AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #21 Skrevet 11. august 2017 Jeg har nettopp kommet hjem etter to uker i Spania. Det var helt fantastisk! Jeg fløt rundt i bassenget, koste meg med is på stranden og hadde det avslappende og godt. Jeg snakket selvsagt med lege og jordmor på forhånd. De kunne forsikre meg om at det var helt trygt. Legen sa at jeg måtte ha støttestrømper på på flyet og bevege meg hver halvtime. Jordmor var fokusert på at jeg måtte bruke solkrem om jeg ikke ønsket pigmentflekker, og at jeg måtte huske å drikke masse vann. Ellers gjelder de samme reglene som hjemme: kjøtt skal gjennomstekes, ost skal være pasteurisert og så gjør man ikke mer en man kjenner man orker. Det ble f.eks. ikke noen lange shoppingturer for min del. Mannen tok seg av all handling og husarbeid slik at jeg kunne hvile litt midt på dagen. Jeg var der i uke 33 og 34. Bekkensmertene forsvant helt mens jeg var der, jeg sluttet å samle så mye vann (sikkert fordi jeg drakk og hvilte så mye), jeg fikk trent (klarer kun å trene i basseng nå pga bekkenløsning) og hadde det generelt veldig bra! God tur! Kos deg masse! Anonymkode: a1b20...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #22 Skrevet 12. august 2017 Men hvordan får man egentlig passet på å ha god mathygiene? Man aner jo ikke hvordan maten tilberedes ute på et restaurantkjøkken. Greit nok at det ser gjennomstekt ut på tallerkenen, men man aner jo ikke om det feks har vært i kontakt med rått kjøtt etter at det har vært stekt eller om hygienen til de som lager maten er god. Hva om de ikke vasker hendene etter at de har tatt på rått kjøtt og etterpå lager salat? Og salaten er jo skylt i kranvann, det drikker man jo engang ikke når man er utenlands? Anonymkode: 4cab0...20f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #23 Skrevet 12. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan får man egentlig passet på å ha god mathygiene? Man aner jo ikke hvordan maten tilberedes ute på et restaurantkjøkken. Greit nok at det ser gjennomstekt ut på tallerkenen, men man aner jo ikke om det feks har vært i kontakt med rått kjøtt etter at det har vært stekt eller om hygienen til de som lager maten er god. Hva om de ikke vasker hendene etter at de har tatt på rått kjøtt og etterpå lager salat? Og salaten er jo skylt i kranvann, det drikker man jo engang ikke når man er utenlands? Anonymkode: 4cab0...20f Dette vet man strengt talt ikke i Norge heller.. Anonymkode: 3f0b6...dcb 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #24 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette vet man strengt talt ikke i Norge heller.. Anonymkode: 3f0b6...dcb Nei, jeg vet, bare regner med at det er enda mer ukontrollert i land der man feks ikke har Mattilsynet som kommer på kontroll. Anonymkode: 4cab0...20f
Minlillelykke Skrevet 12. august 2017 #25 Skrevet 12. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan får man egentlig passet på å ha god mathygiene? Man aner jo ikke hvordan maten tilberedes ute på et restaurantkjøkken. Greit nok at det ser gjennomstekt ut på tallerkenen, men man aner jo ikke om det feks har vært i kontakt med rått kjøtt etter at det har vært stekt eller om hygienen til de som lager maten er god. Hva om de ikke vasker hendene etter at de har tatt på rått kjøtt og etterpå lager salat? Og salaten er jo skylt i kranvann, det drikker man jo engang ikke når man er utenlands? Anonymkode: 4cab0...20f Man ser da ann stedet man spiser på? Jeg har aldri blitt syk, og både første som lever i beste velgående og monste i magen har det helt fint. H is du skal tenke sånn kan du jo ikke kose deg overhodet som gravid. Jeg tenker at det er i overkant hysterisk
filifjonka Skrevet 12. august 2017 #26 Skrevet 12. august 2017 På 8/3/2017 den 12.44, AnonymBruker skrev: Å være gravid i syden høres helt pyton ut! Sorry, men jeg kan ikke forstå at noen reiser til varmere strøk frivillig når de er gravide 🙈 Anonymkode: 4d018...d33 Nei, for de får ikke unger i "syden". 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #27 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, Minlillelykke skrev: Man ser da ann stedet man spiser på? Jeg har aldri blitt syk, og både første som lever i beste velgående og monste i magen har det helt fint. H is du skal tenke sånn kan du jo ikke kose deg overhodet som gravid. Jeg tenker at det er i overkant hysterisk Man kan jo ikke vite, selv om et sted ser fint ut, kan det se helt annerledes ut bak på kjøkkenet. Jeg er fullt klar over at jeg er hysterisk ja:) Men jeg tenker at det å ha kontroll på mathygienen når man er i Syden er en illusjon, man kan rett og slett ikke kontrollere det og hvis man synes det er greit, så kan man dra uten å bekymre seg Anonymkode: 4cab0...20f
Minlillelykke Skrevet 12. august 2017 #28 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan jo ikke vite, selv om et sted ser fint ut, kan det se helt annerledes ut bak på kjøkkenet. Jeg er fullt klar over at jeg er hysterisk ja:) Men jeg tenker at det å ha kontroll på mathygienen når man er i Syden er en illusjon, man kan rett og slett ikke kontrollere det og hvis man synes det er greit, så kan man dra uten å bekymre seg Anonymkode: 4cab0...20f Når det norske helsevesen ikke ser problemet tenker jeg at du må holde hysteriet for deg selv. Her pusser vi tenner i kranvann, vasker opp i kranvann og dusjer i det. Det er ikke farlig sålenge det er små mengder. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå