Ida Sofie MA Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hei, Vi er to venninner som har pekt oss ut noen destinasjoner vi har lyst å reise til. Foreløbig er planen å starte i California området og besøke Los Angeles, Las Vegas osv. i tre uker med noen andre venner med bil. Deretter har vi sett oss ut San Fransisco, Hawaii og Australia. Har også vært inne på tanken med land som Aruba og Panama. Problemet er at disse stedene ligger veldig spredt. Fra Hawaii til California tar det 5-6timer som er veldig greit. Men å komme seg til Panama tar mye lenger tid fra Hawaii, enn å reise fra California igjen. I tillegg ligger Australia et godt stykke unna disse landene, og Hawaii er vel nærmest og lurest å fly fra til Australia? Poenget er at vi er ganske lost på hvilken rekkefølge vi eventuelt bør reise i, eller om noen andre har tips til andre land vi heller bør besøke for å spare både tid og penger? Det som er sikkert er at det blir California, Hawaii og Australia, men vi er veldig åpne for reiserute forslag som eventuelt inkluderer helt andre land! Fant heller ikke noe backpacker/reiseforum spesielt for dette, så satser på noen har noen fantastiske tips her når det gjelder, rute, tid og penger!
reiseglad Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Studer globusen littegrann! Jeg ville valgt følgende rekkefølge: California, Mellom-Amerika med Panama (hva skal dere egentlig der??) og Aruba, deretter Hawaii og til slutt Australia. Det blir en jorden-rundt billett, vil jeg tro. Det tar omtrent et døgn å fly til/fra Australia, uansett om du drar østover eller vestover. Vær klar over at dere har valgt land det er dyrt å feriere i, så sørg for å ha med nok penger både til reisekasse og til daglig pengebruk. 2
Ida Sofie MA Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, reiseglad skrev: Studer globusen littegrann! Jeg ville valgt følgende rekkefølge: California, Mellom-Amerika med Panama (hva skal dere egentlig der??) og Aruba, deretter Hawaii og til slutt Australia. Det blir en jorden-rundt billett, vil jeg tro. Det tar omtrent et døgn å fly til/fra Australia, uansett om du drar østover eller vestover. Vær klar over at dere har valgt land det er dyrt å feriere i, så sørg for å ha med nok penger både til reisekasse og til daglig pengebruk. Ja, fant ut Panama ikke er et veldig aktuelt land. Fant også ut at land i mellom-amerika/karibien kan bli ganske problematisk og dyrt da de aktuelle landene er øyer som er dyrt å fly mellom. Er vel bedre med et cruise fra Miami fremfor "øyhopping" der. Så nå er vi tilbake til California, Hawaii og tilslutt Australia etter litt research. Ja, vi har funnet ut at det er de "dyreste landene", men billig land som Bali osv. skal vel ikke være så langt unna, så kanskje det bør vurderes fremfor mellom-amerika.
reiseglad Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 2 timer siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, fant ut Panama ikke er et veldig aktuelt land. Fant også ut at land i mellom-amerika/karibien kan bli ganske problematisk og dyrt da de aktuelle landene er øyer som er dyrt å fly mellom. Er vel bedre med et cruise fra Miami fremfor "øyhopping" der. Så nå er vi tilbake til California, Hawaii og tilslutt Australia etter litt research. Ja, vi har funnet ut at det er de "dyreste landene", men billig land som Bali osv. skal vel ikke være så langt unna, så kanskje det bør vurderes fremfor mellom-amerika. Som sagt, studer globusen. Det tar mellom 6 - 9 timer å fly fra Sydney til Bali, så avstandene er enorme. Men Asia i kombinasjon med Australia og et par stopp i USA er ganske vanlig å ha på jorden rundt-reise. Nå vet jeg ikke hvor lang tid dere har til disp, men ville nok vurdert å ta Australia på en egen reise, da landet egentlig fortjener minst 3-4 uker. Og det er mye å oppleve i USA! 1
Ida Sofie MA Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2017 2 minutter siden, reiseglad skrev: Som sagt, studer globusen. Det tar mellom 6 - 9 timer å fly fra Sydney til Bali, så avstandene er enorme. Men Asia i kombinasjon med Australia og et par stopp i USA er ganske vanlig å ha på jorden rundt-reise. Nå vet jeg ikke hvor lang tid dere har til disp, men ville nok vurdert å ta Australia på en egen reise, da landet egentlig fortjener minst 3-4 uker. Og det er mye å oppleve i USA! Ja, jeg bare vet om fler som har tatt Bali i forbindelse med Australia Vi tenker å reise 3-6 mnd, så Australia på 3-4 uker minst fungerer supert Ja, det blir nok ikke mer enn California i USA, da det er veldig stort! Takk for tips i allefall
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 17 timer siden, Ida Sofie MA skrev: Ja, jeg bare vet om fler som har tatt Bali i forbindelse med Australia Vi tenker å reise 3-6 mnd, så Australia på 3-4 uker minst fungerer supert Ja, det blir nok ikke mer enn California i USA, da det er veldig stort! Takk for tips i allefall Ja, det går mange flyruter til/fra Bali, ruta Australia - Bali - Bangkok er en typisk backpackerrute Dere har jo flere land klare på lista - ta utgangspunkt i dem, og hvis dere ikke har sterke meninger om andre steder, ville jeg stoppet litt på veien der billettene er billigst. Dere bør også tenke litt på hvor dere skal reise til i Australia. Landet er kjempestort - det er så stort at det er vanskelig å skjønne det før man har vært der. Dere rekker IKKE mye på fire uker i Australia, så ikke legg opp en for ambisiøs rute. Enig i at dere har valgt dyre reisemål. Men det blir sikkert en knalltur, så lenge dere har spart opp nok penger. Anonymkode: c3f16...907
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Det går ofte an å reise til Fiji, Cook Islands etc "på vei til" Australia/New Zealand, uten at stoppene koster så mye ekstra. Det virket som dere ønsket dere tropiske øyer (siden du skrev om Karibien) - det vil dere få der! Anonymkode: c3f16...907
CaraCaraMia Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 Panama er jo amazing da Drar dit snart selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå