Gå til innhold

UVI - Når kontakte lege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at jeg har fått UVI, som jeg ikke kan huske å ha hatt før. Går ofte på do, og tisser bare litt. Svir mens jeg tisser, og det er en ubehagelig "raspende" følelse i etterkant. I sta var det tendenser til blod på papiret, som ikke har kommet fra skjeden. 

Leser på nett at "standard" behandling er antibiotika, men er det nødvendig å springe til legen med en gang man oppdager dette? Når bør jeg i så fall ringe lege?

Anonymkode: 5d477...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter legen imorgen. Du må som sagt ha antibiotika. Ring i morgen og få en akuttime

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at jeg har fått UVI, som jeg ikke kan huske å ha hatt før. Går ofte på do, og tisser bare litt. Svir mens jeg tisser, og det er en ubehagelig "raspende" følelse i etterkant. I sta var det tendenser til blod på papiret, som ikke har kommet fra skjeden. 

Leser på nett at "standard" behandling er antibiotika, men er det nødvendig å springe til legen med en gang man oppdager dette? Når bør jeg i så fall ringe lege?

Anonymkode: 5d477...79d

Urinveisinfeksjon skyldes bakterier et sted i urinveiene derav navnet. Kryper disse bakteriene oppover urinlederne og til nyrene så blir du alvorlig dårlig. Derfor går vi til lege når vi mistenker eller vet vi har urinveisinfeksjon. Morgenurinprøve er og viktig å ta med. Ring når legekontoret ditt åpner telefonen og få en akuttime. 

Anonymkode: 9a460...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...