Gjest fafa Skrevet 31. juli 2017 #1 Skrevet 31. juli 2017 Hei Jeg skal på forundersøkelse i SUS i september, før operasjon, på grunn av dyp overbitt. Jeg bruker tannregulering nå, og kommer til å få operasjonstid innen oktober. Etter operasjonen må jeg være hjemme i noen uker (sannsynligvis 4+ uker.) Jeg har noen spørsmål, og håper virkelig at noen kan svare på disse: 1 - Jeg starter på universitetet for å ta en bachelorgrad. Hvis jeg tar permisjon fra utdanningen i ca to måneder, hvordan tar jeg det opp igjen senere? 2 - Er det mulig å forskyve operasjons-dato slik at man slipper å ta permisjon? 3 - Hvor lenge bør man egentlig være hjemme etter en slik operasjon? Er det slik at man har smerter i flere uker?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #2 Skrevet 31. juli 2017 Hei! Jeg tok kjeveoperasjon i fjorsommer av samme grunn som deg. Det første døgnet var fææælt, men etter et par dager, hadde jeg ingen smerter i hele tatt så lenge jeg tok smertestillende. Man blir ballongtryne, så du vil kanskje ikke vise deg på skolen den første uken/to ukene, men etter dette var jeg helt fin igjen Anonymkode: 05524...871
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Skal også begynne på en bachelor på universitet til høsten, og skal flytte fram underkjeven på grunn av overbitt. Men jeg har ikke planer om å ta ut permisjon. Kommer til å gå på forelesninger noen dager etter, hvis jeg føler meg klar for det. Anonymkode: 16d83...ace
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #4 Skrevet 31. juli 2017 Dersom du skal studere noe med lite obligatorisk så er det jo ikke sikkert du trenger permisjon i det hele tatt, da kan du lese deg opp når du er hjemme eller i forkant/etterkant. Dersom du går på noe mer obligatorisk og praktisk rettet som sykepleie, fysioterapi e.l. så kan du se langt etter å være vekke to mnd på høsten og tro du kan hoppe inn igjen på studiet og fortsette som før etterpå. Forskyving av operasjonsdato må du snakke med sykehuset om, det samme gjelder rekonvalesens. Anonymkode: 062d2...902
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå