Gå til innhold

"diet coke" eller lignende?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Jeg velger den fordi jeg er diabetiker

Jeg også. Også får jeg dårlig ånde av sukker

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, penny_ skrev:

Hvorfor i alle dager skal jeg drikke masse sukker når jeg kan drikke noe uten sukker som smaker like godt? 

Pepsi max er også deilig, kaldt og nærmest kalorifritt. Også smaker det noe i tillegg. Om du ikke syns det er verdt å betale for det, så er det helt i orden, men jeg syns brus smaker mye bedre enn vann. 
Livet handler ikke om å bruke minst mulig penger :P I alle fall ikke for meg. Det ville vært et kjipt liv.

Du har et godt poeng helt på slutten der. Men nå er jeg student, og Pepsi eller brus på noen måte har jeg ikke råd til. Prioriterer heller kaffe og øl en gang i blant. Heldigvis liker jeg ikke pepsi heller da.

Skrevet
På 31.7.2017 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som foretrekker for eksempel "pepsi max" eller lignende brus (uten sukker) isteden for den vanlige varianten som inneholder sukker? 

Hvorfor velger dere egentlig  denne typen brus, uten sukker? Tror dere at slik brus er sunnere enn annen brus? 

Anonymkode: d42bb...1f3

Jeg velger den uten sukker fordi jeg ikke trenger de kaloriene som sukkerbrus gir. Og nei, slik brus er ikke sunnere enn annen brus, men kalorifattig. Dessuten så smaker den godt og gir meg heller ikke det sukkerbelegget på tennene slik f.eks Cola gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker ferske sitroner og honning i et glass med rent vann. Det er det faktisk næring i, i motsetning til brus som kun er ødeleggende for kroppen. Utrolig at det opprinnelig het "mineralvann" når det ikke finnes mineraler i det. Sitroner derimot...

Anonymkode: fcdb5...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde de fleste hadde fått med seg at kunstig sukker er skadelig for kroppen og hvis vi ser bort i fra kalorier så er light versjoner mer helseskadelig enn vanlig brus. Dette er det jo temmelig mange undersøkelser som viser. 
Sukker er iallfall et naturprodukt.

Jeg får migrene av lightprodukter, og jeg får halsbrann og kvalme. 
Jeg drikker heller vann en det skvipet der.

Anonymkode: d1944...890

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde de fleste hadde fått med seg at kunstig sukker er skadelig for kroppen og hvis vi ser bort i fra kalorier så er light versjoner mer helseskadelig enn vanlig brus. Dette er det jo temmelig mange undersøkelser som viser. 
Sukker er iallfall et naturprodukt.

Det er feil. Kunstig sugger er kun skadelig i ekstreme mengder. Man må drikke så mye brus at man dør av vannforgiftning lenge før det kunstige sukkeret påvirker en.

Om noe er et naturprodukt eller ikke er da irrelevant. Slangegift er også "naturprodukt", men du vil ikke ha det sprøytet inn i kroppen likevel. Bruk hodet, for faen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, jabx skrev:

Det er feil. Kunstig sugger er kun skadelig i ekstreme mengder. Man må drikke så mye brus at man dør av vannforgiftning lenge før det kunstige sukkeret påvirker en.

Om noe er et naturprodukt eller ikke er da irrelevant. Slangegift er også "naturprodukt", men du vil ikke ha det sprøytet inn i kroppen likevel. Bruk hodet, for faen.

Det er ikke feil nei. Det er veldig omstridt, og det kommer helt an på hvem du spør. Det er mange som hevder at det er skadelig og ja det er mange som hevder at det ikke er det. Den ene undersøkelsen sier at det er skadelig og den andre ikke. 

Nå velger jeg å tro at det er skdeligt, nettopp fordi kroppen min gir så klare signaler på at det er skadelig for meg.

Skrevet

Drikker alltid lettbrus 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes cola light smaker bedre.

