Gå til innhold

Telt - tunell eller kuppel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har per dags dato tunelltelt og synes det fungerer fint både i skogen og på vidda i god vind. 

Men jeg leter etter et nytt telt, da mitt begynner å synge på siste vers. 

Ser på Hilleberg Staika nå og synes det ser digg ut med to åpninger. Har innimellom venner ol med meg på tur og er ikke så glad i andres rot, så greit at de kan ha sitt på sin side om de roter mye. 

Så hva er best til all-round bruk? Tunell eller kuppel? Vurderer også Helsport Fjellheimen. Samtidig så vil jeg gjerne ha et 3-manns da 2-manns er alt for trangt for to personer (og innimellom hund). Men det går ikke med kuppel. 

Hjelpes. Valgets kvaler. Eneste virkelige krav er maks 3 kg. 

Anonymkode: 3d31b...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Helsport Reinsfjell Superlight 3 ? Ser ut til at det tilfredsstiller alle kriteriene dine :)

Jeg har Helsport Fjellheimen x-treme og er fornøyd med det både sommer og vinter. Lett å sette opp,og Valgte det litt av tilfeldigheter faktisk (og veldig bra pris) Kommer nok til å kjøpe et kuppeltelt i tillegg etterhvert. Greit med litt mer høyde under taket, tåler bedre vind og  enklere å sette opp hvis underlaget ikke er optimalt. 

Jeg ser absolutt fordelen med å ha to innganger om man har med seg noen som ikke holder orden:fnise: 

Anonymkode: 9013c...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja der ser jo ut til å være midt i blinken. Liker Helsport sine telt av de jeg har brukt før. 

Haha ja jeg har vært på en tur med er rotehue og holdt på å forgå 😂 Å ha det ryddig i et telt, eller fortelt, er ikke så enkelt. Men kaos må man prøve å unngå. Det er jo ofte dyrt utstyr man har med så da er det greit å ta godt vare på det. 

Anonymkode: 3d31b...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...