Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man foreksempel har regnet ut hvor mange kalorier man skal innta i löpet av en dag, også trener man utennom så man forbrenner 1000 kalorier.

Legger man på seg da om man spiser usunt den dagen? Foreksempel en ben&jerry is. Men man spiser sunt ellers.

Hvordan fungerer det?

Anonymkode: 0ff4d...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man legger på seg hvis man spiser mer kalorier enn det man forbrenner. Hvis du forbrenner 1000 kalorier og spiser 1000 kalorier i is kansellerer det hverandre. Bare husk at det som regel er veldig lett å overestimere hvor mye man forbrenner ved trening, og underestimere hvor mye man spiser.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du skal trene noen timer for at du brenner 1000 kalorier altså. 

Anonymkode: e0e24...c56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har skritt teller så vet godt hvor mange kalorier jeg forbrenner.  Jeg prøver alltid å forbrenne 1000 kalorier når jeg trener. Desuten trener jeg i 3 timer når jeg er på treningsstudio.

Jeg løper på mølla og går på elipse maskinen.

Så det så

AnonymBruker
Skrevet
På 31.7.2017 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Min pulsklokke viser ca 1000 kalorier etter en times bratt fjelltur med nærmere 90 i snittpuls. Trenger ikke holde på i mange timer bare man trener hardt :) 

Anonymkode: dbb4f...e39

Skrevet
På 7/31/2017 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Har skritt teller så vet godt hvor mange kalorier jeg forbrenner.  Jeg prøver alltid å forbrenne 1000 kalorier når jeg trener. Desuten trener jeg i 3 timer når jeg er på treningsstudio.

Jeg løper på mølla og går på elipse maskinen.

Så det så

Pulsklokker og skrittellere er ikke fasitsvar på hvor mye du har forbrent via aktivitet. De er fæle til å overestimere forbrenninga di, dessverre. @perplexed forklarte det veldig godt - spiser du mer enn du forbrenner i løpet av en dag, kommer du til å legge på deg. Du må altså regne på hvor mange kalorier du spiser ila. en dag, og da gjerne veie maten for å få et mest korrekt resultat. Hva er målet ditt med treningen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aesthetics skrev:

Pulsklokker og skrittellere er ikke fasitsvar på hvor mye du har forbrent via aktivitet. De er fæle til å overestimere forbrenninga di, dessverre.

Hva om man legger inn alder, høyde og vekt i pulsklokken og bruker pulsbelte når man trener. Blir det ikke riktig da heller?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om man legger inn alder, høyde og vekt i pulsklokken og bruker pulsbelte når man trener. Blir det ikke riktig da heller?

Det blir dessverre ikke korrekt uansett hvordan du gjør det, da matematikken det hele baseres på er et grovt gjennomsnitt av testsubjekter. Hvor høy pulsen din er vil ikke fortelle pulsklokka/-beltet hvordan du beveger musklene dine eller hvor mye glykogen du utiliserer per bevegelse. Du må nok bare nøye deg med at det er et estimat av hva du forbrenner, så ikke stol blindt på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Aesthetics skrev:

Det blir dessverre ikke korrekt uansett hvordan du gjør det, da matematikken det hele baseres på er et grovt gjennomsnitt av testsubjekter. Hvor høy pulsen din er vil ikke fortelle pulsklokka/-beltet hvordan du beveger musklene dine eller hvor mye glykogen du utiliserer per bevegelse. Du må nok bare nøye deg med at det er et estimat av hva du forbrenner, så ikke stol blindt på det.

Hvor mye "for mye" vil den gjerne vise da? 😧

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye "for mye" vil den gjerne vise da? 😧

Det er vanskelig å svare på. Du kan jo forsøke å google deg frem til hva presisjonen på akkurat din type pulsklokke er. Søk på navnet på pulsklokka + "accuracy"/"how accurate", så kommer det kanskje opp noe fornuftig :)

Skrevet

Å spise tilbake kalorier er en grusom strategi.

Det fungerer dårlig psykologisk. Det er litt som at personer som kjøper seg en salat på mcdonalds spiser flere kalorier som belønning for at de spiser så sunt.

Finn ut hvor mye du bør spise ved TDEE kalkulator og så kalibrerer du ved å sjekke vekt etter noen uker (hvis du går ned fortere enn du øker kan du øke daglig kaloriinntak).

• Liker 1
Skrevet

når du forbrenner 1000 ved aktivitet trenger du mer enn 1000 for å holde en stabil vekt. Du må huske å regne med hvileforbrenningen også, som forteller hva kroppen din trenger for å opprettholde nødvendige funksjoner.

• Liker 1
Skrevet
På 31.7.2017 den 15.06, AnonymBruker skrev:

To timer løping og jeg forbrenner 1000 kcal. Men det kommer an på hva man trener. Noen treningsformer gir ikke så voldsomt mye kaloriforbrenning. 

Skrevet

La oss si at du forbrenner 2000 kcal hver dag inkludert all aktivitet. 

Hvis du spiser 2500 kcal per dag, så vil du sakte men sikkert gå opp i vekt. Spiser du 2000 kcal inkludert is/sjokolade/godteri, så vil du holde vekta.

For å få en pekepinn på hva du forbrenner, så kan du bruke en kalorikalkulator. Google it. Om du skal vedlikeholde vekta, så kan du forsøke å legge deg på det som kalkulatoren foreslår som vedlikeholdsinntak og justere etterhvert som du finner ut om det er for mye eller for lite.

Skrevet

Tror ikke det er 1000 kalorier i en is for i si det slik :fnise:

Skrevet
6 minutter siden, QQbaby skrev:

Tror ikke det er 1000 kalorier i en is for i si det slik :fnise:

En stor kjeksis inneholder rundt 400 kcal, en boks Ben&Jerry's Baked Alaska på 500 ml (dvs. 5 dl) inneholder 1100 kcal, så det kommer jo an på mengden is - men "en" is kan altså gi 1000 kcal.

Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

En stor kjeksis inneholder rundt 400 kcal, en boks Ben&Jerry's Baked Alaska på 500 ml (dvs. 5 dl) inneholder 1100 kcal, så det kommer jo an på mengden is - men "en" is kan altså gi 1000 kcal.

Hvilke kjeksis innholder 400 kcal? Selv har jeg kun sett kroneis med 200 kcal.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, QQbaby skrev:

Hvilke kjeksis innholder 400 kcal? Selv har jeg kun sett kroneis med 200 kcal.

Vel, da må du prøve Lion! :essen2: 

https://www.diplom-is.no/lion-king-size411

King size = mye kalorier! :wow:

Endret av penny_
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kalorier inn, kalorier ut.

Hvor vanskelig kan det være å forstå?

Anonymkode: 9b119...cfe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...