AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Jeg har to hunder, hvorav den ene er helt gal etter kattemøkk. Siden vi har to katter er jo det litt problematisk. Én ting er hva hun finner av kattemøkk ute i hagen, men det å komme inn i rommet og møte en haug med kattesand ispedd litt kattemøkk på gulvet foran kattedo.. Vi har to voksne katter, og de er renslige, men jeg ønsker å fortsatt ha do til dem inne, for å slippe å tenke på stresset med at de må være ute hvis vi skal være lenge hjemmefra, måtte stå opp om natte for å slippe ut nødne katter, de liker å være mye inne når det er kjempekaldt på vinteren, osv. Så kattedoen blir. Men har noen tips om en slags innretning/type møblering/plassering som kan løse problemet? Jeg vrir hjernen min, men er like klok. Det er uaktuelt å ha kattedoen på eget rom med lukket dør, det er to katter som må ha fri tilgang på den. Hunden er ikke særlig større enn kattene, så den kommer stort sett til der kattene kommer til. Også ønsker vi jo at både hunder og katter skal kunne gå fritt i huset, også når vi ikke er hjemme. (Neida, det er ikke noe galt med hunden, hun får ordentlig fór, har næringsstoffene i blodet på stell, hun bare elsker kattebæsj!) Anonymkode: dd9fa...195
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Hva med å lære hunden opp til at det ikke er lov? Anonymkode: 85995...8a8 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Hei. Hva om du lager til et stengsel foran kattedoen som kun kattene greier å komme seg gjennom? F.eks lag til en løype der kattene må hoppe fra en høyde til neste høyde osv, og motsatt ned mot gulvet og kattedoen? Katter kan jo hoppe høyt, noe som små hunder ikke kan. Anonymkode: 9daf6...9fa 6
Ms. Steele Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Jeg har til tider samme problem med min hund Har løst det ved at jeg tar vekk det som er i kattedoen så snart jeg ser at det er noe der. Ikke alltid at jeg rekker å ta det vekk, men stort sett så fungerer det. 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Det blir vel for kostbart å ordne med et slikt til pusewc-n? https://www.petworld.no/no/artiklar/kattehus-toscana.html?gclid=EAIaIQobChMIhePqjM261QIVqbftCh3gMQKzEAQYBCABEgJbY_D_BwE (Fjern trappa, og hunden greier ikke å komme seg opp) Anonymkode: 9daf6...9fa 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Sett wc på øverste brettet på denne? Hund har 0 sjanse til å greie å komme seg opp dit. https://vetzoo.no/kloremobel-svartnatur?gclid=EAIaIQobChMIhePqjM261QIVqbftCh3gMQKzEAQYAiABEgKA1vD_BwE Anonymkode: 9daf6...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett wc på øverste brettet på denne? Hund har 0 sjanse til å greie å komme seg opp dit. https://vetzoo.no/kloremobel-svartnatur?gclid=EAIaIQobChMIhePqjM261QIVqbftCh3gMQKzEAQYAiABEgKA1vD_BwE Anonymkode: 9daf6...9fa En smuule ustabilt vel? Du veit hvor stor en kattedo er? Anonymkode: 4448c...a67 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 Lag en hylle til kattedoen, evt sett doen på en halvhøy kommode Anonymkode: 4448c...a67 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En smuule ustabilt vel? Du veit hvor stor en kattedo er? Anonymkode: 4448c...a67 Ok. Bruk et slikt lekestativ for katt foran en høy grind som hunden ikke kommer seg over, men som katten kommer seg over ved å bruke stativet. Anonymkode: 9daf6...9fa 2
kvinneguide Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 Hva med en grind som bare katten kommer igjennom f.eks? 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #11 Skrevet 3. august 2017 Har du anledning til å lage en egen krok på kjøkkenet (eller et annet rom) til kattedoen? Sett feks en smal kommode tett inntil en vegg, og ha en fryseboks el.l. stående tett inntil kommoden på motsatt side. Katten må hoppe opp på kommoden og deretter ned på gulvet på den andre siden av kommoden (noe som hunden ikke greier) for å få tilgang på wc som står på gulvet bak kommoden. Genialt! Anonymkode: 9daf6...9fa 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #12 Skrevet 3. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å lære hunden opp til at det ikke er lov? Anonymkode: 85995...8a8 I det morsomme hjørnet i dag? 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hva om du lager til et stengsel foran kattedoen som kun kattene greier å komme seg gjennom? F.eks lag til en løype der kattene må hoppe fra en høyde til neste høyde osv, og motsatt ned mot gulvet og kattedoen? Katter kan jo hoppe høyt, noe som små hunder ikke kan. Anonymkode: 9daf6...9fa Her nærmer vi oss noe, tror jeg. 25 minutter siden, Ms. Steele skrev: Jeg har til tider samme problem med min hund Har løst det ved at jeg tar vekk det som er i kattedoen så snart jeg ser at det er noe der. Ikke alltid at jeg rekker å ta det vekk, men stort sett så fungerer det. Ja, vi er også snare med å rense doen, men så er det gjerne på natta/tidlig morgen det skjer, eller når vi ikke er hjemme. I perioder har jeg også gitt hunden en tablett som heter Stool Repel, som jeg kjøpte i dyrebutikk, og den har faktisk fungert så vidt vi kan se, men det blir jo så dyrt i lengden. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel for kostbart å ordne med et slikt til pusewc-n? https://www.petworld.no/no/artiklar/kattehus-toscana.html?gclid=EAIaIQobChMIhePqjM261QIVqbftCh3gMQKzEAQYBCABEgJbY_D_BwE (Fjern trappa, og hunden greier ikke å komme seg opp) Anonymkode: 9daf6...9fa Det der var dødsfint! Men både for dyrt og for plasskrevende, dessverre. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett wc på øverste brettet på denne? Hund har 0 sjanse til å greie å komme seg opp dit. https://vetzoo.no/kloremobel-svartnatur?gclid=EAIaIQobChMIhePqjM261QIVqbftCh3gMQKzEAQYAiABEgKA1vD_BwE Anonymkode: 9daf6...9fa Der ser jeg for meg to problemer: det er ikke plass for katten å lande noe sted utenom kattedoen, og den er såpass høy at den blir ustabil og kan velte. Men tanken var nok god! 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag en hylle til kattedoen, evt sett doen på en halvhøy kommode Anonymkode: 4448c...a67 Det kan være en løsning! 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Bruk et slikt lekestativ for katt foran en høy grind som hunden ikke kommer seg over, men som katten kommer seg over ved å bruke stativet. Anonymkode: 9daf6...9fa 2 minutter siden, kvinneguide skrev: Hva med en grind som bare katten kommer igjennom f.eks? Tusen takk for mange gode innspill! Jeg kan se for meg at en grind av noe slag blir den enkleste løsningen. Jeg mener å huske at det finnes en slags fjærbelastning på slike innretninger, slik at man slipper å skru dem fast i veggen..? Anonymkode: dd9fa...195 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 Evt en høy grind som dere monterer en katteluke i, der katteluka åpnes ved bruk av chip (som kun katten har). Kan det være en ide? Anonymkode: 9daf6...9fa
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 Hva med sånne kompostgjerder? Hvis ikke har IKEA barnegrind, hvis du har mulighet til å sette doen i et annet rom og bare stenge døråpningen, som man ikke trenger å skru fast. Anonymkode: 8a039...c58
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 Kattedo med tak over? Anonymkode: 11f54...9d1
Tabris Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 Vi har satt vår kattedo oppå en kommode, så når ikke hunden opp.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Jøss, noe å huske på i fremtiden, ønsker meg både katt og hund... Anonymkode: e2821...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #18 Skrevet 3. august 2017 Ha kattedoen på toalettet og lag kattedør/luke i toalettdøra. Det krever null ekstra plass. Anonymkode: 73070...30a
FantasDick Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 Hvordan kan Stool repel fungere når måten det virker på er å sette fæl smak på hundens egen avføring? 2
miramis Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 Ikke ha tak på kattedoen, det frarådes av spesialister. En venninne av meg har kattedoen i en krok ved siden av en kommode, og med grind foran. De kattene har "trappetrinn" på veggen som de hopper langs, men regner med at det fungerer fint uten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå