Gå til innhold

Nissan xTrail eller Mazda CX-5 ??


Kanko

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg er på jakt etter bil, og har sett meg ut Nissan xTrail og Mazda CX-5, da jeg følte de var gode å sitte i og hadde store bagasjerom. Jeg har ikke prøvekjørt dem, og vet ikke mer om de enn hva jeg har lest på nettet. Jeg ser for meg en av dem i nyere utgave, fra 2015 og oppover. Er det noen som har erfaringer, både gode og dårlige? Eventuelle tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste er Mazda CX5 jeg kjenner til, meget god å kjøre! Og de som eier den sier det har vært lite tull med den. Årsmodell tror jeg er 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tdm900 skrev:

Eneste er Mazda CX5 jeg kjenner til, meget god å kjøre! Og de som eier den sier det har vært lite tull med den. Årsmodell tror jeg er 2015

Åh! Så bra :D Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp som happ. Men det er jo litt forskjellige biler da.(x-trail er litt en litt mere robust Suv som tåler dårlige kjærreveier bedre enn Mazdan vil jeg tro) Forslår at du prøvekjører hvis du er oppatt av hvordan de oppfører seg på veien osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du prøvekjører fins det ingen tvil: Mazda CX5 er den beste bilen i klassen, Nissan en av de dårligste - det gjelder kjøreglede og -komfort, men også materialvalg (om man holder "premium" utenfor) og generell kvalitet. Mazda har også gjerrigere bensinmotorer. De vinner dessuten så godt som alle tester og burde ha mye bedre gjensalgsverdi, uten at jeg har sjekket det nå. Eneste aberet som du sikkert er klar over allerede er at Mazdaen er litt trangere inni, men det må du finne ut om det er et problem for deg. Jeg hadde forresten også sett på Kia Sportage - ikke like bra som Mazda, men bedre enn Nissan, og betydelig billigere enn begge med bedre garanti.

Anonymkode: 78b79...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Try2 skrev:

Kia Sportage bedre enn Nissan Xtrail. Ta deg en stor klype salt og en bolle:)

Jeg er åpen for argumenter. For bolle forsåvidt også, men det var vel ikke slik å forstå?

Anonymkode: 78b79...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om Nissan, men har Mazda CX-5. Kjøpte brukt. Tror det er 2015 mod. Men vi kjøpte den som "mellombil" frem til Tesla mod 3 kommer. Men er fornøyd med den. Stor og romslig syntes jeg. Sitter litt høyt. Men føltes større å parkere med den etter å ha vært vant med Opel Zafira. Ellers har jeg ikke så peiling på bil for å være ærlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda CX-5 er en veldig god bil. Den andre kjenner jeg ikke noe spesielt til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er åpen for argumenter. For bolle forsåvidt også, men det var vel ikke slik å forstå?

Anonymkode: 78b79...209

Kia Sportage kan sammenlignes med nissan Qashqai, mitsubishi asx. Nissan Xtrail er en annen type bil som feks kan sammenlignes med Mitsubishi Outlander. Her er det endel synsing: "Nissan en av de dårligste" Det er en veldig subjektiv og ikke dokumentert påstand. Men det blir jo ofte slik nå man snakker om biler; Folk har forskjellige behov og følelser rett og slett.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart er Kiaen litt mindre og også mindre terrengvennlig, men i hverdagen ser jeg hvordan folk bruker disse bilene: AWD er omtrent aldri i bruk. Nissan har hatt mye utfordringer med å lage pålitelige biler, Xtrail har blitt tilbakekalt en del ganger og de har også fortsatt lett for å ruste. Kvaliteten på plast og stoff er dårlig hos Nissan.

Jeg er helt enig i at mye kan oppfattes subjektivt, men det er vel det TS spør etter: Våre inntrykk og erfaringer.

Anonymkode: 78b79...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør på feil sted. Dette er et kvinneforum. Prøv et manneforum, der får du litt mer seriøse svar.

Anonymkode: 85a03...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google tester feks. Men det er mye rart der og. Er terreng og AWD ikke viktig kan du du sjekke ut Mazda.Nissan Qashqai,og Kia S:)
NQ modellene fra 2011 og oppover er faktisk mye bedre på veien enn de tidligere. Men er det først og fremst kjøreglede du er ute etter hadde jeg valgt en lavere type som Volvo, Ford, BMW. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes sjøl at Mazda 6 vogn er kjekkere på veien enn Ford og BMW, og så mye finere å se på. Kjører sjøl Volvo og Toyota, så kjøreglede er ikke #1 her i gården. Håper TS gir en lyd om hvordan det har gått med henne. :)

Anonymkode: 78b79...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sier helt klart Mazda CX5! :opplyser:

Anonymkode: 96780...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sorento og Hyundai Santa Fe er biler som kan sammenlignes med X-Trail. Om du ikke allerede har vurdert disse kan du gjerne ta en titt på dem også. Dette er biler som ikke har hatt noe særlig godt rykte på seg tidligere, men som har bedret seg betydelig. Særlig Hyundaien syns jeg virker godt gjennomført. Ellers tror jeg Mazda CX-5, som du nevner, ville vært et godt valg. Peugeot 3008, i samme segment som Mazdaen, syns jeg også er verdt en titt, selv om den mangler firehjulsdriften.

Anonymkode: afa09...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎02‎.‎08‎.‎2017 den 19.14, Try2 skrev:

Hipp som happ. Men det er jo litt forskjellige biler da.(x-trail er litt en litt mere robust Suv som tåler dårlige kjærreveier bedre enn Mazdan vil jeg tro) Forslår at du prøvekjører hvis du er oppatt av hvordan de oppfører seg på veien osv.

Ja, er nesten nødt til å prøvekjøre begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎08‎.‎2017 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Om du prøvekjører fins det ingen tvil: Mazda CX5 er den beste bilen i klassen, Nissan en av de dårligste - det gjelder kjøreglede og -komfort, men også materialvalg (om man holder "premium" utenfor) og generell kvalitet. Mazda har også gjerrigere bensinmotorer. De vinner dessuten så godt som alle tester og burde ha mye bedre gjensalgsverdi, uten at jeg har sjekket det nå. Eneste aberet som du sikkert er klar over allerede er at Mazdaen er litt trangere inni, men det må du finne ut om det er et problem for deg. Jeg hadde forresten også sett på Kia Sportage - ikke like bra som Mazda, men bedre enn Nissan, og betydelig billigere enn begge med bedre garanti.

Anonymkode: 78b79...209

Ja, Mazda har gjort det godt på ulike tester, men dette ser jeg at Nissan også har, så vet ikke hvor dårlig den er etter hva du sier, men jeg skal ta det med meg videre! :) Må vertfall prøvekjøre begge to først! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎08‎.‎2017 den 22.51, mrs rosa skrev:

Vet ikke noe om Nissan, men har Mazda CX-5. Kjøpte brukt. Tror det er 2015 mod. Men vi kjøpte den som "mellombil" frem til Tesla mod 3 kommer. Men er fornøyd med den. Stor og romslig syntes jeg. Sitter litt høyt. Men føltes større å parkere med den etter å ha vært vant med Opel Zafira. Ellers har jeg ikke så peiling på bil for å være ærlig. :) 

Peiling eller ikke peiling - du har vertfall erfaring! takk for at du delte den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎08‎.‎2017 den 8.28, JackIost skrev:

Mazda CX-5 er en veldig god bil. Den andre kjenner jeg ikke noe spesielt til :)

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...