AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Lå på ryggen med en vepsebol(sånne små sukkertøy) i munnen. Lurt, ikke sant? Så pluselig satt jeg den i halsen, kjæresten min satt ved siden av meg, spurte om det gikk bra og sånn. Han prøvde også å ta sånn "heimlich maneuver". Fungerte dårlig. Gikk en stund rundt med denne i halsen, stressa. Så prøvde jeg å hoste/spy den ut. Etter litt så merka jeg den ikke lenger. Har fortsatt vondt, regner med at jeg har sår i halsen, kanskje betennelse eller noe. Uansett, nå kjennes det ut som om jeg har en klump i halsen hele tiden. Hver gang jeg svelger forsvinner den i et par sekunder, så kommer den sakte tilbake. Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd noe lignende. Og da, hvor lenge varte det? Ble det verre etterhvert? Kommer det til å være så plagsomt helt til det går over? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe det å gro? Er i syden, på ferie liksom. Kunne ikke blitt bedre timing. 👏 Derfor vil jeg gjerne bli kvitt det fort Anonymkode: 5b4d3...988
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Grunnen til at heimlich metoden ikke gikk er fordi den presser luften ut av lungene og ut i luftrøret. Hos deg sitter den i spiserøret. Om det ikke hjelper å spise noe og derfor presse den ned så må du bare vente. Den er jo laget av sukker så den vil sakte, men sikkert bli mindre og mindre. Drikk mye slik at du får "smeltet" bort mye. Prøv også med varm drikke, mulig det går litt fortere da. Anonymkode: d1ecb...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Om du prøver å spise og drikke, så vil nok dropset forhåpentligvis bli med ned til magesekken, slik at det ikke blir liggende og irritere halsen/ spiserøret Anonymkode: a7a80...167
Honey Dew Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Trodde du hadde svelget et helt vepsebol med vepser jeg. Det var nå godt at det ikke var det da 20
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 32 minutter siden, Honey Dew skrev: Trodde du hadde svelget et helt vepsebol med vepser jeg. Det var nå godt at det ikke var det da Hahaha, tenkte meg at noen kom til å tro det Ts Anonymkode: 5b4d3...988 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at heimlich metoden ikke gikk er fordi den presser luften ut av lungene og ut i luftrøret. Hos deg sitter den i spiserøret. Om det ikke hjelper å spise noe og derfor presse den ned så må du bare vente. Den er jo laget av sukker så den vil sakte, men sikkert bli mindre og mindre. Drikk mye slik at du får "smeltet" bort mye. Prøv også med varm drikke, mulig det går litt fortere da. Anonymkode: d1ecb...6f7 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du prøver å spise og drikke, så vil nok dropset forhåpentligvis bli med ned til magesekken, slik at det ikke blir liggende og irritere halsen/ spiserøret Anonymkode: a7a80...167 Dere misforsto nok litt. Jeg mener at sukkertøyet er borte, men at jeg er sår i halsen, og det føles ut som at jeg har en klump der, men jeg vet at vepsebolet ikke er der lenger. Ts Anonymkode: 5b4d3...988
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere misforsto nok litt. Jeg mener at sukkertøyet er borte, men at jeg er sår i halsen, og det føles ut som at jeg har en klump der, men jeg vet at vepsebolet ikke er der lenger. Ts Anonymkode: 5b4d3...988 Kjenner følelsen, etter at jeg har svelget store piller og fått dem i «vrangstrupen». Følelsen går ganske rasket over, og det er ikke farlig. Noen betennelse har du nok ikke fått, bare en liten irritasjon. Sår/rifter i munn og svelg leges raskt. Du kjenner det antagelig ikke noe særlig i morgen. Anonymkode: 08674...b45 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 Det er nok bare irritasjon etter sukkertøyet og hosting og harking for å få den løs. Anonymkode: cdbb4...ad5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok bare irritasjon etter sukkertøyet og hosting og harking for å få den løs. Anonymkode: cdbb4...ad5 Helt sikkert, men for hvor lenge? Anonymkode: 5b4d3...988
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 Jeg svelga en stor isbit en gang med et uhell. Kjente den "klumpen" i halsen en stund etterpå, men gikk over etter noen timer. Anonymkode: 49e23...962 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere misforsto nok litt. Jeg mener at sukkertøyet er borte, men at jeg er sår i halsen, og det føles ut som at jeg har en klump der, men jeg vet at vepsebolet ikke er der lenger. Ts Anonymkode: 5b4d3...988 Å sånn ja. Hvis du har fått en rift så kan det ta noen dager før du er som før igjen. Anonymkode: d1ecb...6f7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg svelga en stor isbit en gang med et uhell. Kjente den "klumpen" i halsen en stund etterpå, men gikk over etter noen timer. Anonymkode: 49e23...962 Åå, det må ha vært kaldt og ubehagelig. Den smelter heldigvis da. Hmm, det har ikke gått over helt enda :/ Anonymkode: 5b4d3...988
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å sånn ja. Hvis du har fått en rift så kan det ta noen dager før du er som før igjen. Anonymkode: d1ecb...6f7 Hmm, ja, da får jeg bare vente å se Anonymkode: 5b4d3...988
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt sikkert, men for hvor lenge? Anonymkode: 5b4d3...988 Vanskelig å svare på. Kanskje en dag eller to. Kommer helt an på hvor sårt det er. Anonymkode: cdbb4...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg svelga en stor isbit en gang med et uhell. Kjente den "klumpen" i halsen en stund etterpå, men gikk over etter noen timer. Anonymkode: 49e23...962 Haha, jeg gjorde dette også... I syden som barn. Og jeg hadde fryktelig panikkangst. Tror jeg hylgråt i 3 uker. Anonymkode: 8ffe1...755
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 Er det gått over til nå? Jeg har opplevd samme greia. Du får litt fnatt. For du vet det ikke er noe der men du er stadig bevisst på spiserøret ditt liksom. En del av kroppen som du vanligvis ikke tenker over. Spis og drikk som vanlig og så går det over av seg selv. Med meg var det gått over etter en halvannen dag. Men egentlig etter jeg våkna dagen etterpå var det mye bedre. Men for meg var egentlig det største problemet at jeg bekymret meg. Hvorfor er det sånn? Tenk om det er noe galt! Blablabla. Anonymkode: 699dc...90c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå