Gå til innhold

Nå kommer stedatteren hjem igjen :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke stedatteren vert hos oss på en mnd, og det begynner å nærme seg at hun skal komme.. Jeg gruer meg.. Beklager, Men jeg har virkelig fått livet uten jenta i perspektiv.... Det har vert så enkelt, behagelig og harmonisk.. Vi voksne har ikke kranglet, barna har ikke kranglet, innestemmeregelsen blir holdt.. Barna hører etter... Ting blir gjort, alle deltar...  At en jente på 12 kan gjøre så stor forskjell i en familie er helt utrolig.. Jeg måtte si til min samboer i går.. at kanskje vi ikke passer så godt sammen allikevel.. Datteren hans er jo en del av han... Og jeg har ikke savnet jenta ett eneste øyeblikk siden hun dro... Og kjente jeg ble sur, med en gang vi begynte å snakke om når hun kom tilbake.. Så da har vi jo egentlig ikke så mye å bygge på??

Anonymkode: 41295...4b2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff- da må du faktisk bite i det sure eple og gjør alt du kan for at hun passer inn da. Stakkars jente - hun sikkert vet godt at du ikke gi faen i henne og liker det ikke når hun er hos dere.  De andre barna er nok yngre - bare vent til de bli 12 og se hvor enkelt du har det hjemme da.  

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Outlander skrev:

Uff- da må du faktisk bite i det sure eple og gjør alt du kan for at hun passer inn da. Stakkars jente - hun sikkert vet godt at du ikke gi faen i henne og liker det ikke når hun er hos dere.  De andre barna er nok yngre - bare vent til de bli 12 og se hvor enkelt du har det hjemme da.  

de andre barna er 5,8 og 13..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man ser det jo så godt på barna også.. de slapper av, koser seg... Er hun her så er det bare hyl og skrik og de får ikke være i fred...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 12 år og er stor nok til å ha forskjellige regler her og der, hva med å ta ett familieråd hvor dere snakker om å respektere hverandre? 

Har du og faren barn sammen? Hvis ikke ville jeg nok bedt deg om å flytte ut om det var min datter du ikke likte

Anonymkode: c24c9...5c6

• Liker 9
Skrevet

Hvem tråkker på tærne til hverandre her egentlig? Ho har nok vonde tanker om foreldrene som skilte seg og har ikke helt godtatt at de er skilt. Det er veldig,veldig vondt, derfor oppfører hun seg nok sånn.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du blir sur bare av tanken på henne. Godt mulig turbulensen og bråket stammer fra deg. 

Anonymkode: d5f2b...cc3

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Du sier "kommer hjem". Er det hos dere hun bor fast?

Anonymkode: 51de6...4ac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier "kommer hjem". Er det hos dere hun bor fast?

hun bor hos oss 50%.. så da er det vell hjemme for jenta her også??

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sur bare av tanken på henne. Godt mulig turbulensen og bråket stammer fra deg. 

jeg blir sur av tanken på at hun kommer hjem snart.. fordi jeg vet at det blir bråkete og denne roen som vi sitter med nå blir borte.. Jeg gjør ikke så mye galt her, uten å tømme meg på kg... Jeg er snill mot jenta.. Men nå har vi hatt en måned med rolige harmoniske dager i familien, der vi har fått landet, vert en familie... Det er klart far sin feil, som ikke setter grenser.. Han har en gutt også.. han kan være streng mot han, og sette han på plass.. kanskje derfor han er normal og kanskje ikke så rart at jenta ikke er det...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun bor hos oss 50%.. så da er det vell hjemme for jenta her også??

Ja, selvsagt. Jeg formulerte meg dumt.

