Million Skrevet 31. juli 2017 #21 Skrevet 31. juli 2017 2 timer siden, straamann skrev: Du mener 7 plus, som er større? For 7 S er ikke kommet enda, og vil komme både i vanlig og plus utgave. 8 eren kommer ifølge ryktene til å være mer enn en marginal oppgradering, og prisen vil også ligge noen tusen over 7S. Men personlig har jeg ikke behov for det aller ypperste, så jeg vurderer å sikte meg inn på 7S. Ser ut til at lanseringsdato kan drøye en del, i verste fall til uti november. Ja, det var nok den jeg mente, ja :-) Jeg har ikke sansen for de digre telefonene der, så derfor har jeg ikke hatt noen pluss-utgave av iphone, og forveksler det litt med S.
straamann Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #22 Skrevet 31. juli 2017 (endret) 1 time siden, jabx skrev: iPhone 6S har også et vilt bra kamera. Toppmodellene og generasjonen før har generelt såpass bra kameraer at jeg tror det er det samme hva man velger. De tar meget bra bilder uansett. Har ikke Iphone 7 (og Galaxy8) fått veldig mye skryt for kameraet da? Mitt inntrykk er at kameraet nesten er det eneste som "alle" er enige om at er verdt å oppgradere for. Er poenget ditt at forrige generasjon likevel har så gode kamera at de fleste ikke vil merke forksjell? Prisforskjellen er dessuten minimal. Kjøper man hos Telia nå, er Iphone 7 bare 600 kr dyrere enn 6S Endret 31. juli 2017 av straamann
jabx Skrevet 31. juli 2017 #23 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, straamann skrev: Har ikke Iphone 7 (og Galaxy8) fått veldig mye skryt for kameraet da? Mitt inntrykk er at kameraet nesten er det eneste som "alle" er enige om at er verdt å oppgradere for. Er poenget ditt at forrige generasjon likevel har så gode kamera at de fleste ikke vil merke forksjell? Prisforskjellen er dessuten minimal. Kjøper man hos Telia nå, er Iphone 7 bare 600 kr dyrere enn 6S Galaxy S7 og iPhone 6(S) har også fått mye skryt for kameraet. Faktisk er det lite som er forandret fra Galaxy S7 til S8. Selve hovedkameraet er vel omtrent det samme, men de har gjort noen forbedringer på programvaresiden eller noe slikt. Front/selfie-kameraet har derimot gått fra 5 til 8 megapiksler, hvis du tar mye selfies. iPhone 7 har faktisk en del reelle forbedringer siden 6S. Blant annet er den bedre i dårlig lys, og 7eren har optisk bildestabilisering. Samt et bedre selfie-kamera der og. Men 6S er fortsatt en fantastisk kameratelefon (som Galaxy S7): https://www.imore.com/camera-tests-battle-royale-four-inch-iphone-6-6s-7 Hvis kameraet er det viktigste så er det ikke veldig mye å hente med Galaxy S8 i forhold til S7 med unntak av selfie-kameraet. Med iPhone er det derimot en del klare forbedringer fra 6S til 7. Men igjen, alle disse telefonene har mer enn bra nok kamera for de fleste situasjoner. 2
straamann Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #24 Skrevet 31. juli 2017 Jeg tenker over hva jeg bruker telefonen min til. Det er kjekt å ta gode bilder og filmsnutter. Men utover det, så bruker jeg bare helt standard funskjoner, som surfe- lese mail, messenger, ringe. Bruker lite spill og apper, og har ikke lagret et tonn med data og musikk heller. Design og små tekniske finesser interesser meg egentlig ikke. Jeg trenger altså ikke det hippeste. Det er så lett å bli opptatt av å ha det siste, selv om man egentlig ikke trenger det. Jeg prøver bare å finne ut hva som er den beste dealen for mitt bruk, og i et 2-3 års perspektiv.
jabx Skrevet 31. juli 2017 #25 Skrevet 31. juli 2017 Valget for deg står vel da mellom Galaxy S7 og iPhone 6S. Så spørs det hva du liker best, og om du er villig til å bla opp noen hundrelapper mer for iPhone. 1
Cleopatra. Skrevet 31. juli 2017 #26 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har Samsung Galaxy s7 og har aldri vært mer fornøyd! Hatt iPhone også, men etter denne tlf går jeg aldri tilbake til iPhone
straamann Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #27 Skrevet 31. juli 2017 12 minutter siden, Fireball skrev: Jeg har Samsung Galaxy s7 og har aldri vært mer fornøyd! Hatt iPhone også, men etter denne tlf går jeg aldri tilbake til iPhone Hvorfor?
straamann Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #28 Skrevet 31. juli 2017 26 minutter siden, jabx skrev: Valget for deg står vel da mellom Galaxy S7 og iPhone 6S. Så spørs det hva du liker best, og om du er villig til å bla opp noen hundrelapper mer for iPhone. Ja. Hva med andre merker, Huawei f.eks har de noe? Og hva med en billigere Samsung, A5 f.eks? Nå har jeg en sliten LG Nexus 5, det jeg liker med den at den er i plast og derfor ikke knuser så lett. Minuset er utstikkende kamera - det sprekker lett. A5 har visst også utstikkende kamera.
jabx Skrevet 31. juli 2017 #29 Skrevet 31. juli 2017 Samsung Galaxy S er vel det "tryggeste" valget når det gjelder Android-telefoner. Men hvis du går på prisjakt.no så kan du filtrere på egenskaper du ønsker på telefonen, og så kan du søke litt på produktanmeldelser på nett. Huawei skal være et ganske bra merke. Har selv vurdert Galaxy A tidligere, men ville ha bedre kamera.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #30 Skrevet 31. juli 2017 6 timer siden, jabx skrev: iPhone 6S har også et vilt bra kamera. Toppmodellene og generasjonen før har generelt såpass bra kameraer at jeg tror det er det samme hva man velger. De tar meget bra bilder uansett. Jada, men 7 har ENDA bedre kamera. 4 timer siden, straamann skrev: Jeg tenker over hva jeg bruker telefonen min til. Det er kjekt å ta gode bilder og filmsnutter. Men utover det, så bruker jeg bare helt standard funskjoner, som surfe- lese mail, messenger, ringe. Bruker lite spill og apper, og har ikke lagret et tonn med data og musikk heller. Design og små tekniske finesser interesser meg egentlig ikke. Jeg trenger altså ikke det hippeste. Det er så lett å bli opptatt av å ha det siste, selv om man egentlig ikke trenger det. Jeg prøver bare å finne ut hva som er den beste dealen for mitt bruk, og i et 2-3 års perspektiv. Med mindre du trenger ny telefon akkurat nuh, hadde jeg ventet til S-versjonene lanseres i høst en gang, og fått 7 modellene rimeligere. Til ditt bruk holder sikkert 36gb lagring, som også er den rimeligste versjonen. Anonymkode: bf3c2...607
straamann Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #31 Skrevet 31. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, men 7 har ENDA bedre kamera. Med mindre du trenger ny telefon akkurat nuh, hadde jeg ventet til S-versjonene lanseres i høst en gang, og fått 7 modellene rimeligere. Til ditt bruk holder sikkert 36gb lagring, som også er den rimeligste versjonen. Anonymkode: bf3c2...607 Ja kanskje det. Spørsmålet er hvor mye billigere det blir. Går 6S ut av salg senere i høst da? I tilfelle blir jo den ENDA billigere
jabx Skrevet 31. juli 2017 #32 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jada, men 7 har ENDA bedre kamera. Det stemmer, men det er kanskje grenser for hvor fantastisk kamera man er villig til å betale for. 6S har et utrolig bra kamera selv om 7 er enda bedre.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #33 Skrevet 31. juli 2017 Er det noen her som sliter med autofokusen på 6s? Den gule firkanten kommer opp når jeg åpner kameraappen, men forsvinner med en gang. Bildene blir klare og gode for det, men irriterer meg at autofokusen forsvinner. Flere som opplever det samme? Kan det hjelpe å oppdatere til iOS 10.3.3? Telefonen er nesten helt ny. Fungerer godt ellers og kamera er jo veldig bra, men irriterer meg grenseløst at autofokusfirkanten forsvinner med en gang. Flere som opplever det samme? Liten lyst til å levere den inn, håper en oppdatering vil gjøre susen. Anonymkode: 9f998...532
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #34 Skrevet 31. juli 2017 Jeg ville ventet til iphone 8 kommer ja, men da kun for å kjøpe 7 til en muligens "rimeligere" penge Anonymkode: d8574...b33 1
straamann Skrevet 1. august 2017 Forfatter #35 Skrevet 1. august 2017 (endret) Tror jeg heller mot Iphone, fordi jeg av gammel vane er mest komfortabel med disse fremfor Samsung. Å vente til 7 bli satt ned i pris er et alternativ. Har også vurdert å kjøpe en enkel Iphone SE nå, siden jeg ikke trenger det mest avanserte. Noen som kjenner denne? Men vurderer også andre alternativer. Huawei P10 plus ser interessant ut. Rimeligere enn Samsung og Iphone, med jevnt gode funskjoner ifølge anmeldelser. Noen som har denne? Endret 1. august 2017 av straamann
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #36 Skrevet 1. august 2017 12 timer siden, straamann skrev: Tror jeg heller mot Iphone, fordi jeg av gammel vane er mest komfortabel med disse fremfor Samsung. Å vente til 7 bli satt ned i pris er et alternativ. Har også vurdert å kjøpe en enkel Iphone SE nå, siden jeg ikke trenger det mest avanserte. Noen som kjenner denne? Men vurderer også andre alternativer. Huawei P10 plus ser interessant ut. Rimeligere enn Samsung og Iphone, med jevnt gode funskjoner ifølge anmeldelser. Noen som har denne? Ja, iPhone SE har samme innmat son iPhone 6, men ser ut som en iPhone 5. Helt kurant telefon om du ikke har behov for så mye. Men det skal sies at du bør velge større lagringsplass enn 16GB selv om du ikke har planer om å ha så mye på den. Bare iOS tar opp MYE plass, så bra at Apple har kuttet det ut. Men synd de har kuttet 64gb og, sikkert bare for å lokke de som har hatt 64gb til å kjøpe 128. Anonymkode: bf3c2...607
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå