Gå til innhold

Absurd at flyktninger skal leve bedre enn studenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyktninger får diverse tillegg, startkapital, språkkurs OG mer trygd enn nordmenn på sosialen. Uten at de noengang har bidratt! Og de lever langt bedre enn studenter som faktisk står på for å bli noe! Hvor er rettferdigheten i dette?

Anonymkode: cb3dc...3d3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon takk

Anonymkode: 3e102...9a8

Seriøst? Vet du virkelig ikke at det er sånn?

Anonymkode: f0f14...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon her også du...Vet du ikke at det er sånn?hvilken påstand er det?

Jeg vet at studenter jobber,blir sponset med leiligheter i dyreste strøk av foreldre,går på kafé hver dag, reiser på ferie. Du vet det er sånn?

Anonymkode: f6f89...d27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flyktninger mindre verdt siden de ikke har hatt samme mulighet til å bidra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon her også du...Vet du ikke at det er sånn?hvilken påstand er det?

Jeg vet at studenter jobber,blir sponset med leiligheter i dyreste strøk av foreldre,går på kafé hver dag, reiser på ferie. Du vet det er sånn?

Anonymkode: f6f89...d27

Åja, staten betaler jo de leilighetene foreldrene har spart opp til.

 

Anonymkode: fc964...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre så er det flyktningene som er de store vinnerne.

De står forran studenter, pensjonister, uføre.

Etniske nordmenn er ikke verdt en dritt i politikernes øyne.

Anonymkode: fc964...7e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre så er det flyktningene som er de store vinnerne.

De står forran studenter, pensjonister, uføre.

Etniske nordmenn er ikke verdt en dritt i politikernes øyne.

Anonymkode: fc964...7e9

Vinnere, ja. Fy faen for en flaks de har hatt oppigjennom livet sitt.

Jeg arbeider med enslige mindreårige, og de traumene, historiene og psykiske lidelsene de har, unner jeg ikke min verste fiende. 

Anonymkode: 128ad...3dd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon takk...

Ikke vet jeg.. Som student i Oslo bodde jeg i en ettromsleilighet, med mine egne ting jeg tok med hjemmefra, noe fikk jeg hos foreldrene mine. Jeg fikk se foreldrene mine, familie og venner som bor nordpå flere ganger i året. Jeg var flereganger i uken med venninna mi på kafé, spiste ute 1-2 ganger i året. Koste meg, med den vissheten at familien min er trygg, at de sender penger om jeg trenger.

Siden jeg er oppvokst i Norge, visste jeg også hvordan jeg finner meg fram i samfunnet, hvordanjeg kjøper reisekort til Ruter, finner spennende aktiviteter og ble kjent med masse interessante folk fordi jeg visste om foreninger og organisasjoner jeg syntes var spennende.

Alt dette er noe flyktninger ikke får oppleve, men som jeg så gjerne unner både flyktninger og andre ressurssvake! ♡

Anonymkode: 1b3ce...080

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon her også du...Vet du ikke at det er sånn?hvilken påstand er det?

En som er veldig skuffet over at noen kan ha så liten samfunnskunnskap, og likevel være frekk nok til å slenge rundt seg med "dokumentasjon, takk". Det er jo bare noe du sier for å kaste bort andres tid. Hvis du må ha hjelp til å finne noe så trivielt er du så lite interessert i lære at en lenke ikke vil gjøre noen forskjell. Du burde heller begynne å sette deg inn i hvordan ting fungerer på egenhånd.

Anonymkode: f0f14...6b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg tror TS overdriver, så hadde det jo vært mye bedre om alle pengene som blir brukt på flyktninger hadde blitt brukt på studenter heller. Det hadde vært en investering for fremtiden.

Anonymkode: debdd...178

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ht.no/nyheter/2016/02/03/–-Ingen-får-mer-enn-de-har-krav-på-12110799.ece

Dette fant jeg for Harstad......kan variere fra kommune til kommune.

Etableringsstønad:

Enslig – 18.000

Par – 21.000

1. og 2. barn 6.000 pr barn og fra 3. barn og inntil 6 barn, 5.000kr – Til sammen max 32.000 for barna. Totalt 53.000kr i etableringstønad en gangs stønad. Dette skal dekke ALT man trenger til etablering, for noen som kommer totalt tomhendte. Eks Møbler, klær, kjøkken og badutstyr. For yngre barn så hjelpes det ekstra med skole og barnehagepakker iform av skolesekk, sko, ullundertøy, regnklær osv av helt nøktern standard.

Fritid og barnehage

Tilskudd til fritidsaktiviteter for de under 18 år, for å være med på idrettsslag eller annen organisert aktivitet inkl SFO, så lenge foreldrene er i introduksjonsprogrammet, altså IKKE SENERE. Dette er positivt for barnas integrering, slik at de kommer i gang med å få venner, og lære norsk fort, og ikke blir gående hjemme, med kun morsmål.

