GÃ¥ til innhold

Uregelmessig hjerterytme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man merke det egentlig 🤔 Ser ofte tråder her om det.

Anonymkode: 25538...5a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som du merker andre sykdommer. I starten ved at du blir "klar over" at du har et hjerte og at det slår og at denne formen for slag tilsynelatende er ulik den formen for slag du er vant med. Så utelukker du andre ting (ren innbilning, plutselig redsel, magetrøbbel etc), kjenner på pulsen til det trolig er på grensen til sykelig og konstanterer at det ikke er i hodet ditt men at hjertet virkelig ikke slår dunk-dunk, dunk-dunk, men en mindre ønskelig type rytme. Eller urytme.

Dog: i 99% prosent av tilfellene der folk tenker "hey, noe er litt snodig med pulsen min.." så er det ikke ujevn hjerterytme, men begynnende influensa eller angst eller magetrøbbel. Eller ren innbilning. 

Anonymkode: 51c67...4bf

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man merke det egentlig 🤔 Ser ofte tråder her om det.

Anonymkode: 25538...5a3

Du trenger ikke merke det. 

Noen går og kjenner etter på alt mulig, og mener de har uregelmessig hjerterytme. Når de får 24 timers ekg på seg så er den helt normal. Da får de plutselig noe annet de mmener er feil, eller målingene er feil osv. 

Er du i tvil så snakk med lege. 

Anonymkode: 6d9f9...5de

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Når hjertet slår hardt og du merker en "pause"før det slår hardt igjen. Og ved å kjenne på pulsen. Mye relatert til angst. "Galopperende"hjerte som hopper over et slag liksom. Vanskelig å forklare. Hadde fylleangst et par ganger,og derfor vet jeg. Utrolig ubehagelig. Og derfor jeg moderer meg mht drikking! :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg starter det med at jeg føler at det "rister" eller vibrerer i brystet.  Så kjenner jeg et hardt slag, så noen uregelmessige slag dunk-dunk *pause* dunk-dunk *pause*, og så et hardt slag igjen, før det blir normalt igjen.
De harde slagene kjenner jeg som en rumling i brystet, og opp i halsen.

Det plager meg sjeldent, og jeg har ikke snakket med lege om det.  Det er bare slik det er. :)

Anonymkode: ee39b...054

AnonymBruker
Skrevet

Er plaget med det pga astmamedisinen. Helt ufarlig, men det er en ubehagelig følelse som ikke kan beskrives helt. Kjenner det liksom som en kul i halsen og så kjennes det ut som om at hjertet hopper over et slag selv om det ikke gjør det. Går fint når det skjer bare en gang, men når det kjennes ut som annenhvert slag og det varer i noen minutter legger jeg godt merke til det. 

Anonymkode: d495d...eb9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg starter det med at jeg føler at det "rister" eller vibrerer i brystet.  Så kjenner jeg et hardt slag, så noen uregelmessige slag dunk-dunk *pause* dunk-dunk *pause*, og så et hardt slag igjen, før det blir normalt igjen.
De harde slagene kjenner jeg som en rumling i brystet, og opp i halsen.

Det plager meg sjeldent, og jeg har ikke snakket med lege om det.  Det er bare slik det er. :)

Har du angst?

Anonymkode: f0d2a...0ee

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du angst?

Anonymkode: f0d2a...0ee

Nei.

En slik uregelmessig hjerterytme som jeg beskrev oppstår stort sett bare når jeg ligger på siden, mest på venstre side.  Så lenge jeg unngår å ligge på siden, er det ikke noe problem.  Det er litt ekkelt når jeg har snudd meg i søvne, og våkner av at jeg vibrerer innvendig, men det går over etter noen minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...