AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #21 Skrevet 29. juli 2017 Bra! Samboeren din er skadelig for barna. Nå sørger du for at hun ikke er alene med barna og at de er minst mulig med henne frem til du har fått lagt fram saken for bv. Bestill gjerne akuttime hos fastlegen og forklar situasjonen. Da kan du få sykemelding hvis det er nødvendig for å holde barna trygge. Legg frem alt for barnevernet og sørg for at samboeren også får vært med på et møte senere og i terapi hvis hun er interessert i å ha barna senere. Anonymkode: c8179...3be 2
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juli 2017 #22 Skrevet 29. juli 2017 14 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du mente ikke noe ordentlig. Det var verdiløst og ødeleggende for en som trengte hjelp Jeg syns det er ille å legge ut sånt her en fredag natt. Han trenger heller ikke ta hensyn til hva jeg mener. Det er nok av andre her som støtter. Hvis han ikke tåler at noen syns det er for drøyt å legge ut så mye info om så drøye ting,så vet jeg ikke hvorfor han skriver på forumet. Da vil det si at han forventer 100% støtte fra alle. Sånn er det ikke.
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juli 2017 #23 Skrevet 29. juli 2017 Dessuten. Ved flere anledninger nå har TS skrevet at kona truer med selvmord. Hva om hun leser her? Det har han ingen garanti for at hun ikke gjør! Med så detaljerte og drøye detaljer,er det umulig for henne å ikke kjenne seg igjen.
Gjest making.a.mess Skrevet 29. juli 2017 #24 Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Jeg syns det er ille å legge ut sånt her en fredag natt. Han trenger heller ikke ta hensyn til hva jeg mener. Det er nok av andre her som støtter. Hvis han ikke tåler at noen syns det er for drøyt å legge ut så mye info om så drøye ting,så vet jeg ikke hvorfor han skriver på forumet. Da vil det si at han forventer 100% støtte fra alle. Sånn er det ikke. Hva ts mener vet jeg ikke. Jeg sier bare at innlegget ditt var verdiløst.og verdiløse innlegg kan man spare seg for og heller lese om noe som engasjerer seg. Du må da tåle å høre det?
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juli 2017 #25 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev: Hva ts mener vet jeg ikke. Jeg sier bare at innlegget ditt var verdiløst.og verdiløse innlegg kan man spare seg for og heller lese om noe som engasjerer seg. Du må da tåle å høre det? Jeg tåler det jeg? Men så du siste jeg skrev? Betyr ikke sånt noe?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #26 Skrevet 29. juli 2017 Litt dumt du kontaktet barnevernet fremfor helsevesenet for å løse noe som er akutt, da det er litt baklengs og fordi barnevernet egentlig driter i de voksne i dette bildet, og vil bare handle i forhold til barna. Men gjort er gjort. Ville prøvd å få mor innlagt så fort som mulig og helst før barnevernet er på døra..da det neppe hjelper på humøret hennes. Anonymkode: 847ba...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #27 Skrevet 29. juli 2017 7 timer siden, Per30 skrev: Er glad i ho, vil gjerne at vi skal være sammen som familie. Men, om ho ikkje tar til seg hjelp er det over. Tror ikkje bv har noen meninger om eg burde være sammen med henne eller ikkje. Det er opp til meg, og er redd for st det kan bli konsekvenser for meg om eg forteller at eg fortsatt vil være sammen med henne. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet når/om hun blir voldelig. Ring også politiet når hun truer med selvmord. Anonymkode: 05ccb...a85 Enig, å ringe politiet når hun blir voldelig er en mye bedre løsning. Da vil politiet gi hun trusler om å kontakte barnevernet om hun ikke oppsøker hjelp, og en dom for vold krever tvungen sinnemestring og tett oppfølging i adferdsterapi. Politiet sier også at hvis det er fare for liv skal man ringe de, og bare for å gi hun et sjokk så kunne du ringt de når hun trua med selvmord også, for de ville tatt en skikkelg alvorsprat med henne, hun ville skammet seg over at sånne ressurser ble brukt på henne og hele scenen, og de ville kommet med konkret veiledning og behandlingssteder til henne. Det er lettere å hoppe ut i hjelpeapparatet når man blir mere skremt til det, enten slik eller ved å gi et dilemma om at skjer dette igjen så er det slutt. Jeg syns du har gått på en kjempe bommert med å kontakte barnevernet, og tror helt ærlig ikke du og hun kommer til å kunne være venner engang etter dette, for barnevernet lager mye problemer, og det å ha rapportert kjæresten sin til barnevernet er ganske brutalt (jeg kunne aldri stolt på en sånn partner igjen). Men jeg forstår kjempegodt at du har gjort dette i beste mening som et desperat forsøk på at hun skal endre seg, men andre ting burde vært gjort i stedet. Anonymkode: c33f7...bc1 2
Luckiness Skrevet 29. juli 2017 #28 Skrevet 29. juli 2017 11 timer siden, Per30 skrev: Hun neker, men eg har vært hos fastlegen hennes 2 ganger (bak ryggen hennes) og forklart at hun/vi trenger hjelp. Men han har taushetsplikt så eg vet ikkje om det har skjedd noe. Dersom hun truer med å ta livet sitt eller gjøre noe som er til fare for seg selv eller andre kan du ringe ambulanse. Du kan også ringe politiet, det kommer jo litt an på hvordan situasjonen er. Men hun er syk og ambulanse vil nok føles mest verdig og de kan selv vurdere om det skulle være behov for politi også. De kan da ta henne med til legevakten hvor legen der kan vurdere om hun har behov for akutt innleggelse (da trolig psykiatrisk instutisjon) og eventuelt om hun må legges inn med tvang om hun ikke frivillig vil legges inn eller få behandling på annen måte som ikke innebærer døgnopphold. 1
ViljaH Skrevet 29. juli 2017 #29 Skrevet 29. juli 2017 TS; du må ta i betraktning at det er en del barneverns-motstandere som skriver her. Ikke la dem skremme deg. Den overveiende største jobben barnevernet gjør er å støtte familier med utfordringer så barna kan ha det godt hjemme hos sine foreldre. En liten del av arbeidet omhandler barn som ikke kan bo hjemme. Du fungerer jo bra for dem. BV har allerede masse barn å ta seg av som de ikke har fosterhjem klart til, så de er alldeles ikke ute etter å skaffe seg flest mulig. Ikke tenk på å miste ungene. Tenk på barnevernet som en hjelp og støtte, en alliert i situasjonen du står i hvor målet er en velfungerende familie med mor, far og barn. 3
Millimani Skrevet 29. juli 2017 #30 Skrevet 29. juli 2017 20 timer siden, Per30 skrev: Slett meg Det tar du i forumet "Ris, ros og spørsmål" og temaet som omhandler sletting av brukere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå