AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 En 15 År gammel fjording er ikke verdt mye med mindre det er en god konkurransehest. Hvor mye vil han ha for den? Hvis han uansett skal slakte den ser jeg ikke vitsen med å ta stort mer enn det han får igjen for den på slakteriet (noe som er fint lite). Anonymkode: 3a74f...5d9 5
Berserk Skrevet 1. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2017 (endret) På 1.8.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev: En 15 År gammel fjording er ikke verdt mye med mindre det er en god konkurransehest. Hvor mye vil han ha for den? Hvis han uansett skal slakte den ser jeg ikke vitsen med å ta stort mer enn det han får igjen for den på slakteriet (noe som er fint lite). Anonymkode: 3a74f...5d9 . Endret 3. april 2018 av Berserk
Salka Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 (endret) Syns i utgangspunktet ikke 13.000 er noen upris for en 15 år gammel fjording. Men er litt vanskelig å si uten å vite noe om hesten, lynne, bevegelser, hva den kan osv. Du kan jo gi et bud på litt over slakteprisen kanskje? Han virker rimelig pengegrisk som sier han skal slakte hesten om du leverer den tilbake samtidig som at han krever 13 for den. Endret 1. august 2017 av Salka 3
Yung Lean Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 (endret) . Endret 26. desember 2017 av Yung Lean
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 21 minutter siden, Berserk skrev: Han vil ha 13000 for den Hadde jeg aldri gitt. Jeg betalte 15.000 for min fjording når hu var 2 år. Han her er kun ute etter å suge penger ut av lommeboka di. Anonymkode: 3a74f...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 slaktepris + 500 kroner da, det er et godt tilbud til eier. Anonymkode: 044ba...b1b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Jeg betalte 5000 for min 12-åring. Innridd og innkjørt, fantastisk godt lynne, men med noe hudproblematikk, og bøyeprø e ga(så godt som ubetydelige) utslag på et bakbein. Jeg ville tilbudt ham 500 mer enn slaktepris. Godtar han ikke det, så tenker jeg han egentlig ikke mener det når han sier den går til slakt hvis du ikke kjøper henne, men bare bruker det for å presse deg til å kjøpe henne, også prøver han å selge den via finn.no eller noe. Håper vel du skal spare ham bryet, tenker jeg. For en type.. Anonymkode: 659a3...b1e 3
BlackCloud Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Det er en hest, den er 15 år. En fjording kan bli 40 år gammel. 13.000 er INGENTING for en hest. Ingen av hundene mine har vært så billige en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Sitat Det er en hest, den er 15 år. En fjording kan bli 40 år gammel. 13.000 er INGENTING for en hest. Ingen av hundene mine har vært så billige en gang. Spiller ikke noe rolle om den er 1 eller 15 år da, eieren skal slakte den framfor å selge den billigere til personen som tar vare på den. Hadde skjønt det om eier heller hadde beholdt hesten selv om ikke ønsket pris ble bydd, men det er jo ikke tilfelle her. Anonymkode: 044ba...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Jeg hadde ikke gitt noe for en slik hest, selv om det er snakk om norsk rase. Anonymkode: 41818...91d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Vil legge til at trusselen om slakt ikke er din sak. Om eier ikke vil selge for 6000, og heller slakte for 3000 så sier det seg selv at dette er manipulasjon. Anonymkode: 41818...91d 2
miramis Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 13.000? Tenk på at andre folk i Norge kjøper hester for syvsifrete beløp. Har man råd til å ha hest, så har man råd til å betale 13 tusen for kjøp. Hvis ikke du mener den er verdt det så finner du en annen, er da virkelig eier sin avgjørelse om han slakter eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 4 timer siden, miramis skrev: 13.000? Tenk på at andre folk i Norge kjøper hester for syvsifrete beløp. Har man råd til å ha hest, så har man råd til å betale 13 tusen for kjøp. Hvis ikke du mener den er verdt det så finner du en annen, er da virkelig eier sin avgjørelse om han slakter eller ikke. Så du synes ikke det er problematisk at han er en drittsekk som forsøker å presse henne til å kjøpe hesten for rundt ti tusen mer enn han får hvis han gjør alvor av trusselen om slakt? Han forsøker jo rent ut å lure