Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en halvveis knust android, og vet at jeg må ha ny telefon i løpet av høsten. Har vel egentlig ikke bruk for en toppmodell, men det frister å kjøpe noe skikkelig siden jeg har tenkt å beholde den et par-tre år. Jeg må ha en mobil som kan tåle å falle i gulvet uten å knuse umiddelbart.

Har hatt Iphone før (har også Mac), men er skeptisk til holdbarheten til Iphone. Har hatt mye tull med de før. Ryktene sier at Iphone 8 kommer ila. høsten. Så jeg lurer på om jeg skal vente på den, eller gå for Samsung Galaxy 8 - evt om det er noen alternativer i klassen 3500-5000 kr som er gode alternativ.

Forslag? :cowboy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg både inhabil som apple-nerd og veldig flink til å ikke miste mobilen, men jeg ville (selvsagt) gått for iPhone :P Om du vil ha ny nå eller vente er jo forsåvidt opp til deg - apple-eventet på høsten pleier å være i løpet av september, så du må jo uansett vente litt etter det før du får telefonen.

Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med min 7-er som jeg har hatt siden release i fjor. Har en tendens til å spille litt mye på den, så for min del holder kanskje ikke batteriet så lenge som det burde, men de dagene jeg ikke spiller fullt så mye, holder det finfint :D Og ellers fungerer den knall - det er litt kjedelig at jack-pluggen mangler, men så lenge man ikke er nødt til å lade samtidig er det ikke noe fuzz med det heller. Og mange har jo trådløse headsett idag uansett.

Jeg har tidligere hatt HTC, Sony og Samsung i forskjellige perioder, og har hatt samme problemet med alle sammen, at androidsystemet rett og slett slutter å fungere, men dette er ikke noe jeg opplever med IOS. Så endte opp tilbake på iPhone igjen (som jeg i utgangspunktet aldri skulle ha :fnise: ).

Og når det kommer til beskyttelse av mobilen, så har du jo disse glassene å putte utenpå skjermen som kan ta en del av smellen, om knust skjerm er et jevnlig problem.

Skrevet
29 minutter siden, Titania skrev:

Nå er jeg både inhabil som apple-nerd og veldig flink til å ikke miste mobilen, men jeg ville (selvsagt) gått for iPhone :P Om du vil ha ny nå eller vente er jo forsåvidt opp til deg - apple-eventet på høsten pleier å være i løpet av september, så du må jo uansett vente litt etter det før du får telefonen.

Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med min 7-er som jeg har hatt siden release i fjor. Har en tendens til å spille litt mye på den, så for min del holder kanskje ikke batteriet så lenge som det burde, men de dagene jeg ikke spiller fullt så mye, holder det finfint :D Og ellers fungerer den knall

Hm. Iphone 7 er jo over 1 år allerede... når kan vi forvente den nye modellen i Norge?

Batteriet er litt slappt på Iphone synes eg. Og det kan vel ikke byttes heller. Er ikke Galaxy 8 bedre der?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, straamann skrev:

Ryktene sier at Iphone 8 kommer ila. høsten

De kommer også med 7S som. Iphone 8 har analytikerne sagt vil bli rekorddyr. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, straamann skrev:

Hm. Iphone 7 er jo over 1 år allerede... når kan vi forvente den nye modellen i Norge?

Batteriet er litt slappt på Iphone synes eg. Og det kan vel ikke byttes heller. Er ikke Galaxy 8 bedre der?

7-eren kom i midten av september, så ikke et år helt enda :) Nå er jeg ikke helt sikker på når lanseringen til Apple var i fjor (gidder ikke google), men jeg forhåndsbestilte min 9. september, og jeg hentet den den 16 i hvertfall :PMener å huske jeg fikk den på releasedagen :) 

Det KAN byttes, men det innebærer å skru opp telefonen :P Alternativet om man gidder, er jo å ha en powerbank i nærheten, om kapasiteten ikke fungerer som man ønsker :) Akkurat galaxy 8 vet jeg lite om, dessverre :P 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

De kommer også med 7S som. Iphone 8 har analytikerne sagt vil bli rekorddyr. 

