Gå til innhold

Nutrilett, Noka eller Camp Kilo!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd lenge å være fornuftig, spise sunt osv, men for meg funker det ikke sånn. For meg må det være 100% regime, eller sprekker jeg bare. Har derfor tenkt å ta 2 uker med KUN pulverdiett eller lignende. Nutrilett, Noka, Camp Kilo og det finnes sikkert flere å velge mellom. Hvilken er best og mest effektiv? Noen som har erfaring med de forskjellige som de vil dele?

Anonymkode: 59248...679

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! Du kommer helt sikkert ikke til å sprekke i løpet av eller etter to uker på pulverdiett! Det er å spise sunt og fornuftig som er vanskelig! Du kommer til å miste MASSE vekt på to uker! Det er bare å prøve! Alle produktene er trygge og effektive siden de selges på apotek!

(Ja, jeg er lett sarkastisk nå, men det er bare dette du vil høre, hva?)

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig helt enig med @Pringle.

Disse diettene er BARE tull. Det vil si: du kommer jo til å gå ned, for man ligger i er voldsomt kaloriunderskudd, men disse kiloene vil du legge på deg med en gang du begynner å leve som normalt. For å holde vekten nede er du nødt til å lage en langsiktig plan for hva ditt daglige inntak må være for først å gå ned (og nå matchvekta), og deretter hva inntaket må være for å holde den vekta. Og ja, det er vanskelig og krever mye viljestyrke, og så blir det lettere med åra. Får du det ikke til, så vil du det ikke nok, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Du kommer helt sikkert til å gå ned på to uker uansett kur. Og så går du opp enda mer etterpå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Alt som heter kur er ubrukelig for å gå skikkelig ned i vekt på en god måte. Det er vanlig mat en skal forholde seg til resten av livet og har en problemer med måtehold, er det måtehold en må øve seg på. Med vanlig mat. Ikke pulver. 

Anonymkode: a6d41...f94

• Liker 1
Skrevet

Det er helt riktig, pulverkurer er noe dritt. Gå ned 10 kg. Gå opp 20.

Når det er sagt...Nutrilett smaker æsj. I tillegg blir jeg ordentlig dårlig i magen av barene, selv om de smaker godt og metter.

Noka smaker godt. Skal blandes med melk, så den med vanilje eller bær blir litt god milkshake. Barene er også gode.

Jeg forstår det med kickstart. Men det funker ikke dessverre 😐

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ment som en kickstart for å gå ned de kanskje verste 10 kiloene. Jeg har fortsatt 20 kg igjen etter det så jeg må ha livsstilsendring uansett. Men som sagt, er ute etter en kickstart. Spesielt fordi jeg skal i et bryllup om 3 uker og har 10 kg for mye til å komme inn i kjolen. 

Noen som faktisk har prøvd de ulike variantene og kan si noe om effekten? Og ikke bare type "pulver er tull" ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ment som en kickstart for å gå ned de kanskje verste 10 kiloene. Jeg har fortsatt 20 kg igjen etter det så jeg må ha livsstilsendring uansett. Men som sagt, er ute etter en kickstart. Spesielt fordi jeg skal i et bryllup om 3 uker og har 10 kg for mye til å komme inn i kjolen. 

Noen som faktisk har prøvd de ulike variantene og kan si noe om effekten? Og ikke bare type "pulver er tull" ? 

De som har skrevet til deg har jo skrevet om effekten... Det er at du kanskje går ned litt de ukene du holder på,men deretter går du opp igjen det samme eller mer. Det er fakta. Det er fokus på sunn mat og trening som er nøkkelen, enten du liker det eller ikke... Nå må folk få opp kunnskapsnivået og forstå at det ikke er noe som er positivt med disse diettene. Det er bare produsenter som utnytter og lurer de "lettlurte".

Anonymkode: f4e71...cbd

• Liker 2
Skrevet

Gikk ned ni kilo, tror jeg det var, på én måned, for noen år sida. Det var noka-kuren, den smaker greit, mye bedre enn nutrilett, både shakene, suppene og middagsrettene. Har ikke prøvd camp kilo da.

Gikk opp de kiloene igjen, altså, men det var fordi jeg ikke hadde noe som helst opplegg etterpå, og brydde meg heller ikke. Går man rett over på et permanent og kontrollert kosthold, burde det vel funke. Da har man ihvertfall fått en kickstart som boost for motivasjonen. Lykke til! 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Krysopras skrev:

Gikk ned ni kilo, tror jeg det var, på én måned, for noen år sida. Det var noka-kuren, den smaker greit, mye bedre enn nutrilett, både shakene, suppene og middagsrettene. Har ikke prøvd camp kilo da.

Gikk opp de kiloene igjen, altså, men det var fordi jeg ikke hadde noe som helst opplegg etterpå, og brydde meg heller ikke. Går man rett over på et permanent og kontrollert kosthold, burde det vel funke. Da har man ihvertfall fått en kickstart som boost for motivasjonen. Lykke til! 😊

Tuusen takk for svar! :) 

Ja, jeg tenker litt på hva det er som gjør at man går opp igjen? Om man fortsetter etterpå med et sunt og magert kosthold kombinert med trening, og dermed fortsatt er i kaloriunderskudd, så går man vel ikke opp igjen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pga cøliaki var det Nutrilett som hadde flest produkter jeg faktisk tålte. Gikk ned 10 kilo på tre mnd, men dette var ikke utelukkende på shake/bar. Det var frukt til frokost, vanlig middag, og shaker eller barer til alle andre måltider. Ga meg en kickstart, og nå bruker jeg ingen slike produkter, spiser bare "vanlig" og sunnere. Å se raske resultater ga meg motivasjonen til å fortsette, og jeg har gått ned ytterligere 20 kilo etter Nutrilett. Jeg tenker at det som er viktig er å huske at dette må være en midlertidig løsning, en kickstart. Jobben med kosthold og mosjon kommer i tillegg :)

Anonymkode: d21c5...1f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri prøvd selv, men alle jeg vet om som har gjort det har gått opp flere kilo enn de gikk ned. Og da mener jeg ALLE. 

Mitt råd er at du i stedet bruker pengene på en kjole som passer og velger en annen tilnærming til problemet. 

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker litt på hva det er som gjør at man går opp igjen? Om man fortsetter etterpå med et sunt og magert kosthold kombinert med trening, og dermed fortsatt er i kaloriunderskudd, så går man vel ikke opp igjen?

Problemet er at det er så og si ingen (Unntak finnes alltid! ;)) som fortsetter å spise fornuftig etterpå rett og slett fordi de ikke klarer. Og jeg vil tro at årsaken til det er at man havner i fysisk og psykisk ubalanse etter å ha levd på noe som har svært få likhetstrekk med vanlig mat, og dessuten fått i seg alt for lite næring, i uker eller, i verste fall, måneder. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå det med kickstart, men kickstarte kan man gjøre med vanlig mat og. Skjønner ikke hvorfor det skal være enklere å holde seg til vonde shaker og usmakelige supper? Spesielt ikke når man kan oppnå like resultater med vanlig, god mat.

Men ser du har fått tips om Noka-dietten, så da er det bare å kjøpe Noka-produkter, eller eventuelt en ny kjole til bryllupet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man går jo ikke opp igjen hvis man fortsetter å ligge i kaloriunderskudd, men etter å ha gått på sånn diett vil de fleste være møkkalei og skeie ut så det holder for å belønne seg selv. Og så går man opp igjen noen kilo, og gir opp hele opplegget. Det tror jeg er grunnen til at mange feiler.

Mange starter på sånne dietter uten noen videre plan, og i tillegg tar det mye mer enn to uker å endre livsstilen sin. Jeg har lagt om livsstilen og gått ned 45 kilo siden januar 2016, og jeg må fortsatt jobbe med hodet mitt omtrent hver dag. Det tar tid, planlegging og viljestyrke.

AnonymBruker
Skrevet

10 kilo fett tilsvarer 70 000 kalorier i underskudd. Fordelt over ett år er det 191 kalorier underskudd per dag, fordelt over tre uker er det 3 333 kalorier underskudd per dag. Hvilken av disse tror du vil føre til at du faktisk mister særlig fett, TS?

Kjøp deg en ny kjole, legg om livsstilen ved å kutte litt ut på godteri, saus, brus, porsjonsstørrelse eller lignende og ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 69973...bbc

• Liker 1
Skrevet

Vil heller anbefale deg å gå inn på facebokgruppen "Spør  Thor" og kjøpe en kostplan der. Da får du satt sammen en plan som må følges slavisk i fire uker. Etter de fire første ukene, har du lært såpass at du kan enten velge å fortsette på planen lenger, eller fortsette med kostholdet du har lært. Dette er en livsstilsendring,  og du legger på deg igjen dersom du går tilbake til gamle vaner. I løpet av de fire første ukene spiser du vanlig mat som er riktig sammensatt, og alle går ned.  

AnonymBruker
Skrevet
På ‎31‎.‎07‎.‎2017 den 3.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd lenge å være fornuftig, spise sunt osv, men for meg funker det ikke sånn. For meg må det være 100% regime, eller sprekker jeg bare. Har derfor tenkt å ta 2 uker med KUN pulverdiett eller lignende. Nutrilett, Noka, Camp Kilo og det finnes sikkert flere å velge mellom. Hvilken er best og mest effektiv? Noen som har erfaring med de forskjellige som de vil dele?

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser at du motsier deg selv? Først sier du at du ikke klarer å gå ned ved å trene og ha sunt kosthold, og i neste nå er det det du skal gjøre for å holde vekta nede? Etter 2 uker på pulverdiett er forbrenningen i tillegg nedsatt, så man har enda lettere for å legge på seg enn ellers.

Uansett så er det galskap å prøve å gå ned 10 kg på 3 uker, så den kjolen kan du glemme. 5-6 kg er kanskje mulig. Men du kan selvfølgelig prøve en pulverkur om du virkelig ønsker hardt å gå ned en del kilo til det bryllupet. Vær bare klar over at du gjør deg selv en bjørnetjeneste og sannsynligvis vil slite enda mer i etterkant.

Anonymkode: b10b0...af4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri prøvd dette selv. Men forstår ikke hensikten. Det er ferdige, små måltid som totalt inneholder færre kalorier og dermed fører til vektnedgang. Dette kan man oppnå meg vanlig mat også, det er jo bare snakk om planlegging. Lag din egen "dagspakke" bestående av X antall knekkebrød, yoghurter, fiskestykker osv - og regn ut en total på la oss si 1800 kcal (som eksempel). Så spiser du dette til planlagte tidspunkt utover dagen. Billigere og sunnere, mer variert og ikke minst mye lettere å holde seg til på sikt. Kurer er jo ikke mirakler! Det er bare en snarvei som ikke fører frem til målet. 

Anonymkode: 07830...2bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke å bruke timesvis på å planlegge og lage slankemat. Jeg sliter også med at jeg blir fryktelig sulten, trett og sliten når jeg skal spise lite kalorier. Sikkert fordi jeg spiser feil sammensetning av proteiner, fett og karbohydrater. Da blir pulverdiett enklere. De er laget sånn at jeg får i meg det jeg trenger av disse tingene, i tillegg til vitaminer og mineraler. Da blir jeg heller ikke så sulten, eller så uopplagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...