Gå til innhold

Hvordan takler dere avvisning?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir lei meg, men viser det ikke. Bekrefter jo bare de dumme tankene jeg har om meg selv. At jeg ikke er god nok. Sletter de fra sosiale medier og lar de være i fred.

Anonymkode: c5e7d...3d6

Samme her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar det med ett smil og ønsker de en fin dag og avslutter forsøket. Hva ellers skal man gjøre? 
Pleier som regel å spørre en gang til ved en senere anledning om dem sier at det ikke passer denne uken f.eks, etter det gidder jeg ikke ta kontakt mer.
Ved å be noen ut så tar man jo en risk og de aller fleste vil jo ikke på date med deg av forskjellige grunner (snakker som mann her da). Så det er bedre å finne ut av dette tidlig enn å bruke masse tid på å loke rundt..

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere møter en dere faktisk liker men den ikke vil møtes mer? 

Anonymkode: 81bdb...51e

Det er litt surt, og jeg kan bli litt lei meg en kort periode hvis det er noe som har pågått en stund og jeg har rukket å få følelser. Men sånn er livet, og heldigvis er det flere fisker i havet. Livet går videre.

Må si at etter å ha opplevd et virkelig samlivsbrudd etter mange år sammen så har det å bli avvist etter en kort stund fått svært liten betydning. Og i tillegg er det oftere jeg som avviser enn motsatt.

Anonymkode: 2d682...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner med overtenking, blir lei meg og blokkerer vedkommende for å slippe å håpe og vente på en melding. Kommer over det etter noen uker og tenker at det var like greit. 

Anonymkode: 4a1e1...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig :fnise: mest på den måten at jeg ikke skjønner et hint, så jeg driter meg helt ut før jeg skjønner at de ikke er interessert :P er kvinne. 

Anonymkode: f7359...735

Skrevet

Selvfølgelig kan avvisning være vondt, men hva med å tenke på det på denne måten:

Å finne den beste ("rette") for seg selv, handler i bunn og grunn om antall mennesker du møter. Har profilen til din drømmepartner 10 must-haves og 10 deal-breakers, øker sannsynligheten for å finne en match for hvert nye menneske du tester ut.

Én som avviser gjør deg en tjeneste: Ved å avbryte relasjonen tidlig, gjør han/hun at du fort kan gå videre til neste menneske. Jo flere frosker du kysser, jo større er muligheten for å finne den beste matchen.

Og: Verdien av en avvisning øker drastisk jo tidligere i relasjonen den kommer. En avvisning etter én date er superverdifull. En avvisning etter 15 års ekteskap suger.

Så. Husk det, neste gang du blir avvist tvert når du ber noen opp til dans. Så potensielt mange timer, dager, uker og måneder av ditt liv vedkommende sparte deg for. For en gave!

• Liker 1
Skrevet

I choose violence.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Epictetus skrev:

Selvfølgelig kan avvisning være vondt, men hva med å tenke på det på denne måten:

Å finne den beste ("rette") for seg selv, handler i bunn og grunn om antall mennesker du møter. Har profilen til din drømmepartner 10 must-haves og 10 deal-breakers, øker sannsynligheten for å finne en match for hvert nye menneske du tester ut.

Én som avviser gjør deg en tjeneste: Ved å avbryte relasjonen tidlig, gjør han/hun at du fort kan gå videre til neste menneske. Jo flere frosker du kysser, jo større er muligheten for å finne den beste matchen.

Og: Verdien av en avvisning øker drastisk jo tidligere i relasjonen den kommer. En avvisning etter én date er superverdifull. En avvisning etter 15 års ekteskap suger.

Så. Husk det, neste gang du blir avvist tvert når du ber noen opp til dans. Så potensielt mange timer, dager, uker og måneder av ditt liv vedkommende sparte deg for. For en gave!

Dette ville absolutt ikke hjulpet for meg å høre i en slik situasjon. Det man er lei seg over er jo at man føler at man ikke er bra nok for den personen. Så da bør man jo heller få høre noe som kan hjelpe på selvbildet/selvtilliten. Men ofte kan ikke venner fortelle noe en trenger å høre i en slik situasjon, for en venninne vet ikke helt hvilke kvaliteter man har som kjæreste. Jeg prøver å si til meg selv at mannen ikke helt hadde oppdaget det som var veldig spesielt med meg. Men det stikker jo likevel at han ikke synes jeg var sjarmerende/pen nok og ikke trivdes godt nok sammen med meg.

Anonymkode: 7152e...f6b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, BlackCloud skrev:

I choose violence.

Skulle det være morsomt?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle det være morsomt?

Sorry, er i GoT modus. Beklager om jeg fornærmet deg :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BlackCloud skrev:

Sorry, er i GoT modus. Beklager om jeg fornærmet deg :) 

Jeg trodde ikke du siktet til meg, så absolutt ingen grunn til å bli fornærmet.

Skrevet

Å bli avvist av noen man bare synes er fin  men ikke kjenner så godt er ingen big deal

Å bli avvist av noen man har blitt kjent med og virkelig liker er verre, men så er det ikke nødvendigvis så mange sånne man møter i livet

Gjest Ingenting2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kald og avvisende der og da, så sletter jeg nummer/kontakt kanaler og sier aldri noe mer. Så tilsynelatende tar jeg det kjølig.

(Men følelsesmessig takler jeg det dårlig. Jeg blir selvdestruktiv.)

Anonymkode: 23ca5...7f6

Ditto. :cry3:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri tatt steget videre. Ikke hatt sjansen til å bli avvist. Enest på ungdomsskolen. Ble alltid fortalt at jeg var i ferd med å vokse meg veldig pen, farlig pen. Dette tok jeg visst veldig bokstavelig og var på fest. Temmelig full. Forelsket i skolens kjekkas.. Var full og gikk og satt meg på fanget hans. Han dyttet meg bare av. :fnise: til min store forundring. 

I dag ville jeg tatt det tungt om den ene jeg likte ikke ville mer. Jeg forelsker meg jo aldri :/ derimot måtte jeg være avvisende til han jeg elsker :'(

Anonymkode: 73200...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...