Gå til innhold

Politiet mister folkets tillit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik går det når politiet forsvarer nazister og lar de få marsjere uhindret rundt på våre gater. Da mister de folks tillit og får i stedet folkets vrede og forakt i retur.

Anonymkode: 9a4a0...c56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik går det når politiet forsvarer nazister og lar de få marsjere uhindret rundt på våre gater. Da mister de folks tillit og får i stedet folkets vrede og forakt i retur.

Anonymkode: 9a4a0...c56

Slutt å tull. 

Det er ytringsfrihet i landet. Selv om vi ikke liker holdningene til gruppen som skal demonstrere. 

Vil du virkelig leve i et land hvor politiet skal bestemme hvilke grupper som skal få lov til å ytre seg? 

Etter nazistene, hvem er neste som skal bli stanset? Og etter den gruppen, hvem er neste? Osv osv. 

Folk som deg er så ivrige på å fremstå i opposisjon mot nazistene at dere faktisk står for de samme motbydelige holdningen de gjør. Alle meningsmotstandere skal sensureres og ties i hjel. 

Vær så snill, hev blikket LITT. 

Anonymkode: 658bf...5b4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De som mener det er ikke noe bedre enn disse nazistene.

Anonymkode: fa42a...2fc

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes politiet har håndtert disse høyreekstremistene svært dårlig.

Politiets oppgave er å sørge for offentlig ro og ordren. Jeg synes at fredelige demonstrasjoner bør få foregå - og politiet bør kun gripe inn mot de elementene som er truende, har våpen eller oppfører seg på en "ufredelig" måte.

Jeg synes ikke noe om at politiet fremstår som om de deltar i marsjen til disse høyreekstremistene. Det er det som er uheldig her.

Og ja, jeg mener at det finnes andre måter å ta til motmæle mot grupper man er uenig med enn å forhindre togene deres. En plass hadde noen kronerulling for hver meter de gikk som da var øremerket organisasjonene de demonstrerte mot. 

Jeg foretrekker ytringer i det offentlige rom uten bomber og våpen fremfor ytringer bak lukkede dører og i skjul.

Og dette på tross av at jeg er revnende uenig med alt det disse marsjene står for.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes politiet har håndtert disse høyreekstremistene svært dårlig.

Politiets oppgave er å sørge for offentlig ro og ordren. Jeg synes at fredelige demonstrasjoner bør få foregå - og politiet bør kun gripe inn mot de elementene som er truende, har våpen eller oppfører seg på en "ufredelig" måte.

Jeg synes ikke noe om at politiet fremstår som om de deltar i marsjen til disse høyreekstremistene. Det er det som er uheldig her.

Du skriver egentlig to forskjellige ting. At de håndterte det dårlig men de skal gjøre nettopp det de gjorde. Ikke glem at det var kun to personer som skapte bråk og begge ble fjernet fra området. 

Og hvordan fremstår det som at de deltar? Fordi de gikk ved siden av toget? Politiet går ved siden av demonstrasjonstog fra blitz, pride, pegida osv osv. Det er helt vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja for ikke å snakke om alle sakene der politi har brukt makt mot uskyldige eller harmløse personer, valgt å prioritere saker som ikke skader noen fremfor alvorlige voldtektssaker, alle som har blitt tatt i pedosaker og får fortsette å jobbe som politi med pedodom osv! Har hatt liten tillitt til politiet lenge før nazisaken. 

Anonymkode: 70034...6b0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja for ikke å snakke om alle sakene der politi har brukt makt mot uskyldige eller harmløse personer, valgt å prioritere saker som ikke skader noen fremfor alvorlige voldtektssaker, alle som har blitt tatt i pedosaker og får fortsette å jobbe som politi med pedodom osv! Har hatt liten tillitt til politiet lenge før nazisaken. 

Sukk. Her kom oppgulpet fra VGD ja. Greit, alle skjønner du ikke liker politiet. Slutt å begå kriminelle handlinger så slutter de å plage deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skriver egentlig to forskjellige ting. At de håndterte det dårlig men de skal gjøre nettopp det de gjorde. Ikke glem at det var kun to personer som skapte bråk og begge ble fjernet fra området. 

Og hvordan fremstår det som at de deltar? Fordi de gikk ved siden av toget? Politiet går ved siden av demonstrasjonstog fra blitz, pride, pegida osv osv. Det er helt vanlig. 

Det er ikke vanlig at politiet lar ulovlige demonstrasjoner gjennomføres uten noen forsøk på å stanse de. Det er ikke vanlig at ulovlige demonstranter får trakassere tilfeldige forbipasserende uten inngripen. Det er ikke vanlig at tilfeldige forbipasserende blir fysisk tvunget vekk fra offentlig område for å gjøre plass til ulovlige aktiviteter. Det er ikke vanlig at politiske demonstranter får bruke kirkegårder som "lekeplass". 

Dersom for eksempel Blitz hadde forsøkt seg på dette stuntet, hadde de blitt slept etter håret bortover asfalten av politi kledd i opprørsutstyr. 

Anonymkode: 7812d...0b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg er uenig i dine meninger, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å hevde dem."

Evelyn Beatrice Hall

Anonymkode: 13ad2...d65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig at politiet lar ulovlige demonstrasjoner gjennomføres uten noen forsøk på å stanse de. Det er ikke vanlig at ulovlige demonstranter får trakassere tilfeldige forbipasserende uten inngripen. Det er ikke vanlig at tilfeldige forbipasserende blir fysisk tvunget vekk fra offentlig område for å gjøre plass til ulovlige aktiviteter. Det er ikke vanlig at politiske demonstranter får bruke kirkegårder som "lekeplass". 

Dersom for eksempel Blitz hadde forsøkt seg på dette stuntet, hadde de blitt slept etter håret bortover asfalten av politi kledd i opprørsutstyr. 

Den var ikke ulovlig, selv om den ikke var varslet. 

Hvordan trakasserte demonstrantene? Eneste hendelsen som er meldt er da skuespilleren stilte seg opp midt i veien. 

Blitz demonstrerer og holder paroler hele tiden. Det går som regel helt fint. 

Politiet gjorde to ting. 

1. Lot demonstrantene holde en lovlig demonstrasjon jfr. ytringsfriheten

2. Fjernet en skuespiller som i "fred og mak" lagde bråk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk. Her kom oppgulpet fra VGD ja. Greit, alle skjønner du ikke liker politiet. Slutt å begå kriminelle handlinger så slutter de å plage deg. 

Hva er VGD? Jeg er ikke kriminell men har stor medfølelse for de barna som ikke bare har blitt seksuelt misbrukt men som av vårt "hjelpevesen og tillittsvesen" også blir misbrukt. 

Og jeg har vært vitne til overfallsvoldtekt, politiet pågrep gjerningsmannen og to uker senere stod samme mann på samme sted å prøvde å følge etter damer på vei hjem fra byen igjen (et mørkt skogholt på vei ut av sentrum) så nei null tillitt til de! 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angående lovligheten. Det som var ulovlig ved demonstrasjonen er at den ikke var meldt, en såkalt formalovertredelse. Det skal ikke ligge til grunn for å stanse en ytring etter ytringsfriheten. 

Hvem er de neste du og andre her vil sensurere? Pegida? Kommunistene? Politiske partier på høyresiden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er VGD? Jeg er ikke kriminell men har stor medfølelse for de barna som ikke bare har blitt seksuelt misbrukt men som av vårt "hjelpevesen og tillittsvesen" også blir misbrukt. 

Og jeg har vært vitne til overfallsvoldtekt, politiet pågrep gjerningsmannen og to uker senere stod samme mann på samme sted å prøvde å følge etter damer på vei hjem fra byen igjen (et mørkt skogholt på vei ut av sentrum) så nei null tillitt til de! 

Med VGD menes VG debatt. Ikke her de skarpeste knivene diskuterer. Det viser du ved at du nå viser at du ikke forstår forskjellen mellom politiet og domstolene. 

Denne mannen kan ikke sitte i celle uten dom. Han ble pågrepet og retten mente han skulle løslates.

Videre kan ikke politiet dømme påståtte overfallsforbrytere. 

Kom igjen, dette er barneskolepensum. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var ikke ulovlig, selv om den ikke var varslet. 

Hvordan trakasserte demonstrantene? Eneste hendelsen som er meldt er da skuespilleren stilte seg opp midt i veien. 

Blitz demonstrerer og holder paroler hele tiden. Det går som regel helt fint. 

Politiet gjorde to ting. 

1. Lot demonstrantene holde en lovlig demonstrasjon jfr. ytringsfriheten

2. Fjernet en skuespiller som i "fred og mak" lagde bråk. 

En demonstrasjon som ikke er søkt og gitt tillatelse om, regnes som ulovlig jo.  

Mange fredlige demonstrasjoner der politiet har bortvist og til og med pågrepet folk bare fordi demoen ikke har tillatelse. 

Blandt annet denne. 70 ekstremister får beskyttelse mens en rolig prest må i fengsel for å ha sittet på gresset ved stortinget. Hva skjer med verden?! 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/OV9nw/Ulovlige-demonstrasjoner-70-hoyreekstreme-fikk-politieskorte---presten-ma-sone-22-dager-i-fengsel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En demonstrasjon som ikke er søkt og gitt tillatelse om, regnes som ulovlig jo.  

Mange fredlige demonstrasjoner der politiet har bortvist og til og med pågrepet folk bare fordi demoen ikke har tillatelse. 

Blandt annet denne. 70 ekstremister får beskyttelse mens en rolig prest må i fengsel for å ha sittet på gresset ved stortinget. Hva skjer med verden?! 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/OV9nw/Ulovlige-demonstrasjoner-70-hoyreekstreme-fikk-politieskorte---presten-ma-sone-22-dager-i-fengsel

Det som var ulovlig ved demonstrasjonen er at den ikke var meldt, en såkalt formalovertredelse. Det skal ikke ligge til grunn for å stanse en ytring etter ytringsfriheten. Som jeg skrev lenger opp. 

Hva med å åpne en lovtekst før du blir så bastant. 

Og det å sette to saker opp mot hverandre sånn blir helt feil. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med VGD menes VG debatt. Ikke her de skarpeste knivene diskuterer. Det viser du ved at du nå viser at du ikke forstår forskjellen mellom politiet og domstolene. 

Denne mannen kan ikke sitte i celle uten dom. Han ble pågrepet og retten mente han skulle løslates.

Videre kan ikke politiet dømme påståtte overfallsforbrytere. 

Kom igjen, dette er barneskolepensum. 

Pleier ikke å sitte på debattforumer, er heller ute i gatene å ser hvordan ting faktisk er enn å sitte å synse på nett. 

Så klart kan jeg forskjell mellom politi og domstol, men når de altså velger å holde en fisker som fisker ulovlig i varetekt fordi de vet det er sjanse for gjentakelse, så bør de i det minste holde voldtektsmenn og forbrytere som faktisk er farlig for andre i varetekt fremtil en dom har falt også. Det burde si seg selv!

Skjønner ikke hvorfor du har så sterkt behov for å snakke nedsettende til meg, men vi kan gjerne leke den leken - og jeg vil si det er du som beviser å være den mest ubrukelige skjea i skuffen og være langt under barneskolepensum her om du ikke ser feilprioriteringa og gode grunner gang på gang på gang til å miste tillitt til politiet ,saker der menn er tatt for gjentakende  voldtekter og press av barn men ikke blir arrestert fordi politiet vil ta  de for noe større så de får fortsette å dope og voldta barn hver helg, saker der de vet om dopsalg men ikke griper inn da mener jeg store saker som amfetamin saken i Bergen, tja trenge å blande inn 22/7 også montro? Ærlig talt, det tok de timer å handle så kommer de med en gummibåt de ikke engang kan bruke?! Vil si det faktisk er under menneskelig innsikt om man ikke ser det. (Skal vi slenge mer dritt? Blir diskusjonen mer konstruktiv og nyttig da? Nei, så jeg gidder ikke bruke mer tid på hovne klyser uten virkelighetsinnsikt som deg og hersketeknikker holder jeg meg for god for. "Come on"! Vi er voksne mennesker!) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier ikke å sitte på debattforumer, er heller ute i gatene å ser hvordan ting faktisk er enn å sitte å synse på nett. 

Så klart kan jeg forskjell mellom politi og domstol, men når de altså velger å holde en fisker som fisker ulovlig i varetekt fordi de vet det er sjanse for gjentakelse, så bør de i det minste holde voldtektsmenn og forbrytere som faktisk er farlig for andre i varetekt fremtil en dom har falt også. Det burde si seg selv!

Skjønner ikke hvorfor du har så sterkt behov for å snakke nedsettende til meg, men vi kan gjerne leke den leken - og jeg vil si det er du som beviser å være den mest ubrukelige skjea i skuffen og være langt under barneskolepensum her om du ikke ser feilprioriteringa og gode grunner gang på gang på gang til å miste tillitt til politiet ,saker der menn er tatt for gjentakende  voldtekter og press av barn men ikke blir arrestert fordi politiet vil ta  de for noe større så de får fortsette å dope og voldta barn hver helg, saker der de vet om dopsalg men ikke griper inn da mener jeg store saker som amfetamin saken i Bergen, tja trenge å blande inn 22/7 også montro? Ærlig talt, det tok de timer å handle så kommer de med en gummibåt de ikke engang kan bruke?! Vil si det faktisk er under menneskelig innsikt om man ikke ser det. (Skal vi slenge mer dritt? Blir diskusjonen mer konstruktiv og nyttig da? Nei, så jeg gidder ikke bruke mer tid på hovne klyser uten virkelighetsinnsikt som deg og hersketeknikker holder jeg meg for god for. "Come on"! Vi er voksne mennesker!) 

Sukk. Og hvordan skal politiet holde folk i glattcelle lenger? Skal vi bare legge ned domstolene?

Vil du leve i et slikt samfunn hvor rettssikkerheten ikke er så farlig?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vent nå litt. Jeg er usikker på fiskehistorien din men om noen ble holdt i varetekt ulovlig regner jeg med du har kilder. 

Uansett. Om det var ulovlig, betyr det at politiet skal få fritt frem på bruk av glattcelle?

du sier du vet forskjellen på politi og domstol. Men hva er greia da? Du bare driter i det?

Skrevet (endret)

For politiet sin del så hadde de et vanskelig valg; pest eller kolera;

1) Stoppe demonstrasjonen med konsekvens at de mister tillit i befolkningen da de i praksis innskrenket ytringsfriheten vi har her i landet.

2) La demonstrasjonen gå sin gang med konsekvens at de mister tillit i befolkningen ettersom de ikke stoppet de høyreekstreme i benytte seg av sin ytringsfrihet og bevegelsesfrihet.

Uansett hva de hadde valgt så ville utfallet blitt nøyaktig det samme; svekket tillit i befolkningen.

Selv mener jeg at alle uavhengig av ideologi bør få demonstrere, marsjere, protestere såfremt det går sivilisert for seg og det gjorde det jo i marsjen her. 

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

For politiet sin del så hadde de et vanskelig valg; pest eller kolera;

1) Stoppe demonstrasjonen med konsekvens at de mister tillit i befolkningen da de i praksis innskrenket ytringsfriheten vi har her i landet.

2) La demonstrasjonen gå sin gang med konsekvens at de mister tillit i befolkningen ettersom de ikke stoppet de høyreekstreme i benytte seg av sin ytringsfrihet og bevegelsesfrihet.

Uansett hva de hadde valgt så ville utfallet blitt nøyaktig det samme; svekket tillit i befolkningen.

Da er jeg glad i de valgte pest. For en midlertidig svekket tillit og noen sinna KG-brukere er langt bedre enn alternativet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...