Gå til innhold

Forlovet i alder av 17

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
8 minutter siden, BeautyBox skrev:

Ehh, jeg skrev jo "nekting utenfor rimelighetens grenser"? 

Og at dette var muligens en liten avsporing, men at jeg ikke var for at man skulle nekte bare for å nekte.

Det har jeg jo ikke skrevet heller, derfor skjønner jeg ikke hvorfor du dro det frem. Men OK, vi setter strek her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ingen som vet hvordan fremtiden ser ut enten man er 17 eller 40 år. Syntes dere bare skal sette pris på den tiden dere har sammen nå og kose dere med forlovelsen, samtidig har dere jo all verdens med tid så ingen grunn til å forhaste seg med verken det ene eller andre. 

Selv ble jeg sammen med min kjæreste da jeg var 15 og han var 16. Vi holder fremdeles i lag den dag i dag, har vært forlovet i 5 år (kanskje snart på tide å gjøre noe med det:p) når begge nærmer seg 30. Sammen har vi også ei lita jente på snart 3 år. 

Så klart det er mulig:D 

Ønsker dere masse lykke til videre:)

Endret av Caca
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Det har jeg jo ikke skrevet heller, derfor skjønner jeg ikke hvorfor du dro det frem. Men OK, vi setter strek her.

Jeg har ikke skrevet at du mener man skal nekte bare for å nekte......... Men det var  det som var hovedpoenget i innlegget mitt som du siterte. Jeg skrev om det fordi det virker som at mange her på KG mener at man skal nekte barna sine ting for enhver pris, det var liksom underliggende i innlegget mitt. Men OK, __________________ <- strek.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To av mine klassevenninner forlovet seg allerede på ungdomsskolen! Med ring og det hele. (Ingen av dem har så langt giftet seg, verken med daværende forlovede eller andre).

Jeg ble selv forlovet som 18-åring. Giftet oss 2 år senere. Har vært gift i 18 år. ☺

Anonymkode: f347a...c5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 18, han 19 når vi forlovet oss. Giftet oss 5 år senere. Har vært gift i 15 år i år. 

Gratulerer med forlovelsen! 

Anonymkode: 73ac6...135

• Liker 2
Skrevet

En forlovelse betyr ikke noe for andre enn de to det gjelder.

Så da er det jo bare å kose seg sammen.

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, krenkende utsagn og personangrep.

Edie, mod.

• Liker 1
Skrevet
På 30.7.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Tror ikke dette kommer til å vare særlig lenge. Av erfaring er det ikke mange forhold av en slik type som varer over tid. Kanskje 2 av 10 slike forhold varer fortsatt 5 år senere.

Anonymkode: 68c44...bba

Jeg ble sammen med mannen når vi var 15💕Gifter oss nå , 11 år senere da 😘

• Liker 1
Skrevet

Vi var 17 og 18 da vi forlovet oss 😉 nærmer oss 40 og er gift og har to barn 😊 så det kan gå bra 😊

Anonymkode: 49cec...404

• Liker 1
Skrevet
På 6.8.2017 den 9.41, O.G. skrev:

Utrolig dårlige foreldre som har lagt opp til at den mindreårige jenta får lov til å være samboer.

I den alderen er det mange som bor med andre og deler leie på hybel, det er ikke så uvanelig. Det er jo helt normalt med kollektiv for eksempel :)

Anonymkode: 44d0c...d07

Skrevet

Som eier av dette temaet vil jeg bare si at jeg liker å lese alle innleggene, selv de kritiske :) 

det som er for min del er; jeg har hatt en oppvekst som har vært rik og på samme tid utfordrene der jeg har blitt nødt til å herdes litt ekstra som person. Selvfølgelig vet jeg at det kanskje ikke varer for evig, med kjæresten min, men det er noen som lyser opp dagen min når jeg tenker på det og han. Jeg tror virkelig at man ikke skal hive seg borti noe uten å tenke godt igjennom hva det innebærer. Så det har vi gjort ilag.

hvorvidt det med samboerskap er; jeg og typen min endte opp å bo sammen fordi vi trengte hverandres støtte gjennom vgs så langt. Vi begge har hatt et ganske heftig (psykisk og på familiefronten) så vi har hjulpet hverandre med motivasjon, skole og vennskap gjennom det som har vært vanskelig. 

Men igjen, takk for alle svarene :)

Skrevet

Forlovelse betyr ingen verdens ting, barn på 12 kan forlove seg hvis de vil.  Ingen big deal.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen er det mange som bor med andre og deler leie på hybel, det er ikke så uvanelig. Det er jo helt normalt med kollektiv for eksempel :)

Så mange mindreårige i kollektiv er det ikke nei.

Skrevet
4 timer siden, O.G. skrev:

Så mange mindreårige i kollektiv er det ikke nei.

Jøss, hvor mye har du sett av verden? Jo, det er veldig vanlig i dag. 

Skrevet
16 minutter siden, BeautyBox skrev:

Jøss, hvor mye har du sett av verden? Jo, det er veldig vanlig i dag. 

Ja ha? Hvem betaler for moroa da?`

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Moroa? Mange må flytte ut for å gå på videregående osv. Eksempelvis mange små steder i Norge som ikke har videregående skole, da må ungdommen reise til større steder. Det finnes noe som heter borteboerstipend fra Lånekassen. 

Anonymkode: 15aa9...c68

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Moroa? Mange må flytte ut for å gå på videregående osv. Eksempelvis mange små steder i Norge som ikke har videregående skole, da må ungdommen reise til større steder. Det finnes noe som heter borteboerstipend fra Lånekassen. 

Skrevet

Jeg har flere godt venner i 40-årene som har vært sammen siden de var 16-17 år. Selvom det er kanskje sjeldent at det varer i denne alderen, er det langt fra umulig. 

Anonymkode: 0692e...30d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 15aa9...c68

10 minutter siden, BeautyBox skrev:

He, he, he.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

He, he, he.

Hva er morsomt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...