Skrevet

Jeg tror du setter ord på noe som mange kan kjenne seg igjen i. Slike negative relasjoner er ikke så lette å gjøre noe med, og det blir til at en bare ser det som er feil. Ofte går ting seg til over tid, men det krever at de voksne kan snakke sammen, og at det må være lov å fortelle partnaren når det butter uten at det skal bli en storm av anklager og forsvar. Men som du sier, så er datteren en viktig del av ham, og det er "pakkeløsningen" du har fått. Her var det heller ikke lett i de årene barnet skulle teste oss ut, men i dag har vi verdens beste forhold. Snakk med mannen din, og prøv å forklare uten å anklage.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg blir sur av tanken på at hun kommer hjem snart.. fordi jeg vet at det blir bråkete og denne roen som vi sitter med nå blir borte.. Jeg gjør ikke så mye galt her, uten å tømme meg på kg... Jeg er snill mot jenta.. Men nå har vi hatt en måned med rolige harmoniske dager i familien, der vi har fått landet, vert en familie... Det er klart far sin feil, som ikke setter grenser.. Han har en gutt også.. han kan være streng mot han, og sette han på plass.. kanskje derfor han er normal og kanskje ikke så rart at jenta ikke er det...

Jenta er jo på vei til å bli tenåring, stor forskjell på det og en 8 år gammel gutt 

Anonymkode: 2ac3c...871

• Liker 7
Skrevet

Men har du noen interesse av å forsøke da, TS? Eller føler du at du HAR forsøkt og er på vei til å gi opp? Jeg kjenner ikke deres historie, så det blir vanskelig å svare, men det er ingenting i veien for at du drar.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Simbyxor skrev:

Men har du noen interesse av å forsøke da, TS? Eller føler du at du HAR forsøkt og er på vei til å gi opp? Jeg kjenner ikke deres historie, så det blir vanskelig å svare, men det er ingenting i veien for at du drar.

Enig her, hva har dere gjort i forhold til situasjonen? Hvilke tiltak har dere prøvd? Jenta er på vei inn i tenårene, det er en vanskelig tid. Forstår det er tøft, men det er stor sannsynlighet for at når du har disse tankene så skinner det igjennom! 

• Liker 8
Skrevet

Enig med de siste her, hun er på vei inn i tenårene, har skilte foreldre, hva tenker en da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars jente som faller imellom to familier, og nok ikke føler seg hjemme hos noen av de. Må være vondt å se mir og far skaffe nye familier på hver sin kant, mens man selv lilsom ikkr hører til noe sted 100%. 

Anonymkode: cca85...6ff

• Liker 11
Skrevet

Ønsker hun å bo 50/50, da? jeg vet om flere som først har funnet roen og kuttet ut dårlig oppførsel når de har fått lov til å lande der de ønsker å være, og kun hatt helgesamvær og en dag i uka hos den andre forelderen. Hvordan oppfører hun seg hos mor? Hvis det er bedre der kan det kanskje hende at hun innerst inne ønsker å bo hos mor? Det er ikke sikkert hun våger å si det, for disse barna blir ofte utrolig sensitive på vegne av foreldrene, redde for å såre.. Kanskje dere bør bruke litt tid på å finne ut av det? Involvere profesjonelle?

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Stinkerbell skrev:

Ønsker hun å bo 50/50, da? jeg vet om flere som først har funnet roen og kuttet ut dårlig oppførsel når de har fått lov til å lande der de ønsker å være, og kun hatt helgesamvær og en dag i uka hos den andre forelderen. Hvordan oppfører hun seg hos mor? Hvis det er bedre der kan det kanskje hende at hun innerst inne ønsker å bo hos mor? Det er ikke sikkert hun våger å si det, for disse barna blir ofte utrolig sensitive på vegne av foreldrene, redde for å såre.. Kanskje dere bør bruke litt tid på å finne ut av det? Involvere profesjonelle?

Godt poeng. Jeg var vanskelig/sur/tverr de årene jeg måtte flytte frem og tilbake. Problemet er at det ofte kan føles som et skikkelig ballespark for den som får samvær.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...