Aha, 7S ja. Dvs litt oppgradert. Kanskje vente på den da - men du vil ikke gi anslag på når? Snakker vi oktober eller desember?

Hvis Iphone 8 kommer på over 10 000 er det helt uaktuelt for meg.

Skrevet
1 minutt siden, straamann skrev:

Aha, 7S ja. Dvs litt oppgradert. Kanskje vente på den da - men du vil ikke gi anslag på når? Snakker vi oktober eller desember?

Hvis Iphone 8 kommer på over 10 000 er det helt uaktuelt for meg.

Er ikke sikker på når den kommer. Sitter og venter selv på lanseringen og vil vurdere hvilken telefon jeg kjøper når jeg har fått sett iphone7s.  Det virker ikke uplausibelt at iphone8 kommer på over 10 000. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Er ikke sikker på når den kommer. Sitter og venter selv på lanseringen og vil vurdere hvilken telefon jeg kjøper når jeg har fått sett iphone7s.  Det virker ikke uplausibelt at iphone8 kommer på over 10 000. 

Shit!

https://www.cnet.com/products/apple-iphone-7s/preview/

Endret av straamann
Legge inn opplysning via link
Skrevet

Iphone 7 er en helt knall telefon! Jeg har hatt en rekke både iphones og samsung men ingen av dem slår iphone 7 - i mine øyne :) Batteriet er også veldig godt sammenlignet med de tidligere modellene. For all del, er du hard på pokemon go eller candy crush så er det ikke noe problem å tømme batteriet, men om du bruker den normalt så holder batteriet overraskende godt. Ved lite bruk har jeg hatt det i nesten 2 døgn (fulladet morgen, satt telefon til lading på kvelden dagen etter). Denne modellen skal også være støt og vannavisende men hvor bra dette funker tør jeg jo ikke å si :P Dette gjelder vel også Samsung s8 om jeg ikke tar feil.

Personlig syntes jeg at Samsung s8 er en knall lekker telefon, men av erfaring holder jeg meg nok til iphone selv om jeg må innrømme at jeg har siklet en del på samsungen i det siste :)

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt meg iphone 7 for noen uker siden. Et godt kjøp, jeg er kjempefornøyd med den! Hadde hatt iphone5 i noen år før det, og merket at batteriet begynte å visne fortere og fortere på 5'ern, så jeg bestemte meg for å kjøpe ny nå i sommer. Det har jeg ikke angret på, den er super.

Eks-mannen min mente det var tullete å kjøpe 7'ern når den nyeste 8'eren er på gang snart, men JEG er av en annen oppfatning. Gidder ikke betale flere tusen ekstra for en telefonmodell med marginale forskjeller fra fjorårets modell! Så jeg kjøpte iphone 7. Vil ikke ha 7S, for den er det digre flaket, som man sliter med å få presset ned i normale lommer på buksene osv. Jeg bruker sjelden veske, så jeg vil ha en telefon som  er lett å putte i baklommen på buksene. Eksen har 7S, og han angrer. Han skal gå ned i størrelse på mobilen og kjøpe den vanlige iphonen når 8'eren blir utgitt til høsten.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

7s har vel ikke kommet enda. Du mener kanskje 7Plus?

Jeg skal også bytte tlf, så jeg venter selv på høsten. Vil lese om begge før jeg avgjør om jeg går for 7s eller 8.

Anonymkode: 8322d...48f

Skrevet
6 minutter siden, Million skrev:

Jeg har kjøpt meg iphone 7 for noen uker siden. Et godt kjøp, jeg er kjempefornøyd med den! Hadde hatt iphone5 i noen år før det, og merket at batteriet begynte å visne fortere og fortere på 5'ern, så jeg bestemte meg for å kjøpe ny nå i sommer. Det har jeg ikke angret på, den er super.

Eks-mannen min mente det var tullete å kjøpe 7'ern når den nyeste 8'eren er på gang snart, men JEG er av en annen oppfatning. Gidder ikke betale flere tusen ekstra for en telefonmodell med marginale forskjeller fra fjorårets modell! Så jeg kjøpte iphone 7. Vil ikke ha 7S, for den er det digre flaket, som man sliter med å få presset ned i normale lommer på buksene osv. Jeg bruker sjelden veske, så jeg vil ha en telefon som  er lett å putte i baklommen på buksene. Eksen har 7S, og han angrer. Han skal gå ned i størrelse på mobilen og kjøpe den vanlige iphonen når 8'eren blir utgitt til høsten.

Du mener 7 plus, som er større? For 7 S er ikke kommet enda, og vil komme både i vanlig og plus utgave.

8 eren kommer ifølge ryktene til å være mer enn en marginal oppgradering, og prisen vil også ligge noen tusen over 7S. Men personlig har jeg ikke behov for det aller ypperste, så jeg vurderer å sikte meg inn på 7S. Ser ut til at lanseringsdato kan drøye en del, i verste fall til uti november.

Skrevet
2 timer siden, straamann skrev:

Har en halvveis knust android, og vet at jeg må ha ny telefon i løpet av høsten. Har vel egentlig ikke bruk for en toppmodell, men det frister å kjøpe noe skikkelig siden jeg har tenkt å beholde den et par-tre år. Jeg må ha en mobil som kan tåle å falle i gulvet uten å knuse umiddelbart.

Har hatt Iphone før (har også Mac), men er skeptisk til holdbarheten til Iphone. Har hatt mye tull med de før. Ryktene sier at Iphone 8 kommer ila. høsten. Så jeg lurer på om jeg skal vente på den, eller gå for Samsung Galaxy 8 - evt om det er noen alternativer i klassen 3500-5000 kr som er gode alternativ.

Forslag? :cowboy:

Samsung Galaxy S7. Kjøp et beskyttelsesdeksel. Det bør du ha uansett hvis du trenger en telefon som tåler å falle i gulvet. Å forvente at en telefon skal tåle å falle i gulvet uten beskyttelsesdeksel er tåpelig.

Eventuelt en iPhone 6S. Samme her, beskyttelsesdeksel er et must.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at iPhone har dårlig holdbarhet. Bruker du telefonen moderat holder batteriet leeenge. For meg som spiller pokemon go med skjermen på dagen lang, så må den lades jevnlig i løpet av dagen. iPhone holder seg også bra i pris (i likhet med de fleste andre Apple-produkter), så den kan fint selges til en levelig pris hvis du ikke skulle bli fornøyd. Det er mange som selger gamle, og da mener jeg gamle iphoner på finn til en dyrere pris enn en gjennomsnittlig android, nettopp fordi de holder lenge (en må dog vurdere å skifte batteri etter noen år). Eneste minuset med 6 og utover er bøyd skjerm i kantene, som gir en høyere risiko for knust skjerm dersom du mister den i bakken. Slik var det ikke med 5, og nå iPhone se.

Kan også anbefale deg å handle på Elkjøp, da du kan bruke et produkt i 30 dager og levere det tilbake om du ikke liker det. Har selv gjort det med en PC som ikke levde til forventningene.

Anonymkode: bf3c2...607

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, jabx skrev:

Samsung Galaxy S7. Kjøp et beskyttelsesdeksel. Det bør du ha uansett hvis du trenger en telefon som tåler å falle i gulvet. Å forvente at en telefon skal tåle å falle i gulvet uten beskyttelsesdeksel er tåpelig.

Eventuelt en iPhone 6S. Samme her, beskyttelsesdeksel er et must.

Hva mener du er argumentet for de modellene du nevner kontra de nyeste? Er prisreduksjonen stor nok til å forsvare å ikke kjøpe nyeste?

