Gå til innhold

DAB-adapter til gammel bil


Dollyådi

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en yaris 2006 modell hvor det er gammel radio og sigarett-tenner. Utfordringen nå er å få radiokanalene jeg vil høre til samtidig som jeg kan høre på musikk via mobilen, -altså via USB. til nå har jeg hatt en omformer i sigarettenneren som jeg har brukt usb'en i. Sånn jeg ser det nå, så må jeg bruke dette til strøm for dab-adapter. 

Noen som har forslag på å løse dette? Finnes det dab-adaptere med USB-inntak? Jeg klarer ikke finne dette. 

Jeg er klar over at jeg kan bruke masse penger så blir alt løst. Det jeg er ute etter er en Petter smart metode som gjør at jeg kan få det til på billigst mulig måte. 

Tusen takk for svar!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke laste ned en radioapp og fortsette og høre på radio via telefonen på samme måte som du har hørt på musikk. 

Anonymkode: 96a37...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dollyådi skrev:

Tusen takk for svar!! 

 

Skjønner ikke helt problemet ditt, og hva du er ute etter. Du vil høre på musikk via mobilen. Da kan du vel også høre på radio via mobilen? Nettradio heter det, finnes både for iPhone (her) og Android-telefoner (jeg bruker Min Radio Norge). Hvis bilen har USB-inn eller AUX, får du lyden inn på bilens anlegg, både radio og egen musikk, og samtaler om du bruker en AUX-kabel med mikrofon.

Vedrørende USB-uttaket for strøm, så finnes jo disse i utgaver med flere utganger slik at du kan plugge inn flere dingser.

DAB-adapter finnes med USB-uttak, kan hjelpe deg å finne det om du absolutt må ha det. Men bare styr med antenne du må klistre opp i frontruten og legge kabel.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke laste ned en radioapp og fortsette og høre på radio via telefonen på samme måte som du har hørt på musikk. 

Anonymkode: 96a37...ded

Takk, det har jeg ikke tenkt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, amativeReflection skrev:

Lever bilen til nærmeste huggeri og kjøp en ny E-klasse?

Takk for konstruktiv tilbakemelding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Horten Market skrev:

 

Skjønner ikke helt problemet ditt, og hva du er ute etter. Du vil høre på musikk via mobilen. Da kan du vel også høre på radio via mobilen? Nettradio heter det, finnes både for iPhone (her) og Android-telefoner (jeg bruker Min Radio Norge). Hvis bilen har USB-inn eller AUX, får du lyden inn på bilens anlegg, både radio og egen musikk, og samtaler om du bruker en AUX-kabel med mikrofon.

Vedrørende USB-uttaket for strøm, så finnes jo disse i utgaver med flere utganger slik at du kan plugge inn flere dingser.

DAB-adapter finnes med USB-uttak, kan hjelpe deg å finne det om du absolutt må ha det. Men bare styr med antenne du må klistre opp i frontruten og legge kabel.

Selv med negativ undertone så gir du meg mye informasjon. Takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var ikke meningen å ha en "negativ undertone", skjønte bare ikke helt hva du har og ville ha. Bare spør om du trenger mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Hm, var ikke meningen å ha en "negativ undertone", skjønte bare ikke helt hva du har og ville ha. Bare spør om du trenger mer informasjon.

Ingen problem. Har en helt ny bil med alt "inkludert" og ( Skoda codiaq) så der ordner alt seg bare jeg går inn i bilen. Jeg forstår meg bare ikke på hva som egentlig trengs i jungelen av adaptere osv for å få alt til å fungere i gamle biler.  Yarisen er helt perfekt til småturer og handling. Det er en "gratis" bil som vi veldig gjerne vil ha... det er ikke verdens undergang om vi ikke kan høre både radio og musikk via mobil, dette var kun ment som et spørsmål om råd. Vi har sett på en C-serie, men da "bruker vi opp" sigarettenneren til å gi den strøm og ingen av alternativene gir USB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dollyådi skrev:

Hei,

jeg har en yaris 2006 modell hvor det er gammel radio og sigarett-tenner. Utfordringen nå er å få radiokanalene jeg vil høre til samtidig som jeg kan høre på musikk via mobilen, -altså via USB. til nå har jeg hatt en omformer i sigarettenneren som jeg har brukt usb'en i. Sånn jeg ser det nå, så må jeg bruke dette til strøm for dab-adapter. 

Noen som har forslag på å løse dette? Finnes det dab-adaptere med USB-inntak? Jeg klarer ikke finne dette. 

Jeg er klar over at jeg kan bruke masse penger så blir alt løst. Det jeg er ute etter er en Petter smart metode som gjør at jeg kan få det til på billigst mulig måte. 

Tusen takk for svar!! 

Jeg mener å ha sett at DAB-adaptere har en AUX inngang, og da har du jo USB i andre enden av kabel, da har du mulighet for å koble på den måten. Eller, at du kan bruke blåtann mellom mobil og adapter. Hvordan du får koblet DAB-adapter til eksisterende radio, blir vel på samme måte som du bruker den omformeren du nevner. Da kan du legge den til side, og bruke adapteret på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...