Gå til innhold

leie leilighet, fototapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hola,

Skal leie en leilighet, som er helt hvit. Kan ikke male, men kunne gjerne tenkt meg å tapetsere en vegg. Er det lett å få av igjen? Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre det enkelt å ta av?
Kanskje finnes det noen form for tapet som er ment for midlertidig bruk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: e1fdc...23e

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Anonymkode: e1fdc...23e

Takk for utfyllende og godt svar. Forhåpningene jeg hadde når jeg så det var svar, var så verdt det.

• Liker 3
Skrevet

Fototapet er som andre tapeter, ganske vanskelige å få av.  Har aldri hørt om noen "midlertidig" tapet, men finnes kanskje i det store utland?

Ville bare festet opp fine greier med sånn "lærertyggis", det kan man få av igjen enkelt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går ann å finne midlertidig tapet fra utlander/ebay osv, men kvaliteten varierer og er usikker. Du kan sitte igjen med en helt ødelagt vegg (mest sannsynlig), og bli trekt heftig fra depositumet. Da er det nesten billigere å male, for å så male tilbake igjen når du flytter ut

Anonymkode: 8c418...e8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å henge opp ett eller flere store bilder?

Som utleier hadde jeg blitt rimelig forbanna hvis jeg oppdaget at en vegg hadde blitt tapetsert. "Lærertyggis" er heller ingen god ide, da det har en tendens til å feste seg litt for godt, og dra med seg maling/tapet når man fjerner den igjen.

Anonymkode: 6469b...912

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, matters2matter skrev:

Takk for utfyllende og godt svar. Forhåpningene jeg hadde når jeg så det var svar, var så verdt det.

Det var vel et generelt samlesvar på alle spørsmålene dine (nei, det er ikke lett å få av. Nei, det er ikke noe du kan gjøre for å få det lettere av. Osv). Noe stort mer utfyllende er vel egentlig ikke nødvendig?

Anonymkode: 6469b...912

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tapet er et helvette å få av igjen. 

heng opp bilder

Anonymkode: 42874...0b8

Skrevet

Hva med å spørre utleier om du kan få tapetsere en vegg?

Skrevet
7 timer siden, Violetta skrev:

Hva med å spørre utleier om du kan få tapetsere en vegg?

Hvis han ikke får male, får han garantert ikke lov til å tapetsere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har to muligheter slik jeg ser det. En er å kjøpe store plater og tapetisere disse. De kan så stå lent opp etter veggen. 

Eller kjøpe en av de 2 x 1,4 meter store bildene fra Ikea. Den kan også lenes opp mot vegg.

I tillegg kan du ta det med deg ved flytting, evt selge eller klistre på ny tspet ved behov for forandring.

Anonymkode: 68bce...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...