Gå til innhold

Forstoppelse.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et veldig sært problem med det at jeg ikke liker å bæsje offentlig eller andre steder enn hjemme. Var da hos kjæresten min i 5 dager hvor jeg helt ignorerte det når kroppen fortalte meg at jeg måtte gjøre nummer 2. Nå når jeg er komment hjem er jeg sikker på at jeg har fått forstoppelse da jeg ikke får til å gjøre noe, har prøvd linfrø men det hjelper meg ikke, svisker får jeg ikke til å svelge da jeg ikke klarer smaken.

har noen her nå tips til hva jeg kan prøve?

Anonymkode: 84e68...b23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok ty til avføringsmidler.

Jeg hadde god effekt av Toilax tabletter. Tok de på kvelden og fikk gått på do morgenen etter. Da hadde det gått nesten en uke siden sist.

Også burde du kanskje jobbe litt med sperren, ellers så kan det blir vanskelig fremover.

Anonymkode: 7a453...abb

AnonymBruker
Skrevet

Lactulose fungerer bra på meg. Helt ufarlig og fås på apotek.

Anonymkode: d70b3...7b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mikrolax er et middel som fungerer etter 15-20 minutter, men er som en nødløsning å beregne. Laxoberal og Movicol kan tas om ettermiddagen/kvelden slik at den får "godgjøre" seg over natten, og dagen etterpå så blir det avføring deluxe ja. Jeg liker heller ikke å gå på do andre steder, men må jeg så gjør jeg det. Alternativet er jo forstoppelse og har man opplevd det på det verste vil man ikke gjøre det flere ganger. 

Anonymkode: e1a09...312

Skrevet

Hvis det er et engangstilfelle og ikke noe du er plaget med, ville jeg tatt microlax. Får det ut med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikk mye vann. Beveg deg (jogg el gå tur), spis så mye havregrøt du orker, og hvis dette ikke er nok tar du 20 dråper Laxoberal i vann. Les bruksanvisningen på pk, der det står hva du bør gjøre videre.

Anonymkode: 8b214...bc7

AnonymBruker
Skrevet

8-10 gram c-vitamin eller mer. 

Anonymkode: 01bc3...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...