Gå til innhold

Hvorfor er det så mange intelligente damer som bare blir megger av å bruke intelligensen sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke høy intelligens for å ta høyere utdanning

Kvinner som studerer matte og fysikk er generelt smartere og mer laidback enn andre kvinner. Kvinner som studerer sosiologi er ikke spesielt smarte

Anonymkode: 0dd27...f59

Før ble det sagt man trengte 125 i IQ for å bestå exphil og exfac...men de eksamenene har jo blitt svært forandret så kanskje man ikke trenger så høy lenger. Kvantitativ metode innen sosiologi er en metode der man trenger å kunne analysere data, for eksempel. Så man trenger å være smart. Jeg har selv studert en hel haug forskjellige emner, og anser meg selv  ganske laidback. 

Det jeg dog legger merke til er at kvinner hvis posisjon ikke nødvendigvis er høy, oppfører seg som om de vet alt. Bare ta butikkansatte i diverse butikker (slik som man kan lese om i ymse tråder her inne). Ta kvinnelige sikkerhetsvakter på flyplasser i utlandet, de har "all makt" og du har ingen. 

Anonymkode: 38223...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jadda jadda, her ser vi kvinneundertrykkelsen i full gang. Fordi en kvinne har en mening eller deligerer oppgaver så er hun altså en megge... #thisiswhyweneedfeminism #notfair

Anonymkode: 126c0...b22

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har noe med hva folk blir lykkelig av. Mens menn blir lykkelige ved å ha makt, posisjoner og høy utdanning. Blir kvinner ikke særlig lykkelige av det. Så når de når disse posisjonene så skulle de ønske de kunne dullet med barn ol., og så skulle de ønske mennene kommer springende til dem. Noe de dessverre ikke gjør, fordi i motsetning til kvinner blir ikke menn tiltrukket av kvinner med høye posisjoner. Klart de liker intelligens, men de blir ikke tiltrukket av makt og høy inntekt. 

Så de blir megger fordi de egentlig ikke er lykkelige i posisjonene sine og derfor får frustrasjonen ut av seg ved å oppføre seg som megger. Det er ikke deres feil for å si det slik, fordi de har blitt lurt av samfunnet til å gjøre ting de ikke vil. 

Anonymkode: 34582...d0a

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de har ligget seg til topps, vet du, og når de når toppen vil ingen ligge med dem mer :(

AnonymBruker
Skrevet
På 8/3/2017 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Det jeg dog legger merke til er at kvinner hvis posisjon ikke nødvendigvis er høy, oppfører seg som om de vet alt. Bare ta butikkansatte i diverse butikker (slik som man kan lese om i ymse tråder her inne). Ta kvinnelige sikkerhetsvakter på flyplasser i utlandet, de har "all makt" og du har ingen. 

Anonymkode: 38223...b2d

Jeg legger merke til at folk liker å snakke ned om kvinner om de har lavere eller høyere posisjon. På et punkt må man nesten annerkjenne at det bare føles bra for mange å rakke ned på kvinner som gruppe. 

• Liker 3
Gjest lurven
Skrevet

du forveksler intelligens med kompetanse, man kan lese seg til kompetanse.. og bli kvasi intelligent

men de som er virkelig intelligente ser ikke ned på andre

Skrevet

Problemet er ikke at mange kvinner blir megger av å bruke intelligensen sin, problemet er at mange menn med mindreverdighetskomplekser ikke takler at kvinner bruker intelligensen sin. Å starte slike tråder vil forøvrig neppe bidra til at du får det bedre med deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2017 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det har noe med hva folk blir lykkelig av. Mens menn blir lykkelige ved å ha makt, posisjoner og høy utdanning. Blir kvinner ikke særlig lykkelige av det. Så når de når disse posisjonene så skulle de ønske de kunne dullet med barn ol., og så skulle de ønske mennene kommer springende til dem. Noe de dessverre ikke gjør, fordi i motsetning til kvinner blir ikke menn tiltrukket av kvinner med høye posisjoner. Klart de liker intelligens, men de blir ikke tiltrukket av makt og høy inntekt. 

Så de blir megger fordi de egentlig ikke er lykkelige i posisjonene sine og derfor får frustrasjonen ut av seg ved å oppføre seg som megger. Det er ikke deres feil for å si det slik, fordi de har blitt lurt av samfunnet til å gjøre ting de ikke vil. 

Her var det mye vås.

Anonymkode: f200c...ba0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Jadda jadda, her ser vi kvinneundertrykkelsen i full gang. Fordi en kvinne har en mening eller deligerer oppgaver så er hun altså en megge... #thisiswhyweneedfeminism #notfair

Anonymkode: 126c0...b22

På 4.8.2017 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Jeg legger merke til at folk liker å snakke ned om kvinner om de har lavere eller høyere posisjon. På et punkt må man nesten annerkjenne at det bare føles bra for mange å rakke ned på kvinner som gruppe. 

1 minutt siden, ti10 skrev:

Problemet er ikke at mange kvinner blir megger av å bruke intelligensen sin, problemet er at mange menn med mindreverdighetskomplekser ikke takler at kvinner bruker intelligensen sin. Å starte slike tråder vil forøvrig neppe bidra til at du får det bedre med deg selv.

Jeg er kvinne og har skrevet det tidligere i tråden. Jeg er riktignok ikke feminist, men kvinneundertrykking er ikke på agendaen min.

På 3.8.2017 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Det her kan det virkelig være noe i..

TS

Anonymkode: 69684...526

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og har skrevet det tidligere i tråden. Jeg er riktignok ikke feminist, men kvinneundertrykking er ikke på agendaen min.

Det her kan det virkelig være noe i..

TS

Anonymkode: 69684...526

Du er kvinne, sier du? Da er jeg Diana fuckings Ross😏.

Anonymkode: f71ad...e33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8/3/2017 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Høy utdanning betyr ikke høy intelligens. Jeg har heller ikke møtt noen kvinner i høy posisjon enda eller mange intelligente kvinner. De pleier alltid å være midt på skalaen eller under

Anonymkode: 6a931...a58

Hvilken bransje arbeider du i siden du aldri har møtt en kvinne i en høy posisjon? 

Anonymkode: cb163...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...