Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fjernet en føflekk på armen. Den så litt "farlig" ut, så fikk den fjernet på sykhus. Så viste det seg at det var kreft i den. Dette såret fikk jeg en lettere infeksjon i. Det gikk greit. Skulle likevel inn igjen da de skulle åpne dette såret igjen og fjerne mer vev rundt føflekken. I tillegg til å ta prøver av lymfeknuter uner armen. Dette ble gjort i full narkose og alt gikk greit. Så fikk jeg en kraftig infeksjon i dette såret også. Da var jeg på  feriestedet vårt og måtte oppsøke legevakten der. Dette var en uke etter operasjonen. Ble innlagt på sykhuset der i 3 dager for intensiv antibiotika behandling. Kommer seg, men ikke helt bra enda. Skulle egentlig tatt stingene imorgen, og da reiser jeg på ferie. (Innenlands).

Kan ikke se for meg at de stingene blir tatt imorgen.  Noen som vet om det kan vente til jeg kommer hjem,  ca 12 dager, eller er det mulig å oppsøke et legekontor på veien og få de fjernet. Snakket med legen som opererte meg igår. Han mente jeg kunne ta stingene som planlagt, men han har ikke sett såret, heller ikke enda fått papirene fra det andre sykhuset. Til slutt der var ingen tegn til spredning. Så det var jo en grei beskjed å få før ferien, tross alt. Håper noen har litt peiling på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som ofte skjer når stingene blir for lenge er at de gror fast og blir vanskelige å fjerne. Siden du er i Norge, så går det an å ringe legevakta der du er og høre om de kan ta dem. Du vil se når stingene begynner å gro ned i såret, ta de før det skjer.

Skrevet

Off Topič, men Får jeg lov å spørre hvor lang tid det tok før du fikk svar på føflekken?

Skrevet
3 timer siden, Kylling skrev:

Off Topič, men Får jeg lov å spørre hvor lang tid det tok før du fikk svar på føflekken?

litt over en uke, det samme med prøvene av lymfeknutene.Ble operert forrige fredag, fikk svar igår.

Skrevet
3 timer siden, Belima skrev:

Det som ofte skjer når stingene blir for lenge er at de gror fast og blir vanskelige å fjerne. Siden du er i Norge, så går det an å ringe legevakta der du er og høre om de kan ta dem. Du vil se når stingene begynner å gro ned i såret, ta de før det skjer.

Kan vel kanskje bare stikke innom et legekontor/legesenter også kanskje. Er så redd såret sprekker opp igjen hvis det blir tatt for tidlig. Det skjedde forrige gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...