Gå til innhold

Hvilken type prevensjon anbefaler du? Vil utsette menstruasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei ung kvinne som er svært aktiv og har en jobb der det kreves at jeg er i hard, fysisk aktivitet flere ganger i løpet av uken. Jeg har derfor bestemt meg for å begynne med en type prevensjon for å utsette menstruasjonen måned etter måned, og la den komme noen få ganger i året. Har dessuten fått meg partner, så jeg må uansett ta det steget nå. 

Hva vil du anbefale meg? 

Foreløpig har jeg hørt mye bra om p-ring, men forstår at (bi)virkningene er ulike fra person til person:)

Anonymkode: 5381d...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreløpig har jeg hørt mye bra om p-ring, men forstår at (bi)virkningene er ulike fra person til person:)

Anonymkode: 5381d...18b

Dette gjelder _alle_ typer prevensjon. Anbefaler jeg mine p-piller til deg, kan det hende du har kroniske blødninger selv om du hopper over pillefri uke, selv om jeg aldri har opplevd gjennombruddsblødninger med dem.

Når det er sagt, er jeg svært fornøyd med Microgynon 21dager.

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet
Akkurat nå, Minya skrev:

Dette gjelder _alle_ typer prevensjon. Anbefaler jeg mine p-piller til deg, kan det hende du har kroniske blødninger selv om du hopper over pillefri uke, selv om jeg aldri har opplevd gjennombruddsblødninger med dem.

Når det er sagt, er jeg svært fornøyd med Microgynon 21dager.

:) jeg kunne aldri hoppe over mer enn en gang med samme merke. 

Ts; dette vil være ulikt for alle. Du må prøve deg frem. Best sjanse med hormonspiral muligens. 

Gjest Cocosa
Skrevet

Hvilke bivirkninger du får redet umulig for oss å si. Jeg brukte Cerazette og hadde ikke mens på årevis, mens venninnene mine hadde blødninger hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri hoppe over mensen på Microgynon. Ble også deprimert. Hormonspiralen kan du ende opp med å småblø i 6-12 mnd før det gir seg. Du må nesten bare velge deg noe og prøve deg frem. Jeg er også nysgjerrig på p-ringen..

Anonymkode: 8691b...924

Skrevet

Jeg brukte tidligere microgynon og kunne da ta tre brett i slengen (altså 21 * 3 dager), før jeg begynte å blø og måtte ha en uke pause. Nå bruker jeg cerazette og har ingen blødning i det hele tatt. Da tar man piller hver dag uten opphold. 

Men som nevnt så er jo dette veldig individuelt, og man kan reagere ulikt på samme merke. 

Skrevet

Jeg har god erfaring med hormonspiral. Lite hormoner og du trenger ikke tenke på noe.

AnonymBruker
Skrevet

Om du kam hoppe over blødning, varierer fra person til person.keg endte med å gå og småblø hele tiden. Du må bare prøve deg frem, ingen her kan si hvordan din kropp kommer til å reagere. 

Anonymkode: 4da7a...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å vite hva som fungerer på deg. 

Jeg bruker f.eks mercilon, og jeg kan hoppe over lenge. Har vel hoppet over mensen i godt over et år nå. Mens søsteren min som bruker samme merke kan blø i månedsvis om hun prøver å hoppe over. 

Anonymkode: 9ceb5...122

AnonymBruker
Skrevet

Bruker microgynon og kan utsette lenge :) 

Anonymkode: 92a4c...72e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker microgynon og kan utsette lenge :) 

Når jeg har blødning, merker jeg lite og blør lite.

AnonymBruker
Skrevet

Med p-sprøye mister jeg mensen helt, men som mange sier er det veldig individuelt. 

Anonymkode: d9434...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...