Anonymkode: 6f647...99c

Skrevet

Jeg er PepsiMaxHoliker🙈

Må gå på rehab etter ferien 😂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke feil nei. Det er veldig omstridt, og det kommer helt an på hvem du spør. Det er mange som hevder at det er skadelig og ja det er mange som hevder at det ikke er det. Den ene undersøkelsen sier at det er skadelig og den andre ikke. 

Nå velger jeg å tro at det er skdeligt, nettopp fordi kroppen min gir så klare signaler på at det er skadelig for meg.

Samme her, får også migrene av lightprodukter som inneholder aspartam. Jeg får det ikke i meg noensinne, men det hender at ungene får det, selv om jeg helst ser at de drikker sukkerbrus og sukkersaft.

Anonymkode: de002...d87

Skrevet

Jeg drikker det fordi jeg liker smaken og kullsyren, og jeg slipper sukkeret/kaloriene.

Jeg drikker ikke kaffe så det er en bonus med koffein. Jeg drikker pepsi max, men også type red bull og lignende som boost. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke omstridt. Og det kommer an på om du spør fagpersoner eller kvakksalvere. Fagpersonene er enige om at det ikke er skadelig. Kvakksalvere prøver derimot å lure folk. At "mange" som ikke er fagpersoner hevder noe er irrelevant.

Metastudier (altså studier som tar for seg eksisterende studier) har klart og tydelig vist at du bare prater tull.

Du velger å tro på fantasier. Deg om det.

Forresten: Er appelsin farlig generelt fordi enkelte er allergiske mot det?

• Liker 8
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, får også migrene av lightprodukter som inneholder aspartam. Jeg får det ikke i meg noensinne, men det hender at ungene får det, selv om jeg helst ser at de drikker sukkerbrus og sukkersaft.

Anonymkode: de002...d87

Du ser helst at de drikker noe som definitivt er usunt og ikke bra for dem, enn at de drikker noe som ikke fyller kroppen deres med unødvendig sukker?

Hvis du hadde vært allergisk mot appelsin men ikke barna dine, ville du da helst sett at de ikke spiste appelsin?

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange som blir alvorlig syke av nøtter og gluten også, men det betyr ikke at det er skadelig for alle. 

Synd at du ikke tåler lettbrus. Det er jo så godt.

Endret av penny_
Skrevet

En klar fordel med sukkerfri drikke er at den ikke tiltrekker veps, når vepsen er på sukkerjakt. Å "drikke en veps" i vanvare kan være livsfarlig. Sånn sett er lettdrikker sunnere. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, T-Rex skrev:

En klar fordel med sukkerfri drikke er at den ikke tiltrekker veps, når vepsen er på sukkerjakt. Å "drikke en veps" i vanvare kan være livsfarlig. Sånn sett er lettdrikker sunnere. :)

Men hvor stor er egentlig risikoen for dette?           

Er vel bare å legge ett eller annet oppå brus-boksen, når man ikke skal drikke mer av den. Dermed slipper man evwntuelle insekter oppi boksen? :nisse:       

Skrevet

Foretrekker Solo Super foran original solo. Liker ingen form for pepsi/cola-variantene. Drikker alltid sukkerfri brus, rett og slett pga kaloriene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Cola Zero best. Kan drikke Pepsi Max til nød. Cola produkter med sukker synes smaker ekkelt. Når det kommer til annen brus så drikker jeg den vanlige med sukker for jeg liker smaken best, men så drikker jeg veldig sjelden slik brus.

Når jeg liker smaken av sukkerfri cola bedre enn med sukker så er jo det bare positivt. Gidder ikke å helle i meg sukker når jeg kan unngå det.

Anonymkode: 24529...065

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor stor er egentlig risikoen for dette?           

Er vel bare å legge ett eller annet oppå brus-boksen, når man ikke skal drikke mer av den. Dermed slipper man evwntuelle insekter oppi boksen? :nisse:       

Hvis du er oppmerksom på muligheten, klarer du selvsagt å unngå dette. Men spesielt for barn kan det være en reell risiko, om de tar en slurk av et glass uten å se på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...