Jeg har Telia, Telenor har ikke dekning her jeg bor. Vurderer å benytte meg av Svitsj, og kjøpe S7 eller Iphone 6S. Da kan jeg oppgradere til en nyere modell om 12 måneder - mot at jeg binder meg til Telia i ytterligere 24 måneder

Det beste er nok å kjøpe uten binding, men jeg har ikke nok cash til det.

Endret av straamann
Skrevet

Jeg byttet nettopp ut min nesten 4 år gamle 5s med 6s. Tok en såpass "gammel" telefon fordi jeg ikke gidder å betale flere tusen ekstra for en helt ny modell. Dessuten bryr jeg meg ikke noe om å ha det nyeste til enhver tid. 6s er mer enn bra nok for mitt bruk og har mye bedre kamera enn 5s. Vurderte litt 7-er'n pga bedre musikkspiller, men 6s fristet mest likevel. Etter at jeg hadde bestilt 6s så jeg at 7-er'n fikk bare terningkast 4 på test hos Din Side (tror jeg det var) mens 6s fikk 6. Vet man ikke skal se seg blind på sånne tester, men terningkast 4 er jo ikke så veldig bra. 

Mulig jeg hadde fått 6s billigere om jeg hadde ventet til 8 kom, men 5s hadde store riper i skjermen og knust glass øverst, så gadd ikke vente mer selv om den fungerte helt fint. Vurderte SE også, men syns designet ble for kjedelig etter 4 år med 5s selv om innmaten er lik 6s. Gøy med nytt design og deilig med litt større skjerm. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, straamann skrev:

Hva mener du er argumentet for de modellene du nevner kontra de nyeste? Er prisreduksjonen stor nok til å forsvare å ikke kjøpe nyeste?

Jeg har Telia, Telenor har ikke dekning her jeg bor. Vurderer å benytte meg av Svitsj, og kjøpe S7 eller Iphone 6S. Da kan jeg oppgradere til en nyere modell om 12 måneder - mot at jeg binder meg til Telia i ytterligere 24 måneder

Nå kjenner jeg ikke til Svisj, men synes Swap er kurant. Får bytte telefon hvert år om jeg vil. Tror jeg også ville anbefalt 7 eller 7 plus over 6, enkelt og greit fordi den har et vilt bra kamera. Plus versjonene er større, og har også større batteri som varer lengre, men du må naturligvis ønske en stor telefon da.

Anonymkode: bf3c2...607

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke vente på iPhone 9? Eller iPhone 10, kommer til å bli enda bedre!

Anonymkode: 7a7b7...cbc

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, straamann skrev:

Samsung Galaxy S7 får du nå for under 5000. Det er et godt kjøp, for det er en meget god telefon. Jeg er ikke solgt på S8 på grunn av den dårlige plasseringen på fingeravtrykksleseren. Den er også 2000 kroner dyrere.

iPhone 6S er noen hundrelapper dyrere enn Galaxy S7.

Hva du velger kommer egentlig an på om du foretrekker iOS eller Android. Begge disse "eldre" modellene er mer enn gode nok.

De nyeste telefonene betaler man ekstra for, men jeg kan egentlig ikke se noe særlig som gjør at de er et "must-buy" i forhold til tidligere modeller. Særlig Galaxy S7 er en telefon jeg tror vil holde i lang tid siden det er såpass bra. Samsung gjorde veldig mye riktig med den.

Jeg kjøper aldri toppmodellen selv. Enten kjøper jeg en midrange-telefon eller en tidligere års toppmodell, avhengig av hva som dekker mine behov best.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg også ville anbefalt 7 eller 7 plus over 6, enkelt og greit fordi den har et vilt bra kamera.

iPhone 6S har også et vilt bra kamera. Toppmodellene og generasjonen før har generelt såpass bra kameraer at jeg tror det er det samme hva man velger. De tar meget bra bilder uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...