Gjest Sirah Skrevet 3. august 2017 #21 Skrevet 3. august 2017 Mener de har sånne fjergrinder på IKEA. Går ann å sjekke nettsiden iallefall.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #22 Skrevet 3. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Evt en høy grind som dere monterer en katteluke i, der katteluka åpnes ved bruk av chip (som kun katten har). Kan det være en ide? Anonymkode: 9daf6...9fa Skulle ønske det fantes kattedoer med dør som krever chip... 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med sånne kompostgjerder? Hvis ikke har IKEA barnegrind, hvis du har mulighet til å sette doen i et annet rom og bare stenge døråpningen, som man ikke trenger å skru fast. Anonymkode: 8a039...c58 Kompostgjerder er så stygt, så det vil jeg gjerne slippe å ha stående i huset. Ikea har ikke fjærbelastet grind, ser jeg, men mange andre som har. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kattedo med tak over? Anonymkode: 11f54...9d1 Det har vi. Hunden er så liten, så den kan gå inn i doen hvis den vil. Og det vil den. 5 timer siden, Tabris skrev: Vi har satt vår kattedo oppå en kommode, så når ikke hunden opp. Veldig lurt! 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha kattedoen på toalettet og lag kattedør/luke i toalettdøra. Det krever null ekstra plass. Anonymkode: 73070...30a Det er en veldig god idé, men vi bor i et over 100 år gammel hus, med originale dører, og jeg har ikke lyst til å ødelegge noen av dem med en katteluke. 5 timer siden, FantasDick skrev: Hvordan kan Stool repel fungere når måten det virker på er å sette fæl smak på hundens egen avføring? Hæ, kødder du?? Herregud, jeg sa til dama i dyrebutikken at jeg trengte tips til å få bukt med hunden sin kattebæsj-spising, også selger hun meg dette? Da er det nok bare ønsketenking eller noe når jeg mener det har hjulpet. Tro kan flytte fjell osv. 5 timer siden, miramis skrev: Ikke ha tak på kattedoen, det frarådes av spesialister. En venninne av meg har kattedoen i en krok ved siden av en kommode, og med grind foran. De kattene har "trappetrinn" på veggen som de hopper langs, men regner med at det fungerer fint uten også. Hvorfor frarådes det? Vi har tak på vår do, og ingen av kattene har problemer med å bruke den. De gjør aldri fra seg andre steder i huset enn i doen sin. 5 timer siden, Sirah skrev: Mener de har sånne fjergrinder på IKEA. Går ann å sjekke nettsiden iallefall. Har sjekket, og de har ikke, men ser mange andre har. Jeg tror vi går for kommode-konseptet. Anonymkode: dd9fa...195
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #23 Skrevet 3. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to hunder, hvorav den ene er helt gal etter kattemøkk. Siden vi har to katter er jo det litt problematisk. Én ting er hva hun finner av kattemøkk ute i hagen, men det å komme inn i rommet og møte en haug med kattesand ispedd litt kattemøkk på gulvet foran kattedo.. Vi har to voksne katter, og de er renslige, men jeg ønsker å fortsatt ha do til dem inne, for å slippe å tenke på stresset med at de må være ute hvis vi skal være lenge hjemmefra, måtte stå opp om natte for å slippe ut nødne katter, de liker å være mye inne når det er kjempekaldt på vinteren, osv. Så kattedoen blir. Men har noen tips om en slags innretning/type møblering/plassering som kan løse problemet? Jeg vrir hjernen min, men er like klok. Det er uaktuelt å ha kattedoen på eget rom med lukket dør, det er to katter som må ha fri tilgang på den. Hunden er ikke særlig større enn kattene, så den kommer stort sett til der kattene kommer til. Også ønsker vi jo at både hunder og katter skal kunne gå fritt i huset, også når vi ikke er hjemme. (Neida, det er ikke noe galt med hunden, hun får ordentlig fór, har næringsstoffene i blodet på stell, hun bare elsker kattebæsj!) Anonymkode: dd9fa...195 Ha kattedo på lukket rom, med katteluke med chip. Så kommer ikke hunden til kattedoet. Anonymkode: e4b57...da3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #24 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ha kattedo på lukket rom, med katteluke med chip. Så kommer ikke hunden til kattedoet. Anonymkode: e4b57...da3 Nei, jeg kan ikke ødelegge dørene i huset med katteluke. Har svart på de tover her. Bor i et veldig gammelt hus, med originale dører. Det ville vært galskap. Anonymkode: dd9fa...195 1
C-girl Skrevet 3. august 2017 #25 Skrevet 3. august 2017 Jeg laget noe selv av en benk jeg kjøpte på ikea. Der kan du sette inn katteluke med chip leser slik at bare kattene kommer seg inn. 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #27 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, C-girl skrev: Jeg laget noe selv av en benk jeg kjøpte på ikea. Der kan du sette inn katteluke med chip leser slik at bare kattene kommer seg inn. Genialt!! Tusen takk for tips! Anonymkode: dd9fa...195 1
C-girl Skrevet 3. august 2017 #28 Skrevet 3. august 2017 Bare hyggelig! Mener det er Stuva den benken heter, skuffen går på hjul slik at det er enkelt å rengjøre. 1
miramis Skrevet 4. august 2017 #29 Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske det fantes kattedoer med dør som krever chip... Kompostgjerder er så stygt, så det vil jeg gjerne slippe å ha stående i huset. Ikea har ikke fjærbelastet grind, ser jeg, men mange andre som har. Det har vi. Hunden er så liten, så den kan gå inn i doen hvis den vil. Og det vil den. Veldig lurt! Det er en veldig god idé, men vi bor i et over 100 år gammel hus, med originale dører, og jeg har ikke lyst til å ødelegge noen av dem med en katteluke. Hæ, kødder du?? Herregud, jeg sa til dama i dyrebutikken at jeg trengte tips til å få bukt med hunden sin kattebæsj-spising, også selger hun meg dette? Da er det nok bare ønsketenking eller noe når jeg mener det har hjulpet. Tro kan flytte fjell osv. Hvorfor frarådes det? Vi har tak på vår do, og ingen av kattene har problemer med å bruke den. De gjør aldri fra seg andre steder i huset enn i doen sin. Har sjekket, og de har ikke, men ser mange andre har. Jeg tror vi går for kommode-konseptet. Anonymkode: dd9fa...195 http://jacksongalaxy.com/blog/2014/08/25/cat-mojo-litter-box-101-youre-setting-up-your-litter-box-wrong 3:25. Han nevner ikke tak spesifikt i videoen men mange katter som sliter med renslighet er redd pga. hvor innelukket doen er. I tillegg er det ikke bra for redde katter å kunne gjemme seg unna. Er ikke verdens største problem hvis man har en "normal" katt men hvis hundene noen ganger plager katten mens den sitter fast i do uten å kunne gå ut (hvis hunden står utenfor åpningen) så vil den kanskje aldri gå inn der igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #30 Skrevet 4. august 2017 Hvorfor ha kattedo inne? Anonymkode: 92eba...a0e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #31 Skrevet 4. august 2017 5 timer siden, miramis skrev: http://jacksongalaxy.com/blog/2014/08/25/cat-mojo-litter-box-101-youre-setting-up-your-litter-box-wrong 3:25. Han nevner ikke tak spesifikt i videoen men mange katter som sliter med renslighet er redd pga. hvor innelukket doen er. I tillegg er det ikke bra for redde katter å kunne gjemme seg unna. Er ikke verdens største problem hvis man har en "normal" katt men hvis hundene noen ganger plager katten mens den sitter fast i do uten å kunne gå ut (hvis hunden står utenfor åpningen) så vil den kanskje aldri gå inn der igjen. Å, ok, det kan man jo forstå. Heldigvis er ikke det noen problemstilling her hos oss. Kattene som dominerer hundene. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ha kattedo inne? Anonymkode: 92eba...a0e Hvis du hadde lest hele tråden, så hadde du også sett at jeg forklarer det lenger opp. Anonymkode: dd9fa...195 2
MinniMiMy Skrevet 4. august 2017 #32 Skrevet 4. august 2017 Den ene hunden min gikk også i kattedoen og spise opp absolutt all bæsjen der. Jeg har til tider lagd "gjerde" rundt doen slik at kun kattene kommer til. Evt grønne gjerder man får kjøpt på plantasjen. Ikke spesielt fint men da får ikke hunden gått til doen. Ellers så jeg at man får kattedoer hvor katten må gå inn fra toppen. Det er en firkantet boks, vet ikke pris, men fåes vel i dyrebutikk o.l evt søk på googel:-) 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #33 Skrevet 5. august 2017 19 timer siden, MinniMiMy skrev: Den ene hunden min gikk også i kattedoen og spise opp absolutt all bæsjen der. Jeg har til tider lagd "gjerde" rundt doen slik at kun kattene kommer til. Evt grønne gjerder man får kjøpt på plantasjen. Ikke spesielt fint men da får ikke hunden gått til doen. Ellers så jeg at man får kattedoer hvor katten må gå inn fra toppen. Det er en firkantet boks, vet ikke pris, men fåes vel i dyrebutikk o.l evt søk på googel:-) Altså, dette slår jo alt annet langt ned i støvelene! Jeg ante ikke at det fantes noe slikt, har aldri sett det noe sted! Jeg skal dra og spørre i dyrebutikken her etterpå. Hvis ikke har jeg i hvertfall funnet det på nettet: https://www.bristols.no/products/kattetoalett-top-box Anonymkode: dd9fa...195 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #34 Skrevet 5. august 2017 På 4.8.2017 den 5.00, AnonymBruker skrev: Hvorfor ha kattedo inne? Anonymkode: 92eba...a0e Hvorfor ikke? Hvorfor stille spørsmål ved det? Det er mange som har kattedo inne. Anonymkode: 4448c...a67 2
MinniMiMy Skrevet 5. august 2017 #35 Skrevet 5. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, dette slår jo alt annet langt ned i støvelene! Jeg ante ikke at det fantes noe slikt, har aldri sett det noe sted! Jeg skal dra og spørre i dyrebutikken her etterpå. Hvis ikke har jeg i hvertfall funnet det på nettet: https://www.bristols.no/products/kattetoalett-top-box Anonymkode: dd9fa...195 Ja sånn jeg tenkte på:) da har jo ingen hunder mulighet til og spise fra doen 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #36 Skrevet 5. august 2017 Noen lærer også katten sin å gå på wc (mennesketoalett). På Youtube finnes flere videoer som viser hvordan man gradvis venner katten til å gå på wc Anonymkode: 9daf6...9fa 1
Skelly Skrevet 5. august 2017 #37 Skrevet 5. august 2017 Hvor stor hund er det snakk om? Liten: Kjøp en do med høyere kant og tak over. Trixie har noen fine kattedoer av denne typen. Stor/Mellomstor: kjøp do med inngang fra toppen eller en mindre. Et eksempel på dette kan være Savic Hop In. 1
Gjest Coolaid Skrevet 5. august 2017 #38 Skrevet 5. august 2017 På 3.8.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev: Jeg har to hunder, hvorav den ene er helt gal etter kattemøkk. Siden vi har to katter er jo det litt problematisk. Én ting er hva hun finner av kattemøkk ute i hagen, men det å komme inn i rommet og møte en haug med kattesand ispedd litt kattemøkk på gulvet foran kattedo.. Vi har to voksne katter, og de er renslige, men jeg ønsker å fortsatt ha do til dem inne, for å slippe å tenke på stresset med at de må være ute hvis vi skal være lenge hjemmefra, måtte stå opp om natte for å slippe ut nødne katter, de liker å være mye inne når det er kjempekaldt på vinteren, osv. Så kattedoen blir. Men har noen tips om en slags innretning/type møblering/plassering som kan løse problemet? Jeg vrir hjernen min, men er like klok. Det er uaktuelt å ha kattedoen på eget rom med lukket dør, det er to katter som må ha fri tilgang på den. Hunden er ikke særlig større enn kattene, så den kommer stort sett til der kattene kommer til. Også ønsker vi jo at både hunder og katter skal kunne gå fritt i huset, også når vi ikke er hjemme. (Neida, det er ikke noe galt med hunden, hun får ordentlig fór, har næringsstoffene i blodet på stell, hun bare elsker kattebæsj!) Anonymkode: dd9fa...195 Scoobysnacks.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå