Gå til innhold

Drittlei - munnkurv?

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er båndtvang. Og du skal uansett ha full kontroll på hunden til en hver tid. Har du ikke det, som det jo ikke virker som siden den klarer å spise alt mulig når den er på tur med deg, må hunden alltid være i bånd på tur. 

Anonymkode: e9d23...8eb

En hund må få lov til å snuse og bevege seg, med bånd såklart. Det er fullstendig umulig å ha full kontroll over hvor hunden putter snuta til enhver tid, med mindre man holder den med veldig stramt bånd, som igjen ikke gir hunden mulighet til å utfolde seg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han slipper, ved '''slipp'', enkelte ganger. Og lar det være ved ''nei, isj, æsj'', men da er det som oftest hvis jeg er i forkant. Det er ikke alltid like lett å se alt som ligger gjemt nedi gresset. Finner han kattebæsj blir han helt febrilsk, og så sinnsykt kjapp.
Har ofte tenkt at munnkurv hadde vært tingen, er jo redd for at han skal spise noe han absolutt ikke tåler. Folk kaster jo i fra seg det utroligste!

Anonymkode: cc92e...082

Hvis en hund slipper enkelte ganger, så kan den ikke kommandoen, enkelt og greit. En hund kan en kommando når den kan generalisere den til de aller fleste situasjoner. En hund kan ikke "sitt" om den kun er villig til å gjøre det inne, og ikke klarer å gjøre det ute pga distraksjoner. Dere må øve mer på slipp og impulskontroll. En munnkurv kan være til god hjelp for dette. Men du må ha noe veldig godt å bargaine med da.

Anonymkode: 0b3aa...46b

Skrevet
På 8/2/2017 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Hvor stor var munnkurven ift hunden? Jeg tenker at de burde både kunne drikke vann og pese, men vil det da bli mulighet for å få i seg dritt også, gjennom kurven? 

TS

Anonymkode: 0e8b7...7c1

La meg bare spørre deg om noe. Syns du virkelig du gjør noe positivt når du setter et annet levende vesen i bånd og atpåtil nå skal bruke en munnkurv fordi du må avvenne den dens natur for å kunne leve med deg? Et spørsmål alle dere dyreeiere bør spørre dere. Er det dere gjør egentlig spesielt positivt for noen som helst egentlig

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PeachZero skrev:

La meg bare spørre deg om noe. Syns du virkelig du gjør noe positivt når du setter et annet levende vesen i bånd og atpåtil nå skal bruke en munnkurv fordi du må avvenne den dens natur for å kunne leve med deg? Et spørsmål alle dere dyreeiere bør spørre dere. Er det dere gjør egentlig spesielt positivt for noen som helst egentlig

Man gjør det man må for å holde dyret trygt. Kattebæsj er hovedårsaken til giardia-smitte, en VELDIG lite trivelig parasitt. Og ja, man KAN gjøre det på en positiv måte. Men du vet kanskje ikke hva positiv betinging betyr?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, vi har samme problem med ene hunden vår. Begynte da den brukte slankefôr, så ga det seg da vi gikk over til annet fôr... Virker som det har blitt permanent etter noen fôrbytter igjen nå. Utrolig slitsomt faktisk. Finner nye måter å gjøre det på hele tiden og later som hen skal bæsje for så å slafse i seg noe osv. Snegler er også nyeste tilskuddet i ting vi gjerne vil spise... Klikker snart :P Men blir ikke munnkurv på oss.

Anonymkode: 8af34...3d4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man gjør det man må for å holde dyret trygt. Kattebæsj er hovedårsaken til giardia-smitte, en VELDIG lite trivelig parasitt. Og ja, man KAN gjøre det på en positiv måte. Men du vet kanskje ikke hva positiv betinging betyr?

Du gjør ikke noe positivt din amøbe. Poenget var å få deg til å reflektere over det å i heletatt ha dyr. 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2017 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Tren hundene dine og vær mer oppmerksom. Spesielt når det er varmt er det faktisk grusomt å bruke munnkurv på hunder.

Anonymkode: fcc1b...434

På 2.8.2017 den 16.23, AnonymBruker skrev:

I bånd ja, men ikke løs. De må jo få være hunder og løpe rundt og ikke følge med på eieren konstant hele tiden. 

Går ikke tur på dagen når det er varmt. Det er ubehahelig både med og uten munnkurv 

TS

På 2.8.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Er det båndtvang året rundt? Nei. Kommer hundene på innkalling? Ja. Men jeg kan jo søren ikke nistirre på hva hundene snuser på på bakken konstant hele tiden, i flere timer i skauen! 

Slapp av, jeg følger båndtvangen når den gjelder

TS

Den gjelder om sommeren når det er varmt, så det var ingen grunn til å svare ab434 hvis du ikke bryter båndtvangen. Da er jo ikke varmen noe problem når du trenger munnkurv. Eller hva?

Anonymkode: bc2f5...678

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, PeachZero skrev:

Du gjør ikke noe positivt din amøbe. Poenget var å få deg til å reflektere over det å i heletatt ha dyr. 

Jeg ler meg fillete 😂😂👏

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjelder om sommeren når det er varmt, så det var ingen grunn til å svare ab434 hvis du ikke bryter båndtvangen. Da er jo ikke varmen noe problem når du trenger munnkurv. Eller hva?

Anonymkode: bc2f5...678

Så det kan ikke være varmt i september? Jo! 😂 Og finnes det ikke friområder hvor hunder kan være løse, selv under båndtvangsperioden? Jovisst. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2017 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Hvis en hund slipper enkelte ganger, så kan den ikke kommandoen, enkelt og greit. En hund kan en kommando når den kan generalisere den til de aller fleste situasjoner. En hund kan ikke "sitt" om den kun er villig til å gjøre det inne, og ikke klarer å gjøre det ute pga distraksjoner. Dere må øve mer på slipp og impulskontroll. En munnkurv kan være til god hjelp for dette. Men du må ha noe veldig godt å bargaine med da.

Nei, så enkelt er det faktisk ikke. Han kan kommandoen på alt annet, så det er så enkelt som at han absolutt ikke vil slippe enkelte ting han finner. Kommandoen er innøvd over flere år, også sammen med adferdsterapeuter.
Han blir helt febrilsk og sluker ting helt, så det er ikke noe igjen å slippe.
Det som er cluet for han her er å være i forkant, men det er ikke alltid like enkelt.

Anonymkode: cc92e...082

AnonymBruker
Skrevet
På 8/2/2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Det er helt utrolig at noen vil ha hund. Blandt annet for dette.

Ikke bare for sin egen del. Men også hvor plagsomt for oss andre. Når de bjeffer, skremmer eller kommer å lukter deg i skrittet.

Husker jeg gikk forbi en gård på vei til skolen når jeg gikk i første klasse. Der var det en løs svær hund som alltid bjeffet og knurret til meg langs skolevegen. Jeg var livredd hver eneste dag og gruet meg til jeg skulle forbi der. Så flyttet vi når jeg skulle i andre klasse. Jommen var det ikke en slik dritbikkje der også.

Når jeg studerte. Leide jeg hybel i et hus. Tror du ikke huseiere  hadde en slik mannevond løs skjeferbikkje som løp etter meg og bet meg i leggen hver gang jeg skulle til bilen.

Hver gang jeg prøvde å snakke med huseieren. Så argumenterte han for hvor bra og viktig det var for den dritbikkja å gå løs.

Til slutt gadd jeg ikke mer, og flyttet.

Så slike ustabile og uforutsigbare farlige beist som går rundt og spiser bæsj. Har jeg ingen ting til overs for. 

Anonymkode: c7bc3...cfa

Hva har dette med trådens tema å gjøre egentlig? :klo::klo:

Anonymkode: ab992...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...