henne, ved å være en sleip faen som spiller på følelsene hennes! Hun bør regne ut slakteprisen (ligger på i u.derkant av ti kr pr kg, og regnes ut ifra totalvekt) , legge fram tallet for ham, og tilby ham noe rundt der. Enten får hun hesten for den prisen, eller han velger å fortelle at han slett ikke har tenkt å slakte i det hele tatt, og gir henne en ny pris. Anonymkode: 659a3...b1e 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 4 timer siden, miramis skrev: 13.000? Tenk på at andre folk i Norge kjøper hester for syvsifrete beløp. Har man råd til å ha hest, så har man råd til å betale 13 tusen for kjøp. Hvis ikke du mener den er verdt det så finner du en annen, er da virkelig eier sin avgjørelse om han slakter eller ikke. En annen ting: pris på hest avhenger av veldig mye. Hest er ikke hest. Du virker utrolig kunnskapsløs i forhold til hvor bastant du uttaler deg. Jeg kjøpte meg ikke hest til 150.000, og det handler ikke om at jeg egentlig ikke har råd til å ha hest, men at jeg ikke har behov for en hest som er utdannet innen sprang, dressur, trav eller galopp, og skal håve inn penger eller rosetter for prestasjonene sine i konkurranser, men en hobbyhest som helt enkelt er innridd, og som jeg kan ha det trivelig med på tur med. Det er himmelvid forskjell på type hestehold og hva det utgjør av kostnader. Anonymkode: 659a3...b1e 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 Jeg hadde aldri i livet betalt så mye for en fjording som egentlig ikke kan så mye. Vanlig pris for en turhest, ligger vel på et sted fra 3000-8000. Jeg hadde neppe betalt mer. Og grei stamtavle er jo uvesentlig med mindre man faktisk tenker å avle på den. Anonymkode: 60ddf...584 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 5 timer siden, miramis skrev: 13.000? Tenk på at andre folk i Norge kjøper hester for syvsifrete beløp. Har man råd til å ha hest, så har man råd til å betale 13 tusen for kjøp. Hvis ikke du mener den er verdt det så finner du en annen, er da virkelig eier sin avgjørelse om han slakter eller ikke. Han prøver kun å presse Ts for penger ved å bruke samvittigheten hennes. I tilleg er ikke en hobbyhest på 15 år verdt 13.000 enkelt og greit. Anonymkode: 3a74f...5d9 2
Gjest RIFF/LIFE Skrevet 3. august 2017 #18 Skrevet 3. august 2017 (endret) Endret 3. august 2017 av RIFF/LIFE ?
miramis Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting: pris på hest avhenger av veldig mye. Hest er ikke hest. Du virker utrolig kunnskapsløs i forhold til hvor bastant du uttaler deg. Jeg kjøpte meg ikke hest til 150.000, og det handler ikke om at jeg egentlig ikke har råd til å ha hest, men at jeg ikke har behov for en hest som er utdannet innen sprang, dressur, trav eller galopp, og skal håve inn penger eller rosetter for prestasjonene sine i konkurranser, men en hobbyhest som helt enkelt er innridd, og som jeg kan ha det trivelig med på tur med. Det er himmelvid forskjell på type hestehold og hva det utgjør av kostnader. Anonymkode: 659a3...b1e Jeg er langt fra kunnskapsløs, men sutring over hestepriser er det ingen poeng i. Alle useriøse hesteeiere har null peiling på hva hesten deres er verdt. I tillegg er de fleste noen sleipe jævler. Jeg har solgt en 15-åring for flere hundre tusen, men selvfølgelig ikke en hobbyhest. Har vært flere hester jeg gjerne skulle ha kjøpt, men hvor eierne var helt på jordet angående hva hesten var verdt. De endte opp med å aldri få solgt hestene kun fordi de nektet å selge for den reelle verdien.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 4 timer siden, miramis skrev: Jeg er langt fra kunnskapsløs, men sutring over hestepriser er det ingen poeng i. Alle useriøse hesteeiere har null peiling på hva hesten deres er verdt. I tillegg er de fleste noen sleipe jævler. Jeg har solgt en 15-åring for flere hundre tusen, men selvfølgelig ikke en hobbyhest. Har vært flere hester jeg gjerne skulle ha kjøpt, men hvor eierne var helt på jordet angående hva hesten var verdt. De endte opp med å aldri få solgt hestene kun fordi de nektet å selge for den reelle verdien. Du har ikke fått med deg at hesten det er snakk om her er en hobbyhest da, eller? Hva du har hatt av konflikter med hesteeiere angående kjøp av hest er da totalt irrelevant. Makan! Anonymkode: 659a3...b1e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå