Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #1 Skrevet 10. januar 2005 Skjønt det kommer man jo ikke langt med. Er det noen som har noen gode råd om sunn mat som kan smake godt for en matlei og litt kresen person?
liv Skrevet 10. januar 2005 #2 Skrevet 10. januar 2005 Jeg slenger meg på her, er utrolig matlei fortiden..
Arkana Skrevet 10. januar 2005 #3 Skrevet 10. januar 2005 Det er jo veldig vanskelig å si, jeg vet ikke hva slags mat du liker. Men et tips er å bla gjennom en kokebok og se om det er noe som frister. Er det middag som er problemet, så kutt det ut. Spis brødskiver om du heller vil ha det. Fingermat pleier å friste meg når jeg er matlei, altså mat som tar litt tid og spise, ikke noe man "kaster i seg".
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #4 Skrevet 10. januar 2005 Det er nok ikke så uvanlig å være matlei etter Julen. Det jeg pleier å gjøre er å lage endel eksotisk mat, finne frem WOKen, lage scampi (la ut en herlig oppskrift på stekt scampi på M&D i går) og lager lett mat som fisk og kylling. Endel ulike salater blir det også selv om det ikke akkurat er sommer ute.
nessi Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 ost og kjeks synes jeg er et godt alternativ når jeg er lei både brødmat og middag.
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2005 #6 Skrevet 10. januar 2005 Gi smaksløkene noe nytt. Legg vekk mat du er lei av etter julen, og prøv deg på noe nytt. Prøv deg for eksempel på noe slikt som hummous, guacamole og salsa: de kan brukes både til dipp av grønnsaker og som tilbehør til middagsretter. Eller stikk i grønnsaksdisken og kjøp med deg minst tre grønnsaker du aldri har brukt før. Finn frem ei kokebok når du kommer hjem og se hva for noe spennende du kan lage av en eller flere av grønnsakene. Eller besøk en butikk for asiatisk mat og hør om de kan foreslå noe nytt og spennende for deg, noe du ikke har prøvd før. Eller ta deg en pause fra maten. En dag med fasting på vann og grønnsaksjuice og du finner fort tilbake til matlysta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå