Gå til innhold

Er du veganer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Dersom du er kan du svare på noen spm jeg har? 

Jeg gikk over fra heftig kjøttspiser til veganer på mandag. Hvorfor orker jeg ikke gå innpå, men det jeg lurer på: 

Hvordan merket du at kroppen endret seg den første tiden? Da tenker jeg på hud/hår, dobesøk (hyppighet) 

Før folk sier noe vil jeg gjerne presisere at jeg får i meg alle nødvendige vitaminer osv. Full kontroll 

Anonymkode: 0e16f...282

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke noe forskjell. Følte meg kanskje litt lettere i kroppen, da jeg spiste mye tungtfordøyelige måltid før jeg skiftet kosthold. 

Anonymkode: a27fd...e44

AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt ned i vekt, fordøyelsen ble bedre, har sjeldent hatt kviser men har enda færre nå, PMS og menssmerter ble bedre.

Anonymkode: 18bb6...c7b

Skrevet

Gikk oftere på do første uka, men det har jevnet seg ut nå, så nå bajser jeg en gang om dagen :P har nok med økt fiberinntak å gjøre om du må oftere på do, dette går seg til etterhvert. Gikk 10 kg ned i vekt på 6 uker siden jeg kutta ut melk sist av alle varegruppene (var overvektig), nå har den stabilisert seg og har holdt seg jevnt i ett år uten at jeg teller kalorier, har ikke gått ned eller opp i vekt siden da.

Har fått mindre kviser, merket ikke noe spesiell forskjell på håret.

Tips: ikke spis så mye bønner i starten hvis du føler at overgangen var litt heftig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:hug:

Anonymkode: 62ab4...d99

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, encore skrev:

Gikk oftere på do første uka, men det har jevnet seg ut nå, så nå bajser jeg en gang om dagen :P har nok med økt fiberinntak å gjøre om du må oftere på do, dette går seg til etterhvert. Gikk 10 kg ned i vekt på 6 uker siden jeg kutta ut melk sist av alle varegruppene (var overvektig), nå har den stabilisert seg og har holdt seg jevnt i ett år uten at jeg teller kalorier, har ikke gått ned eller opp i vekt siden da.

Har fått mindre kviser, merket ikke noe spesiell forskjell på håret.

Tips: ikke spis så mye bønner i starten hvis du føler at overgangen var litt heftig. 

Spiser du ost? Jeg merket ekstrem forskjell på vekta etter å ha kuttet ost

Skrevet

I starten så følte jeg at jeg aldri ble mett av maten, da spiste jeg samme mengde som før. Jeg begynte å spise litt større porsjoner og det hjalp. Nå synes jeg at det er så deilig å slippe følelsen av at det er noe tungt i magen som gjør meg både slapp og kvalm. Så fordøyelsen er definitivt bedre og du føler deg mye lettere, har mer energi etter måltider. Har gått opp i vekt, men på en bra måte. Var veldig tynn og slapp. Ser mye friskere ut i ansiktet og har ikke kviser lengre. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veganere spiser da ikke ost! 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veganere spiser da ikke ost! 

Stemmer, jeg spiser ikke ost, kuttet ut alt av melkeprodukter samtidig :)

Skrevet

Merket ikke noen særlig forskjell, men hår og negler er mye sterkere og vokser i rekordfart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...