Gå til innhold

Vekke barna med vann ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
On ‎29‎.‎07‎.‎2017 at 9:52 PM, AnonymBruker said:

Usikker på om du misforstod meg nå eller om jeg misforstod deg, jeg formulerte meg iallefall litt klønete. 

Jeg mener altså at ingen ønsker å våkne med en følelse av å drukne, hvilket man i verste fall kan gjøre dersom man blir vekket av å bli kastet mye vann på. 

Anonymkode: 09c4f...606

Aah...ingen ønsker å våkne med den følelsen nei...tenkte litt feil/annerledes jeg da. Jeg skjønner hva du mener nå ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er barnemishandling

Anonymkode: 8c493...88d

• Liker 1
Skrevet
On 29/07/2017 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

Er det ok å bruke vann for å vekke barn som sover tungt ? 

Anonymkode: 98631...571

Tuller du?

Skrevet

Du kan vekke dem ved å legge hånda deres i en skål med lunkent vann. 

Skrevet

NEI... ville du likt det om de gjorde det med deg?herlighet

Anonymkode: b7f01...bc4

• Liker 1
Skrevet

For tull med ett eldre barn\tenåring man vet hadde tatt det som en spøk, ja! Bare vær obs på at man kan få igjen. Jeg kunne fint gjort dette med vår morgengretne 15åring, som kan ta en spøk og som hadde tålt det.  Hadde aldri gjort dette med et mindre barn, eller for å straffe eller vekke. Det er ganske slemt gjort, og kan ødelegge mer enn det gjør godt. 

Anonymkode: 8c63a...35f

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
12 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Nei. 
Fordi det å skremme et barn på den måten er ondskapsfullt. Det gjør at barnet til slutt vil føle seg utrygg og kan faktisk utvikle PTSD. Om det er noe som skjer hele tiden. Det er faktisk skummelt å bli vekket på den måten. 

Da får du heller sørge for at barnet får nok søvn. Legger seg tidlig nok. Ha på en alarm som ringer flere ganger. Ikke alle våkner av én alarm. Men en alarm som går nesten konstant i en halvtime vil vekke de aller, aller fleste. 

nuvel

Anonymkode: 6625e...d3b

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke greit! 
1. Barnet må legge seg tidligere
2. Vekkerklokken skal lage høy lyd, og den skal stå på utsiden av rommet til barnet, eller langt nok unna til at barnet må ut av sengen for å skru den av.

For de små/mindre barna:
1. Barnet må ha faste leggerutiner og tider. Få seg nok søvn.
2. Gå stille og rolig inn på rommet til barnet. Stryk det på kinnet, si god morgen og spør om barnet er våken. Spør barnet om det vil ha 5 minutter ekstra å sove på, og hvis barnet sier ja/nikker med hodet, går du ut, og kommer tilbake om 5 minutter. Med litt høyere, normal, rolig stemme, skru på lyset ved sengen og si at nå må du stå opp. Her hjelper det å si "sistemann ut i stua er en råtten banan" "Sistemann ut i stua får ikke sjokolademelk etter frokost" osv.. Da får beina fatt på seg :) Sjokolademelk osv, blir bare brukt til ekstra kos, ikke noe som blir servert i hverdagen :fnise:
Vekk barnet litt tidligere, så de tror de får 5 minutter ekstra på øyet, når klokka egentlig er det samme som før når de stod opp :fnise:

Slemt å vekke med vann osv. Jeg hadde ikke likt å bli vekket på den måten. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.1.2018 den 10.09):

nuvel

Anonymkode: 6625e...d3b

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...