Gå til innhold

Hvordan takler dere avvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere møter en dere faktisk liker men den ikke vil møtes mer? 

Anonymkode: 81bdb...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjipt, men man må godta det. Man kan ikke tvinge noen til å henge. Evt. Kan man jo spørre personen hvorfor...

Anonymkode: e3461...352

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kald og avvisende der og da, så sletter jeg nummer/kontakt kanaler og sier aldri noe mer. Så tilsynelatende tar jeg det kjølig.

(Men følelsesmessig takler jeg det dårlig. Jeg blir selvdestruktiv.)

Anonymkode: 23ca5...7f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kald og avvisende der og da, så sletter jeg nummer/kontakt kanaler og sier aldri noe mer. Så tilsynelatende tar jeg det kjølig.

Er du mann?

Anonymkode: fccd0...1f9

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann?

Anonymkode: fccd0...1f9

Nei, kvinne. Ville det vært mer typisk for en mann?

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg takler det ikke så bra. Derfor skjønner jeg ikke at folk er på Tinder osv. Blir veid og forkastet liksom. Niks. Det ville jeg blitt usikker av. Ærlig sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler det dårlig. Tar det veldig personlig og sier til meg selv at det er fordi jeg er stygg og/eller kjedelig (selv om jeg egentlig vet at det ikke er sant). Heldigvis har jeg begynt å jobbe med meg selv og gjenkjenne de negative tankene når de kommer, slik at jeg til en viss grad klarer å unngå dem. 

Anonymkode: 68581...501

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% det samme her. Kvinne, 27.

Det er også ytterst sjelden at jeg faktisk faller for og åpner meg. Så når det skjer, har jeg det ikke bra (privat, altså).

Anonymkode: 84235...6b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, 30

Jeg sier at det er leit, men skjønner, og takker for ærligheten. Så ønsker jeg personen en fin sommer/høst/jul (whatever) videre, og holder meg unna.

Jeg synes jeg takler det fint. Klarer å være lei meg og bli avvist, uten at det er på bekostning av stolthet, selvtillit osv.

Anonymkode: 4488f...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å takle det greit, det er ikke det å bli avvist som plager meg ved noe sånt, men det å ha blitt lyvd til og lurt. Da mener jeg menn som sier at jeg er drømmedama ig de vil bli sammen på sikt, som sier de aldri vil skuffe meg, som sier de er forelsket og glad i meg osv for så å dumpe meg. Er det en mann jeg har god kjemi med som har gode egenskaper men man ikke har sagt sånne ting så er det helt fair at han ikke har de rette følelsene for meg og vil avrbyte, men bare ikke si du har det for så å trekke deg!

Anonymkode: 42411...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å takle det greit, det er ikke det å bli avvist som plager meg ved noe sånt, men det å ha blitt lyvd til og lurt. Da mener jeg menn som sier at jeg er drømmedama ig de vil bli sammen på sikt, som sier de aldri vil skuffe meg, som sier de er forelsket og glad i meg osv for så å dumpe meg. Er det en mann jeg har god kjemi med som har gode egenskaper men man ikke har sagt sånne ting så er det helt fair at han ikke har de rette følelsene for meg og vil avrbyte, men bare ikke si du har det for så å trekke deg!

Det kan være at de bare ombestemmer seg? Ikke sikkert de har lurt deg.

Anonymkode: 68581...501

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fin fyr jeg trodde jeg hadde kjemi med. Men nå bare svarer han ikke😣 Er så patetisk at jeg venter på at han skal svare på snapene mine. Men gidder ikke mase såklart☺ Er blitt veldig selektiv og blir sjeldent betatt, så da er det litt ekstra leit om han ikke vil det samme. 

Anonymkode: 81bdb...51e

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Er det ikke litt viktig å differensiere forskjellen på å bli avvist umiddelbart/tidlig i bekjentskapet kontra noen man har begynt å knytte seg emosjonelt til? 

Tenker værtfall at noen takler dårlig all avvisning (også den som gjøres av overfladiske bekjentskaper) og andre er mer "robust". 

Men avvisning av noen man er glad i synes vel de aller fleste er kjipt. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bli kjent med personen før du knytter bånd og blir helt forelska. Dessuten, som noen påpeker allerede, kan det hende at de ombestemmer seg og finner ut at dere ikke passer sammen - ikke at de "lurer" deg.

Anonymkode: 4488f...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Blir lei meg, men viser det ikke. Bekrefter jo bare de dumme tankene jeg har om meg selv. At jeg ikke er god nok. Sletter de fra sosiale medier og lar de være i fred.

Anonymkode: c5e7d...3d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Er det ikke litt viktig å differensiere forskjellen på å bli avvist umiddelbart/tidlig i bekjentskapet kontra noen man har begynt å knytte seg emosjonelt til? 

Tenker værtfall at noen takler dårlig all avvisning (også den som gjøres av overfladiske bekjentskaper) og andre er mer "robust". 

Men avvisning av noen man er glad i synes vel de aller fleste er kjipt. 

Enig i dette. Men de fleste har vel kanskje litt like reaksjonsmønstre bare at de blir langt mer uttalt om de blir dumpet i et forhold av en person de etterhvert er knyttet til, kontra om de blir avvist tidlig av en person de ser potensiale i?

Skrevet

Jeg blir lei meg om jeg blir avvist.

Det går nokså greit om jeg får beskjed av en at han ikke vil møte meg mer. Stort sett har det ikke vært noe problem, for det har stort sett vært enighet om kjemien var der eller ikke, eller jeg er den som sier til han at han er uaktuell som partner.

Det er i en egen sjanger når noen slutter å svare på snap. Så snap forbeholder jeg i dag mennesker som jeg har møtt og kjenner. Hadde de som gosther tatt seg bryet med å fortelle at de ikke var interessert, hadde jeg trolig forstatt å brukt det som en plattform for å nærme meg nye mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg IKKE gidder er å slette og blokker og alt det der. Synes det fremstår som svakt, litt hysterisk og avslører at man har vært veldig emosjonelt involvert. Tar det heller mer casual. Kan godt trykke en "like" på noe vedkommende har lagt ut (ikke bilde, men f.eks interessant artikkel ol.) også, om jeg føler for det. Men lar det være med det og fortsetter med mine egne greier som vanlig, og gjør ellers ikke noe mer ut av det.

Anonymkode: 5b0df...d42

• Liker 1
Skrevet (endret)

Beklager

Endret av Cbunke90z
AnonymBruker
Skrevet

Likegyldig.

Anonymkode: 25e30...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...