Introduksjonsprogram for voksne

Toåring med opplæring innen norsk og samfunnsfag. MÅL: Få disse raskt ut i arbeid eller utdanning. For dette får de brutto 15.000 for de over 25 og 10.000 under 25 år, i disse to årene. Dette skal dekke husleie, mat, strøm og annet nødvendige kostnader.

Helsehjelp

Lik nordmenn, men de som har fått avslag har KUN rett til akutt helsehjelp, som ikke kan vente. Tannpleie: Barn og unge under 18 år, samme rett til gratis tannpleie som nordmenn. Egne satser ved store behandlingsbehov. Ingen får mer eller mindre enn det de har krav på

Hva de IKKE får

Førerkort (dog er det enkelte kommuner som hjelper der flyktningene er blitt plassert, om busstilbudet er svært dårlig, dette for å fremskynde integrering)

Utdannelse (dog finnes det eget stipend for videregående utdanning for flyktninger, som kan bli krevd tilbake om du slutter)

Jeg er innvandrer til Norge, med flere tiårs botid i Norge. Jeg eller mine barn får ikke noe xtra (en selvfølge) for deres utdanning. De har måttet betale for sine bøker, husleie, og alt annet selv, av lån og stipend, slik det er for alle. Jeg har selv jobbet og betalt for alt jeg eier og har, inkl førerkort. 

Man kan da vitterlig ikke sammenligne hva godkjente flyktninger får, med studenter. Det finnes lover og regler for studenter, disse gjelder  "alle" uavhengig av etnisitet. 

Anonymkode: 572fb...d84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre så er det flyktningene som er de store vinnerne.

De står forran studenter, pensjonister, uføre.

Etniske nordmenn er ikke verdt en dritt i politikernes øyne.

Anonymkode: fc964...7e9

Bla bla bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er absurd er disse som mener at flyktninger ikke skal få noe støtte. For noen av flyktningene vil ikke det å flykte være et valg, men en nødvendighet. Så skal man hive seg ut på en farlig ferd gjennom Europa for så å ikke motta noe støtte, men bare masse fremmedfrykt og hat? Mange som kunne hatt godt av å sette seg inn i flyktningenes situasjon.

Anonymkode: b6a7f...027

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er rettferdigheten i at noen blir født i fattigdom? Hvor er rettfergiheten i at en ung jente blir tvunget til å se sin mor voldtatt, for så å få farens penis inn sydd inn i egen munn?

Verden er ikke rettferdig

Anonymkode: a32b7...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skal man hive seg ut på en farlig ferd gjennom Europa for så å ikke motta noe støtte,

Anonymkode: b6a7f...027

Hvorfor er det så farlig å reise gjennom Europa? Fordi man kan bli stoppet og registrert i et annet land enn de som har best støtteordninger?

Anonymkode: f0f14...6b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er absurd er disse som mener at flyktninger ikke skal få noe støtte. For noen av flyktningene vil ikke det å flykte være et valg, men en nødvendighet. Så skal man hive seg ut på en farlig ferd gjennom Europa for så å ikke motta noe støtte, men bare masse fremmedfrykt og hat? Mange som kunne hatt godt av å sette seg inn i flyktningenes situasjon.

Anonymkode: b6a7f...027

Mange vil ikke sette seg inn i situasjonen. Det er det som er problemet. De vil bare ikke. Sikkert flere grunner til det,og ett er at de må rette bitterhet og sinne mot noen. Andre har ikke forestillingsevne. Selvopptattheten lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som er veldig skuffet over at noen kan ha så liten samfunnskunnskap, og likevel være frekk nok til å slenge rundt seg med "dokumentasjon, takk". Det er jo bare noe du sier for å kaste bort andres tid. Hvis du må ha hjelp til å finne noe så trivielt er du så lite interessert i lære at en lenke ikke vil gjøre noen forskjell. Du burde heller begynne å sette deg inn i hvordan ting fungerer på egenhånd.

Anonymkode: f0f14...6b3

Det er da vitterlig den som fremmer en påstand som må kunne dokumentere den. Det er svært dårlig etikette å ikke fremlegge dokumentasjon på forespørsel.

Anonymkode: a5ad2...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så farlig å reise gjennom Europa? Fordi man kan bli stoppet og registrert i et annet land enn de som har best støtteordninger?

Anonymkode: f0f14...6b3

Unnskyld meg men har du egentlig noe kunnskap om hvordan enkelte flyktinger kommer seg til Norge og andre land i Europa? Har sett en dokumentar fra NRK, og det å se måten de kom seg frem var grusomt.. De måtte dele en liten båt med flere hundre mennesker, til det punktet hvor noen rett og slett døde av å bli tråkket på. Å miste en baby i vannet var ikke en gang det verste som kunne skje, og jeg synes rett og slett at tankegangen til noen nordmenn er helt jævlig når de ikke klarer å få opp øynene over hvor godt vi egentlig har det. 

Anonymkode: af2d9...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...