Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

skal frivillig arbeid som jeg har gjort ved studenthuset i byen føres på cv? det er jo tross alt erfaring.. kan det så fall føres under en post som f.eks heter frivillig arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt føre opp frivillig arbeid på CV'en. Har du veldig mye arbeidserfaring (både frivillig og betalt) så ikke før opp absolutt alt (det er en feil mange gjør). Ta bare med det som er relevant for den stillingen du søker. Skal du søke en jobb som sekretær eller IT-konsulent er det helt irrelevant at du jobbet som vaskehjelp sommeren du fylte 18 eller noe sånt. Å ha jobbet som frivillig, f.eks. servert suppe til uteliggere er jo forsåvidt irrelevant det også, men det viser jo en vilje til innsats uten å kreve betalt for det. Hvis du tror du får positiv uttelling for det i forhold til den jobben du søker, så ta det med.

Skrevet

Ja før det opp, under en egen overskrift som heter "Frivillig arbeid". Alle verv er relevante. Der hvor vervet ikke er selvforklarende ifht til ansvar og oppgaver kan du veldig kort legge til hva dine oppgaver var.

Skrevet

Men hvis man er nyutdannet og ikke har relevant arbeidserfaring, bør man vel likevel ta med den arbeidserfaringen man har?

Skrevet
Men hvis man er nyutdannet og ikke har relevant arbeidserfaring' date=' bør man vel likevel ta med den arbeidserfaringen man har?[/quote']

Ja, da tar du det med. Det jeg skrev var mer ment hvis du har jobbet lenge og har mye relevant erfaring, da er det unødvendig å ta med sommerjobber og slikt.

Skrevet

Verv, organisasjonsarbeid, frivillig arbeid - alt skal med, mener jeg. Ikke for arbeidserfaringen skyld, men fordi det sier noe om deg som person, at du gir av deg selv, står på og har interesser i livet utover deg selv og tv-en.

(ikke at folk som ikke har hatt verv ikke har interesser altså, men kan man vise det, så gjør det!)

Gjest TomKrus
Skrevet

Ja, det tar du så klart med. Selv ble jeg innkalt til intervju til de mest spennende jobbene på grunn av frivillig arbeid ved siden av studiet (bruker man 20-30 timer i uka på slikt, så er det viktige erfaringer å ta med seg).

Kall heller overskriften tillitsverv. Litt mer cv-vennlig ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

flotters. men da er jo saken grei. takk for innspill folkens!

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja, det tar du så klart med. Selv ble jeg innkalt til intervju til de mest spennende jobbene på grunn av frivillig arbeid ved siden av studiet (bruker man 20-30 timer i uka på slikt, så er det viktige erfaringer å ta med seg).

Kall heller overskriften tillitsverv. Litt mer cv-vennlig ;)

Tillitsverv? Det er vel ikke det samme som frivillig arbeid?

Skrevet

Har en sønn som har jobbet med frivillig arbeid i flere år. Da han søkte deltidsjobb for en stund siden så var det faktisk det frivillige arbeidet som gjorde at han fikk jobben, han var egentlig ikke gammel nok i utgangspunktet.

Jeg tror det er viktig og føre opp frivillig arbeid på CV`en - det sier mye om hvordan du er som person. Det er nok av mennesker som ikke gidder yte noe uten å få betaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...