AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 ... og folk i kommentarfeltet skylder på menneskene som uprovosert ble angrepet. Denne gangen var det er jente på 16 i en båt som var på vei til sentrum for å handle. Ordføreren i Modum har tilbudt han amnesti, kan ikke de ta svanen. Han kan bli en annen kommes angrepsvane. Lurer på hvor lenge de har lyst å gi han amnesti. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/lokalavis-havnesjefen-angrep-16-aar-gammel-jente/a/24109697/ Anonymkode: 88faf...143 3
WubWub Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Dette ligner virkelig ikke grisen, den har null respekt for lover og reguleringer. I et sivilisert samfunn så bør og skal det ikke være slik at et råttent eple skal mishandle våre barn uten konsekvenser. Her må lovens lange arm på plass å ta ansvar. Vi skal ikke finne oss i å bli terrorisert av en dinosaur som bare ønsker skape kvalme for anstendige borgere som aner fred og ingen fare. 4
Rosalie Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Havnesjefen avlivet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/havnesjefen-er-doed/a/24109775/ 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Ser nå ut til at han er avlivet, tror det var en rett beslutning av kommunen og at det ble gjort uten å gjøre en stor sak ut av dette. Nå kjenner jeg ikke saken, men finner det interessant hvordan folk gir penger til advokater til svaner ol. Føler at det er andre ting man heller kan gi bidrag til, men vi er jo forskjellige. Anonymkode: d4f62...261 8
Violetta Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Dette viser konsekvensen av at svanen ble plaget og terrorisert i mange år av ungdommene som holder til i området. Det burde også få konsekvenser for dem, men etter at Havnesjefen nærmest er demonisert av pressen og andre kommer ikke dette til å skje. Hvilke dyr plager ungdommene nå? 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 7 minutter siden, Violetta skrev: Dette viser konsekvensen av at svanen ble plaget og terrorisert i mange år av ungdommene som holder til i området. Det burde også få konsekvenser for dem, men etter at Havnesjefen nærmest er demonisert av pressen og andre kommer ikke dette til å skje. Hvilke dyr plager ungdommene nå? De, og de andre voksne, kommer til å plage svanemoren med ungene sine. Lurer på hvor lang tid det tar før vi får høre om en død svanemor og døde svaneunger. Mennesker som plager dyr, har lavere terskel for å plage (men også drepe andre) mennesker. Så kanskje ikke et område å dra til generelt. Anonymkode: 866a9...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 52 minutter siden, Violetta skrev: Dette viser konsekvensen av at svanen ble plaget og terrorisert i mange år av ungdommene som holder til i området. Det burde også få konsekvenser for dem, men etter at Havnesjefen nærmest er demonisert av pressen og andre kommer ikke dette til å skje. Hvilke dyr plager ungdommene nå? Forferdelig trist. Alle demoner er mennesker. Anonymkode: fa025...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 Den var bra de endelig fikk avlivet den manne- og kvinnevonde svanen! Anonymkode: 64ca0...a6e 3
WubWub Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, Violetta skrev: Dette viser konsekvensen av at svanen ble plaget og terrorisert i mange år av ungdommene som holder til i området. Det burde også få konsekvenser for dem, men etter at Havnesjefen nærmest er demonisert av pressen og andre kommer ikke dette til å skje. Hvilke dyr plager ungdommene nå? At en svane som nesten druknet ei 16 årig jente blir demonisert har jeg stor forståelse for. Jenta datt altså i havet under angrepet; det kunne fått et fatalt utfall. 2
Violetta Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 6 minutter siden, WubWub skrev: At en svane som nesten druknet ei 16 årig jente blir demonisert har jeg stor forståelse for. Jenta datt altså i havet under angrepet; det kunne fått et fatalt utfall. Ja jeg og er enig i det, men det bør i tillegg få konsekvenser for dem som har gjort at svanen er slik. En svane er ikke ond, den styres av instinkter. Den passer på sin make og sitt avkom. Den hadde lært at ungdommer er farlige og ville forsvare seg og sine. Dette kommer til å gjenta seg. 1
WubWub Skrevet 3. august 2017 #11 Skrevet 3. august 2017 (endret) 12 minutter siden, Violetta skrev: Ja jeg og er enig i det, men det bør i tillegg få konsekvenser for dem som har gjort at svanen er slik. En svane er ikke ond, den styres av instinkter. Den passer på sin make og sitt avkom. Den hadde lært at ungdommer er farlige og ville forsvare seg og sine. Dette kommer til å gjenta seg. Ei heller ser jeg på den som ond , det den derimot var er ; ekstremt farlig særs for barn. En svane er faktisk sterk nok til å dra et voksent menneske under vann , de kan slå veldig hardt og de biter hardt. Sier seg selv at en ekstremt aggressiv svane som målrettet og bevisst går etter barn må håndteres. Som policy blir dyr som angriper mennesker drept, det gjelder svaner, det gjelder hunder, det gjelder løver , ulv eller hvilken som helst annen art. Her er et eksempel på at selv ei voksen kvinne kan få juling av en svane å dratt under vann gjentatte ganger ; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/angrepet-av-rasende-svane/a/7305521/ KRISTIANSAND (VG) Kersti Arbsved (63) sloss for livet da den illsinte svanen Oscar to ganger dro kvinnen under vann. VG snakket med 63-åringen, opprinnelig fra Sverige, etter at hun ble skrevet ut fra Vest-Agder sentralsykehus i går. - Jeg er øm i hele kroppen. Flere steder har jeg skrubbsår, jeg har feber og fikk litt vann i lungene. Fortsatt er jeg sjokkert, forteller Arbsved. Endret 3. august 2017 av WubWub 4
Rosalie Skrevet 3. august 2017 #12 Skrevet 3. august 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: Ei heller ser jeg på den som ond , det den derimot var er ; ekstremt farlig særs for barn. En svane er faktisk sterk nok til å dra et voksent menneske under vann , de kan slå veldig hardt og de biter hardt. Sier seg selv at en ekstremt aggressiv svane som målrettet og bevisst går etter barn må håndteres. Som policy blir dyr som angriper mennesker drept, det gjelder svaner, det gjelder hunder, det gjelder løver , ulv eller hvilken som helst annen art. Her er et eksempel på at selv ei voksen kvinne kan få juling av en svane å dratt under vann gjentatte ganger ; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/angrepet-av-rasende-svane/a/7305521/ KRISTIANSAND (VG) Kersti Arbsved (63) sloss for livet da den illsinte svanen Oscar to ganger dro kvinnen under vann. Her har du oppsummert essensen i hele saken. For så enkelt er det om man utelater alt føleri. 3
Violetta Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 6 minutter siden, Rosalie skrev: Her har du oppsummert essensen i hele saken. For så enkelt er det om man utelater alt føleri. Nei fullt så enkelt er det faktisk ikke. Når mennesker gjør dyr mannevonde må man ta problemet ved roten slik at ikke historien gjentar seg. Dersom ungdommer kaster stein på en hund som står i et bur og går bort til den så den biter dem avlives hunden. Eieren får seg ny hund, ungdommene kaster stein så den nye hunden biter. Hvem er problemet? Hunden?
Rosalie Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 26 minutter siden, Violetta skrev: Nei fullt så enkelt er det faktisk ikke. Når mennesker gjør dyr mannevonde må man ta problemet ved roten slik at ikke historien gjentar seg. Dersom ungdommer kaster stein på en hund som står i et bur og går bort til den så den biter dem avlives hunden. Eieren får seg ny hund, ungdommene kaster stein så den nye hunden biter. Hvem er problemet? Hunden? Dyr har lov til å forsvare seg. Det er når de angriper at de skal avlives. Og nei, dyreplageri er ikke greit. Det er faktisk straffbart. Men uansett hvorfor et dyr går til angrep på mennesker, skal det avlives.
Violetta Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 7 minutter siden, Rosalie skrev: Dyr har lov til å forsvare seg. Det er når de angriper at de skal avlives. Og nei, dyreplageri er ikke greit. Det er faktisk straffbart. Men uansett hvorfor et dyr går til angrep på mennesker, skal det avlives. Så på hvilken måte skulle Havnesjefen få lov til å forsvare seg tenkte du? 1
Rosalie Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 19 minutter siden, Violetta skrev: Så på hvilken måte skulle Havnesjefen få lov til å forsvare seg tenkte du? Ikke ved å uprovosert gå til angrep på folk langt unna redet han passet på. 1
Violetta Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, Rosalie skrev: Ikke ved å uprovosert gå til angrep på folk langt unna redet han passet på. Hvordan kan du, og hvordan kunne svanen, vite at ikke akkurat denne ungdommen var ute etter å plage svanen?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #18 Skrevet 3. august 2017 12 minutter siden, Violetta skrev: Hvordan kan du, og hvordan kunne svanen, vite at ikke akkurat denne ungdommen var ute etter å plage svanen? Du gi deg nå. Jeg er vokst opp i Os, og folk flest er ikke dyreplagere. For det første så vet jeg ikke hvem som har plaget han før, selv om jeg ikke benekter at det har skjedd. For set andre så angriper han alle uprovosert. Kanskje han er sånn på grunn av noen drittsekker i fortiden, men vi må få beskytte barna våre som blir angrepet når de leker i vannkanten eller når de er ute med båten. Vi kan ikke ha det slik. For meg er mine barn tusen ganger viktigere enn en svane som angriper uprovosert. Jenta var ikke ute etter å plage havnesjefen, hun var på vei inn mot sentrum nedbør båten sin for å handle. Jeg syns det er veldig urettferdig av deg å ligge skylden på en 16 år gammel jente som sikkert er ansvarlig nok til å ikke plage dyr for at hun selv ble angrepet. Er ikke mange jenter på 16 som er så ond og uansvarlig. Hun falt faktisk over bord og det har sikkert vært en skremmende opplevelse. Jeg syns deg er styggt av voksne mennesker å spekulere om hun er en dyreplager. Anonymkode: 88faf...143 4
Violetta Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gi deg nå. Jeg er vokst opp i Os, og folk flest er ikke dyreplagere. For det første så vet jeg ikke hvem som har plaget han før, selv om jeg ikke benekter at det har skjedd. For set andre så angriper han alle uprovosert. Kanskje han er sånn på grunn av noen drittsekker i fortiden, men vi må få beskytte barna våre som blir angrepet når de leker i vannkanten eller når de er ute med båten. Vi kan ikke ha det slik. For meg er mine barn tusen ganger viktigere enn en svane som angriper uprovosert. Jenta var ikke ute etter å plage havnesjefen, hun var på vei inn mot sentrum nedbør båten sin for å handle. Jeg syns det er veldig urettferdig av deg å ligge skylden på en 16 år gammel jente som sikkert er ansvarlig nok til å ikke plage dyr for at hun selv ble angrepet. Er ikke mange jenter på 16 som er så ond og uansvarlig. Hun falt faktisk over bord og det har sikkert vært en skremmende opplevelse. Jeg syns deg er styggt av voksne mennesker å spekulere om hun er en dyreplager. Anonymkode: 88faf...143 Jeg har på ingen måte verken lagt skylden på 16-åringen eller antydet at 16-åringen hadde noe med mishandlingen å gjøre. Det jeg poengterte var at svanen ikke kunne vite at ikke denne ungdommen ville plage ham og familien hans. Det har blitt fastslått at han har blitt plaget, og at mest sannsynlig er derfor han har blitt slik. Det må gjøres tiltak for at det samme ikke skal skje igjen med en ny svane. Barna i Os må selvsagt beskyttes, men hva om plagingen av svanene fortsetter og en ny svane angriper? Skal man bare fortsette å avlive dem?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, WubWub skrev: Ei heller ser jeg på den som ond , det den derimot var er ; ekstremt farlig særs for barn. En svane er faktisk sterk nok til å dra et voksent menneske under vann , de kan slå veldig hardt og de biter hardt. Sier seg selv at en ekstremt aggressiv svane som målrettet og bevisst går etter barn må håndteres. Som policy blir dyr som angriper mennesker drept, det gjelder svaner, det gjelder hunder, det gjelder løver , ulv eller hvilken som helst annen art. Her er et eksempel på at selv ei voksen kvinne kan få juling av en svane å dratt under vann gjentatte ganger ; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/angrepet-av-rasende-svane/a/7305521/ KRISTIANSAND (VG) Kersti Arbsved (63) sloss for livet da den illsinte svanen Oscar to ganger dro kvinnen under vann. VG snakket med 63-åringen, opprinnelig fra Sverige, etter at hun ble skrevet ut fra Vest-Agder sentralsykehus i går. - Jeg er øm i hele kroppen. Flere steder har jeg skrubbsår, jeg har feber og fikk litt vann i lungene. Fortsatt er jeg sjokkert, forteller Arbsved. Hvor tung er en svane på den størrelsen? Anonymkode: 9651a...d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå