig beløp. Det kan som sagt variere.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Million skrev:

446 400 kr i snitt iflg. denne siden:

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider

Da snakker man median når alt av tillegg er tatt med. Hva man får utenom garantilønn avhenger veldig av hvor mye kveld og helg man jobber.

Anonymkode: 16c57...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, asterix skrev:

Garantil%C3%B8nnssatser%20KS%2001072017.

+ de fleste helsefagarbeidere jobber turnus. Om du jobber en vanlig turnus kan du plusse på minst 40.000 i årslønn der. Så rundt 400.000 i årslønn.

Anonymkode: 53fa2...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

+ de fleste helsefagarbeidere jobber turnus. Om du jobber en vanlig turnus kan du plusse på minst 40.000 i årslønn der. Så rundt 400.000 i årslønn.

Anonymkode: 53fa2...561

Kommer jo an på hvor mye kveld og helg du jobber da hvor mye tillegg du får og dette er jo for å veie opp for ulempen med nettopp det å måtte jobbe på kveld og helg.

Anonymkode: 16c57...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,det hørtes mye ut!Selv er jeg sykepleier på 8 året og har forhandlet meg til en årslønn på 424.000.

Lønner seg jammen ikke med høyere utdanning når man sitter igjen med høyt studielån i tillegg. Tilogmed søskenbarnet mitt som er ufaglært og jobber på kiwi har bare 3000kr mindre i månedslønn eg meg.

Anonymkode: fc108...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem år på universitet har jeg 80.000 mindre enn min stillingstittel har på utdanning.no, men jobber jo i kommunen. Minstelønnen her er i overkant av 280.000 for ufaglærte, har du utdanning stiger det jo.

Se på første lenken her, punkt 4.1 for å finne "minste"lønn i kommunen (kan være høyere selv om min legger seg på minimum - for de fleste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 8.9.2017 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Jøss,det hørtes mye ut!Selv er jeg sykepleier på 8 året og har forhandlet meg til en årslønn på 424.000.

Lønner seg jammen ikke med høyere utdanning når man sitter igjen med høyt studielån i tillegg. Tilogmed søskenbarnet mitt som er ufaglært og jobber på kiwi har bare 3000kr mindre i månedslønn eg meg.

Anonymkode: fc108...3ba

Det er vanskelig å oppnå høy lønn jobber som ikke er knyttet til _lønnsomhet_ på noen som helst måte. Det visste man da man valgte karrierevei. Leger og ingeniører i det offentlige har private muligheter, for sykepleiere er denne muligheten mer begrenset :)

Men de fleste offentlige jobber er langt tryggere, er jo lassevis av folk som har mistet jobben i privat sektor de siste par årene. (Sier for øvrig ikke at alle sykepleiere jobber i det offentlige.)

Der jeg jobber kan det å gjøre en veldig god jobb vs. "bare" gjøre en ganske god jobb bety flere titalls millioner i forskjell for inntjeningen, dermed er det langt lettere å kreve høy lønn for de flinkeste, arbeidsgiver får igjen for lønnsutgiftene med astronomiske renter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev:

hei. noen som vet hva en helsefagarbeider har utbetalt i mnd? som jobber turnus. type fra 1-5 års ansinitet. 

Anonymkode: ec8e0...d82

Hva folk har utbetalt hjelper ikke deg. Det kan være store forskjeller. Brutto som er intr

Anonymkode: 33c9f...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Klokkeblomst90

Derfor jeg sluttet å jobbe i helse, da lønnen er dritt.

Skal heller satse på noe man tjener penger av! Omskolering fra neste år, å jeg gleder meg. 

Hilsen ei som har jobbet i helsevesenet i 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Klokkeblomst90 said:

Derfor jeg sluttet å jobbe i helse, da lønnen er dritt.

Skal heller satse på noe man tjener penger av! Omskolering fra neste år, å jeg gleder meg. 

Hilsen ei som har jobbet i helsevesenet i 11 år.

Hva skal du satse på da?

Jeg vurderer det motsatte, å satse på helsevesenet. Ikke pga god lønn, men jeg trenger fast arbeid. Fast lav lønn er bedre enn arbeidsledighet... Men jeg er usikker på hvilken vei jeg bør gå og hvor det er størst sjanser for jobb.

Anonymkode: 1b4ea...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva lønnsnivået 1-5 år er. Jeg har 10 års ansinitet og har 214 kr timen + kveld og helgetillegg. Lurer på om tillegget er ca. 60 kr timen. Men tillegget varierer også utfra ansinitet mener jeg. Har rundt 34000 kr. i mnd, brutto.

Anonymkode: 8c531...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som jobber med andre mennesker sin helse, burde vel fått den beste lønnen i samfunnet. Men det er jo direkte sosial dumping lønn og stressjobb deluxe. All ære til de som lever nærmest på NAV sosial lønn når de tørker driten og tissen og lever med konstant dårlig samvittighet i helsevesenet.

Anonymkode: dbac5...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...