Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har opplevd å gå opp i vekt når de spiser for lite mat?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligger man i et kaloriunderskudd vil man gå ned i vekt. Man går rett og slett ikke opp i vekt av det, så da må vekten vise feil. Vannvekt og slikt kan spille en stor rolle. 

Anonymkode: d8db5...1c1

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger man i et kaloriunderskudd vil man gå ned i vekt. Man går rett og slett ikke opp i vekt av det, så da må vekten vise feil. Vannvekt og slikt kan spille en stor rolle. 

Anonymkode: d8db5...1c1

Men sånn at kroppen sparer på maten, og at man går opp?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, mapanda skrev:

Kroppen sparer ikke på mat.

Anonymkode: 7e602...377

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man går jo ikke opp i vekt av å ikke spise...Hvor har du fått det fra?

Anonymkode: e5adc...17d

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, mapanda skrev:

Det skjer hele tiden. Kroppen min bare lager masse av energi som den ikke har fått tilført 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man går opp i vekt av å spise for lite: Hvorfor finnes det sult i verden? Hvorfor går anorektikere ned i vekt? 

Anonymkode: a1d33...062

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke trosse naturens lover. Kroppen kan ikke bestemme seg for å bruke mindre kalorier. 

Anonymkode: 95633...d64

Skrevet
Akkurat nå, Cyrus skrev:

Det skjer hele tiden. Kroppen min bare lager masse av energi som den ikke har fått tilført 😄

Si du spiser 600 kcal da, alt for lite. Men kroppen går på sparepluss, vil man da gå opp i vekt av dette, fordi kroppen skrur av forbrenning 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke trosse naturens lover. Kroppen kan ikke bestemme seg for å bruke mindre kalorier. 

Jo, den kan i grunn det, hvis du spiser for lite 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man går opp i vekt av å spise for lite: Hvorfor finnes det sult i verden? Hvorfor går anorektikere ned i vekt? 

Anonymkode: a1d33...062

Fordi de spiser under 100 kcal og forbrenner en hel skog 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser lite, mindre enn 800kcal. PR. Dag. Går ned i vekt fort. Altså det er for vektnedgang. Er aldri sulten. Men spiser lite  og 4 måltider hverdag. 

Anonymkode: e9a48...217

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser lite, mindre enn 800kcal. PR. Dag. Går ned i vekt fort. Altså det er for vektnedgang. Er aldri sulten. Men spiser lite  og 4 måltider hverdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser rundt 1000 kalorier nå og går absolutt ned i vekt. Merker det er litt uvant å spise mindre, men er verken spesielt sulten eller sliter noe med det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte at man legger på seg, hvis man starter å spise som tidligere når man har gått ned de kiloene man ville.

Skrevet
4 minutter siden, mapanda skrev:

Si du spiser 600 kcal da, alt for lite. Men kroppen går på sparepluss, vil man da gå opp i vekt av dette, fordi kroppen skrur av forbrenning 

Nei, kroppen fungerer ikke sånn, men slankeindustrien elsker å ha en unnskylding for hvorfor du helt uforklarlig ikke går ned i vekt. 

Forklaringen er ofte at etter en periode med lite mat overkompenserer sultfølelsen og gjør at du ubevisst spiser mer med mindre du veier alt du spiser. Det fører til at totalinntaket er høyere enn det du har forbrent, selv om du har ligget i drastisk underskudd i kortere perioder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte at man legger på seg, hvis man starter å spise som tidligere når man har gått ned de kiloene man ville.

Mener du at hvis man spiser 1000 kalorier dagen i 2 mnd og har gått ned det man vil, og deretter begynner på anbefalte mengde (det du forbrenner), så vil man gå opp i vekt? Bør man holde seg på 1000, bare øke litt, gå til normal mengde? Hvis man holder seg på 1000 fortsetter man vel å gå ned? her er det snakk om en som skal ned 5 kg.

Skrevet
Akkurat nå, perplexed skrev:

Nei, kroppen fungerer ikke sånn, men slankeindustrien elsker å ha en unnskylding for hvorfor du helt uforklarlig ikke går ned i vekt. 

Forklaringen er ofte at etter en periode med lite mat overkompenserer sultfølelsen og gjør at du ubevisst spiser mer med mindre du veier alt du spiser. Det fører til at totalinntaket er høyere enn det du har forbrent, selv om du har ligget i drastisk underskudd i kortere perioder.

Er du helsepersonell og vet dette? For veier alt jeg putter i meg, så er ganske sikker på at jeg ikke småspiser 2000 kcal 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen mennesker, inkludert de med sykdom, vil gå opp i vekt av å spise 600 kcal per dag. 

Hvorfor har du fått dette for deg, ts?

Anonymkode: 35aba...a29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mapanda skrev:

Er du helsepersonell og vet dette? For veier alt jeg putter i meg, så er ganske sikker på at jeg ikke småspiser 2000 kcal 

Mener du seriøst at du går opp i vekt av å spise for lite? Da har du feil et sted i mattestykket ditt.

Anonymkode: 2242d...360

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...